zoomit

سری گلکسی S23 سامسونگ؛ همه مواردی که تاکنون می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم ببینیم

سری گلکسی S23 سامسونگ؛ همه مواردی که تاکنون می‌دانیم و آنچه می‌خواهیم ببینیم

سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا محسوب می‌شود و یکی از دلایل موفقیت درخورتوجه آن، محبوبیت سری گلکسی S است. با گذشت سال‌های مختلف، گوشی‌های گلکسی S همچنان یکی از شناخته‌شد‌ه‌ترین و پرطرفدارترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۳ این روند با سری گلکسی S23 ادامه پیدا کند.

در‌حال‌حاضر جزئیات غیررسمی زیادی درباره‌ی سری گلکسی S23 وجود دارد و از سوی دیگر می‌توان براساس اقداماتی که شرکت در گذشته انجام داده، فرضیات زیادی داشته باشیم.

آیا سری جدید با نام گلکسی S23 عرضه خواهد شد؟

نمایشگر گلکسی S22 پلاس

همان‌طور که گفتیم، سری گلکسی S محبوب‌ترین سری گوشی های هوشمند برتر سامسونگ هستند که نسل اول آن سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد.

سامسونگ قبلاً در رابطه با نام گوشی‌ها، اقدامی غافلگیرکننده انجام داده است. برای مثال، این شرکت به‌یک‌باره بعد از سری گلکسی اس ۱۰، پرچم‌داران جدیدش را به سری گلکسی اس ۲۰ تغییر نام داد. هدف سامسونگ هماهنگ‌کردن نام گوشی با سال عرضه‌ی آن بود؛ بنابراین، تقریباً مطمئن هستیم که سری جدید گلکسی اس با نام سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ شناخته خواهد شد.

سری گلکسی S23 چه زمانی رونمایی خواهد شد؟

پشت گلکسی S22 اولترا در برابر گلکسی اس ۲۲ پلاس

پرچم‌داران قبلی مانند سری گلکسی S10 در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۱۹، سری گلکسی S20 در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۲۰، سری گلکسی S21 در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ و سری گلکسی S22 در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۲ معرفی شدند.

از نظر تاریخی، سامسونگ گوشی‌های گلکسی اس را در سه‌ماهه اول سال روانه بازار کرده است. سامسونگ در سال‌های اخیر آن‌ها را در ماه فوریه رونمایی کرده بود و تنها سری گلکسی S21 به‌عنوان استثنا و احتمالاً به‌دلیل بیماری کرونا در ژانویه معرفی شد.

منطقی است که سامسونگ سری گلکسی S23 را در فوریه ۲۰۲۳ پرده‌برداری کند. باوجوداین، احتمال معرفی در ژانویه یا حتی مارس دور از ذهن نیست. افزون‌براین نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کمبود جهانی تراشه جهانی چگونه برنامه‌های شرکت را تغییر می‌دهد.

سری گلکسی S23 چه ویژگی‌ها و مشخصاتی خواهد داشت؟

معمولاً گزارش‌ها و شایعات قابل توجهی در رابطه با گلکسی اس جدید از اواخر تابستان منتشر می‌شود. بدین‌ترتیب، پیش‌بینی می‌شود به‌زودی اطلاعات بیشتری از پرچم‌داران جدید فاش شود.

طراحی

گلکسی S22 اولترا به همراه قلم

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تا به امروز برای سری گلکسی اس در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا را بازسازی کرد تا آن را بیشتر به گلکسی نوت شبیه کند. بدین‌ترتیب طراحی آن به‌صورت مستطیلی تغییر پیدا کرد و با S Pen‌ همراه شد.

پیش‌بینی می‌شود سری گلکسی اس ۲۳ تقریباً شبیه به سری گلکسی اس ۲۲ باشد

باوجوداین، طراحی گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس در مقایسه با مدل‌های قبلی تغییر چندانی نکرد. پیش‌بینی می‌شود که به احتمال زیاد سامسونگ این استراتژی را مجدداً در سال ۲۰۲۲ تکرار کند. اگر این اتفاق محقق شود، گلکسی اس ۲۳ اولترا بسیار شبیه گلکسی اس ۲۲ اولترا خواهد بود و از سوی دیگر، گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس نیز تغییر چندانی نخواهند کرد.

این همان استراتژی‌ای است که اپل برای آیفون‌ها به‌کار می‌گیرد. اپل ظاهر گوشی‌ها را به طرز عجیبی تغییر نمی‌دهد، در عوض تصمیم می‌گیرد هر سال طراحی را به شکلی ظریف اصلاح کند.

مشخصات و ویژگی‌ها

رابط کاربری قلم گلکسی S22 اولترا

گوشی‌های گلکسی S سامسونگ تقریباً همیشه اولین دستگاه‌های دردسترس جهانی با بهره‌مندی از جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام هستند. انتظار نمی‌رود که سال ۲۰۲۳ نیز از این نظر متفاوت باشد. بدین‌ترتیب، می‌توان پیش‌بینی کرد که هر سه گوشی گلکسی S23 سامسونگ به Snapdragon 8 Gen 2 که هنوز معرفی نشده، مجهز شوند. تراشه‌ی مذکور برای گوشی‌های عرضه‌شده در بازارهای آمریکای شمالی، کره و هند خواهد بود، درحالی‌که سایر کشورها از Exynos 2300 معرفی‌نشده استفاده خواهند کرد.

سامسونگ همچنین در طول سال‌ها به‌ندرت مشخصات را تنزل می‌دهد. بدین‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود که گلکسی S23 اولترا در مقایسه با گلکسی S22 اولترا از مشخصات مشابه یا بهتری برخوردار باشد.

به‌عبارت دیگر، انتظار می‌رود پرچم‌دار آینده حداقل ۸ گیگابایت رم، حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، صفحه‌نمایش ۱۴۴۰P با حداقل نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز، ظرفیت باتری حداقل ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت و سرعت شارژ سیمی حداقل ۴۵ وات داشته باشد. افزون‌براین، پیش‌بینی می‌شود که در پنل پشت چهار از حسگر مشابه با دو دوربین تله‌فوتو و دوربین اصلی با حداقل کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسل یا بیشتر بهره ببرد. شایعات اولیه مبهمی مبنی بر احتمال برخورداری از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۲۳ اولترا وجود دارد؛ اما تا زمانی که گزارش‌های موثق‌تری منتشر نشود، نمی‌توان این موضوع را تأیید کرد.

از سوی دیگر، گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس احتمالاً مشخصات مشابهی از سری گلکسی اس ۲۲ را به‌ارث خواهند برد. این به معنای حداقل ۸ گیگابایت رم، حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و نمایشگرهای ۱۰۸۰P با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. چینش دوربین در پنل پشت احتمالاً شامل دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو مشابه خواهد بود.

یکی از بزرگ‌ترین انتقادات کلی به گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس، عمر باتری بود؛ بنابراین، افزایش ظرفیت باتری هر دو مدل در سال ۲۰۲۳ برای سامسونگ بسیار منطقی است. باوجوداین، هنوز هیچ مدرکی برای تأیید این موضوع وجود ندارد.

قیمت گلکسی S23 سامسونگ چقدر خواهد بود؟

جعبه گلکسی S22 پلاس

نسل‌های قبلی پرچم‌داران سامسونگ با قیمت‌های زیر به بازار عرضه شدند:

  • گلکسی اس ۱۰ – ۸۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۲۰ – ۹۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۲۱ – ۷۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۲۲ – ۷۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۱۰ پلاس – ۹۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۲۰ پلاس – ۱۱۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۲۱ پلاس – ۹۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۲۲ پلاس – ۹۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۲۰ اولترا – ۱۳۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۲۱ اولترا – ۱۱۹۹ دلار
  • گلکسی اس ۲۲ اولترا – ۱۱۹۹ دلار

سامسونگ در سال ۲۰۲۱ با انجام اقدامی خوب، قیمت سری گلکسی اس ۲۱ را به میزان درخورتوجهی نسبت به خانواده گلکسی اس ۲۰ کاهش داد. غول فناوری کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ نیز همین روند را پیش گرفت و دوباره سری گلکسی اس ۲۲ با همان قیمت‌های خانواده گلکسی اس ۲۱ عرضه کرد.

امیدواریم سامسونگ این استراتژی را تا سال ۲۰۲۳ ادامه دهد. اگر این امر محقق شود، قیمت گلکسی S23، گلکسی S23‌ پلاس و گلکسی S23‌ اولترا به‌ترتیب ۷۹۹ دلار، ۹۹۹ دلار و ۱۱۹۹ دلار خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ قیمتی برابر با گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ داشته باشند

اگر سامسونگ بخواهد قیمت‌ها را تغییر بدهد، بعید به‌نظر می‌رسد که قیمت‌ها کاهش پیدا کنند. با ارزیابی براساس قیمت‌های سری گلکسی A رده پایین‌تر سامسونگ، این شرکت نمی‌تواند قیمت سری گلکسی اس را بسیار پایین‌ بیاورد. باوجوداین، شاید سامسونگ بتواند قیمت گلکسی اس ۲۳ را مقدار کمی، مثلاً در حدود ۵۰ دلار یا مقداری بیشتر کاهش دهد.

در محصولات newslan ببینید:

  • قیمت گوشی های سامسونگ

تنها دلیلی که می‌توانیم فکر کنیم این اتفاق می‌افتد، این است که قیمت گوشی‌های تاشدنی شرکت به میزان درخورتوجهی کاهش پیدا کند. در نهایت اگر این پیشامد رخ دهد، سامسونگ باید قیمت سری گلکسی اس را تغییر دهد تا با آن سازگار شود. از این گذشته، کمی عجیب است که می‌توانید گلکسی زد فلیپ ۳ تاشدنی با حدود همان قیمت گلکسی اس ۲۲ پلاس تهیه کنید.

صرف نظر از این، تا زمانی که گزارش جدید و موثق دیگری منتشر نشود، فرض می‌کنیم سامسونگ قیمت گلکسی اس جدید را در سال ۲۰۲۳ تغییر نخواهد داد.


سری گلکسی S23 سامسونگ: آنچه می‌خواهیم ببینیم

سری گلکسی اس ۲۳ احتمالاً یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۳ خواهد بود. در ادامه فهرستی از مواردی را ذکر کردیم که امیدواریم سامسونگ تغییراتی را در نسل جدید نسبت به نسل قبل در نظر بگیرد.

باتری‌های با ظرفیت بیشتر، به‌خصوص برای گلکسی S23

تماشای فیلم با گلکسی S22 پلاس

سامسونگ به شکلی مجهول، ظرفیت باتری‌های گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس را کاهش داد. بدیهی است که این اقدام منجر به عمر باتری ضعیف‌تر برای هر دو گوشی در مقایسه با همتایان گلکسی اس ۲۱ شد. بااین‌حال، نتایج در مدل پلاس چندان حاد نبود؛ اما S22 معمولی رضایت کاربران را جلب نکرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بررسی گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

انتظار می‌رود که سامسونگ در سال ۲۰۲۳ این اشتباه را تکرار نکند. گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس باید باتری‌هایی حداقل در اندازه‌ی گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس، یعنی ۴۰۰۰ و ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعت داشته باشند. از سوی دیگر، حتی گلکسی اس ۲۲ اولترا با وجود ظرفیت مشابه با نسل قبلی‌اش، بهترین طول عمر باتری را ندارد؛ بنابراین در این قسمت سامسونگ باید فکری برای بهینه‌سازی نرم‌افزار بکند.

اسپیکرهای بهتر

درگاه‌های گلکسی S22 پلاس

جدا از مشکلات عمر باتری، دومین مشکل سری گلکسی S22 به کیفیت بلندگو مربوط می‌شود. باوجوداین، بلندگوها به هیچ‌وجه بد نیستند؛ اما به‌طور کلی انقلابی نبودند. انتظار می‌رود سامسونگ در سال ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری بیشتری برای ارائه‌ی بلندگوهای باکیفیت‌تر بکند.

ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی بیشتر یا بازگشت درگاه حافظه

افراد علاقه‌مند برای خرید گلکسی اس ۲۲ اولترا می‌توانند مدل‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و حتی یک ترابایت را انتخاب کنند. این اقدام خیلی خوب است؛ اما اگر قصد خرید گلکسی اس ۲۲ یا گلکسی اس ۲۲ پلاس را داشته باشید، به انتخاب مدل‌هایی با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت محدود می‌شوید. از این جهت بسته به نیاز شما شاید کافی نباشد. امیدواریم سامسونگ مدل‌های ۵۱۲ و یک ترابایتی را در نسخه‌ی معمولی و پلاس اضافه کند.

البته، همچنین بازگشت درگاه کارت microSD باعث خوشحالی بسیاری از کاربران خواهد شد و می‌توان گفت که تقریباً تمام مشکلات ذخیره‌سازی حل می‌شود. بااین‌حال، احتمال وجود این قابلیت در نسل آینده کم است.

وعده به‌روزرسانی بیشتر مشابه اپل

رابط کاربری گلکسی S22 اولترا

سامسونگ به‌روزرسانی‌های بیشتری در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی سایر شرکت‌ها ارائه می‌دهد. غول فناوری کره جنوبی برای گوشی‌های پرچم‌دار خود و حتی برخی از میان‌رده‌هایش، چهار آپدیت اندروید و وصله‌های امنیتی پنج‌ساله ارائه می‌کند. حتی خود گوگل هم در تعداد به‌روزرسانی‌ها ضعیف‌تر از سامسونگ عمل می‌کند.

باوجوداین، سامسونگ تنها یک آپدیت کمتر از آیفون ارائه می‌دهد. از این جهت بسیار عالی خواهد بود که ببینیم سامسونگ در نهایت با اپل برابری کند و پنج سال پشتیبانی کامل از جمله پنج ارتقای اندروید را ارائه دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بررسی گلکسی S22 اولترا سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

این اقدام نه‌تنها برای کاربران سامسونگ، بلکه برای کل اکوسیستم اندروید نیز مفید خواهد بود. اگر تعداد آپدیت‌های سامسونگ با اپل مطابقت داشته باشد، سایر تولیدکننده‌های اندرویدی به‌طور اجتناب‌ناپذیری باید از این روند پیروی کنند. ممکن است کمی طول بکشد؛ اما این اتفاق بالأخره رخ می‌دهد. چه بهتر از اینکه روند مذکور با سری گلکسی S23 سامسونگ آغاز شود.

شما کاربران newslan به کدام ویژگی بیشتر امیدوار هستید و می‌خواهید سامسونگ در سری گلکسی اس ۲۳ از آن بهره ببرد؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا