zoomit

سامسونگ الکترونیکس تنها یک میلیون تلویزیون Neo QLED در سال ۲۰۲۱ عرضه کرد

سامسونگ الکترونیکس تنها یک میلیون تلویزیون Neo QLED در سال ۲۰۲۱ عرضه کرد

بیماری کرونا هنوز در سراسر جهان وجود دارد و نه‌تنها صنعت سفر و گردشگری را تحت تأثیر قرار داده است، بلکه صنعت فناوری نیز با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. بر‌‌ اساس جدید‌ترین گزارش TheElec، تعداد تلویزیون‌های LED عرضه‌شده توسط سامسونگ در سال ۲۰۲۱ کمتر از حد انتظار بود.

به‌نقل از سم‌موبایل و طبق گزارش نظرسنجی Omida، سامسونگ الکترونیکس موفق شده یک میلیون تلویزیون Neo QLED را در سال ۲۰۲۱ راهی بازار کند. شرکت مذکور در سال ۲۰۲۰ تعداد دو میلیون دستگاه عرضه کرد و انتظار داشت در سال ۲۰۲۱ این رقم افزایش پیدا کند؛ اما متأسفانه این‌چنین نبود. برای افرادی که اطلاع ندارند، تلویزیون‌های Neo QLED نوع جدیدی هستند که سامسونگ سال گذشته‌ی میلادی معرفی کرد. این محصول از ویژگی‌های پیشرفته‌ایی مانند نسبت کنتراست بهبودیافته و موارد دیگر بهره می‌برد.

تلویزیون Neo QLED 8k سامسونگ

شرکت تحقیقاتی دیگری به‌نام TrendForce در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، عرضه‌ی تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ الکترونیکس بیشتر از دو میلیون دستگاه را پیش‌بینی کرد. با وجود این، Omida تحقیقات خود را انجام داد و عرضه‌ی تلویزیون‌های Neo QLED را در حدود ۱٫۵ میلیون دستگاه برای مدت زمان مشابه برآورد کرد؛ اما سرانجام، سامسونگ تنها توانست یک میلیون دستگاه عرضه کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • فناوری جدید نمایشگر QD-OLED منتسب به سامسونگ دقیقاً چیست؟

افزون‌براین، Omida مدعی شد که این شرکت دو میلیون صفحه‌نمایش W-OLED ال‌جی دیسپلی و همچنین ۱٫۲ میلیون واحد از صفحه‌نمایش کوانتومی دات QD-OLED سامسونگ‌دیسپلی را خریداری خواهد کرد. Omida پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۲، سری تلویزیون‌های پریمیوم سامسونگ الکترونیکس به‌ترتیب شامل ۸K Neo QLED و ۴K Neo QLED (بالارده) و ۴K QD-OLED و ۴K W-OLED و ۴K Neo QLED (میان‌رده) خواهد بود.

در سال ۲۰۲۲ قیمت و عرضه‌ی صفحه‌نمایش، عوامل اصلی در تعیین تعداد عرضه‌ی تلویزیون‌های پریمیوم سامسونگ الکترونیکس هستند که در بازار فعلی در کنار بیماری کرونا، افت‌وخیز زیادی دارند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا