مديريت ICT

سیگنال انگلیس را تهدید کرد!

سیگنال انگلیس را تهدید کرد!

لایحه ایمنی آنلاین دولت انگلیس، به مقامات اجازه می‌دهد پیام‌های خصوصی را با هدف متوقف کردن تروریست‌ها و کودک‌آزاران، چک کنند. اقدام مذکور، رمزنگاری را تضعیف خواهد کرد. سیگنال اعلام کرد ترجیح می‌دهد به جای تضعیف سیاست‌های حریم خصوصی خود، فعالیتش در انگلیس را متوقف کند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، مردیت ویتاکر، رئیس بنیاد سیگنال به شبکه بی بی سی گفت: ۱۰۰ درصد ترجیح می‌دهیم از انگلیس خارج شویم تا این که اعتمادی که مردم به ما برای فراهم کردن راه ارتباطی به معنای واقعی خصوصی دارند را تضعیف کنیم. ما هرگز وعده‌های حریم خصوصی را تضعیف نکرده و نخواهیم کرد.

سیگنال که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد، اکنون بیش از ۴۰ میلیون کاربر ماهانه فعال دارد. این اپلیکیشن برای قابلیت‌های امنیتی خود مانند حالت پیام‌های محو شونده، محبوبیت پیدا کرده است.

لایحه ایمنی آنلاین که در پارلمان تصویب شده است، مدت‌ها به دلیل طرحهایش برای تضعیف رمزنگاری، هدف انتقاد قرار گرفته است. این لایحه در شکل فعلی خود، رگولاتور انگلیس (افکام) را مامور می‌کند تا پیام‌های رمزنگاری شده را برای شناسایی موارد کودک آزاری و تروریسم، اسکن کند.

دولت انگلیس اعلام کرده است این لایحه، ارتباطی به رمزنگاری سر به سر ندارد و راهی برای متوقف کردن فعالیت آنلاین مجرمان است.

ویتاکر این توجیه را قبول نداشته و اظهار کرد: این یک تفکر رویایی است که باور داشته باشیم این لایحه می‌تواند حریم خصوصی افرادی که قانون را زیر پا نمی گذارند را تضمین کند.

رئیس سیگنال به بی بی سی گفت: رمزنگاری یا از همه حمایت می‌کند یا برای همه از بین می‌رود.

سیگنال تنها اپلیکیشنی نیست که قابلیت رمزنگاری را برای پیام‌ها فراهم می‌کند. واتس‌اپ، آی‌مسیج اپل، فیس بوک و تلگرام، همگی از این قابلیت برای تضمین امنیت ارتباطات کاربران بهره گرفته‌اند. نرم‌افزار VPN و خدمات ایمیل هم ممکن است زیر چتر این قانون قرار بگیرند.

بر اساس گزارش تِک رادار، انگلیس تنها دولتی نیست که به نام امنیت آنلاین، با رمزنگاری مقابله می‌کند. به عنوان مثال، کنترل چت اتحادیه اروپا، ساماندهی بسیار مشابه لایحه ایمنی آنلاین را دارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا