فناوری

اسکایپ اکنون بر روی فایرفاکس هم کار می‌کند

وقتی از سال پیش که، به خاطر پاندمی کووید-۱۹، روند کنفرانس‌های ویدئوی رواج یافت جای شگفتی نبود که مایکروسافت هم تلاش کند از این قافله عقب نماند. با این حال آنچه اندکی غیرمنتظره بود این که این شرکت، به جای سرویس کنفرانس ویدئویی باسابقه‌اش که سالها مشغول کار بود (یعنی اسکایپ)، برای پلتفرم جوانتر خود (یعنی Teams) دست به کار تبلیغ شد. در واقع برخی احتمالاً در این مقطع اسکایپ را تقریبا فراموش کرده بودند، از جمله خود مایکروسافت.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از  اسلش‌گیر، اکنون به فاصله دو سال از عرضه نسخه وب اسکایپ، مایکروسافت بالاخره شرایط کار اسکایپ بر روی فایرفاکس را فراهم آورده است، البته با یک هشدار غیرضروری.
 
روشن است که اسکایپ یک اپ مخصوص دسکتاپ هم (علاوه بر نسخه موبایل) دارد، به همین خاطر شاید نیاز به یک مرورگر وب برای استفاده از آن کاری غیرلازم و اضافی به نظر برسد. با این حال، ممکن است همه مایل به نصب یک اپ جداگانه صرفا برای تماس‌های گهگاهی نباشند، و ممکن است همه به استفاده از مرورگر ساخت مایکروسافت (اج) علاقه‌مند نباشند. ولی استفاده بر روی همه مرورگرها تاکنون امکان‌پذیر نبوده است.
 

تغییر رویکرد مرورگر اج مایکروسافت از موتور edgeHTML ساخت این شرکت به کرومیوم باعث شد تا مرورگرهای مشابهی مانند کروم و اپرا قادر به پشتیبانی از اسکایپ جدید برای تجربه وب بشوند. کاربران سافاری در سیستم عامل مک هم از ماه مه امسال قادر به استفاده از اسکایپ بر روی مرورگرشان شدند.
 
به نوشته وبسایت Dr. Windows، اکنون امکان استفاده کاربران فایرفاکس هم از این پلتفرم فراهم شده است. البته هشداری نمایش داده خواهد شد مبنی بر اینکه ممکن است همه قابلیت‌های اسکایپ در این حالت قابل بهره‌برداری نباشد، هرچند که در واقع چنین هشداری موضوعیت ندارد.
 
این تطابق‌پذیری با فایرفاکس برای Skype 8.78 (که اکنون در حالت پیش‌نمایش برای اینسایدرها است) قابل دسترسی خواهد بود. هنوز مشخص نیست که چه زمانی امکان دسترسی عموم به آن نیز فراهم خواهد شد تا دیگر فایرفاکس تنها مرورگری نباشد که از اسکایپ تحت وب پشتیبانی نمی‌کند.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا