نرم افزار

اپلیکیشن جدید گوگل برای انتقال آسان دیتا از iOS به اندروید

اپلیکیشن جدید گوگل برای انتقال آسان دیتا از iOS به اندروید

گوگل بی‌سروصدا یک اپ جدید iOS به نام Switch to Android را راه‌اندازی کرده است که برای کاربران امکان انتقال داده‌هایشان از یک آیفون به یک اسمارتفون اندرویدی را فراهم می‌آورد. این اپ در حال حاضر در حالت لیست‌نشده قرار دارد بدان معنا که با استفاده از قابلیت جستجوی App Store قابل یافته‌شدن نیست، و در عوض تنها از طریق لینک مستقیم قابل دسترسی است.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از اسلش‌گیر، این اپ برای کاربران امکان انتقال عکس‌ها، ویدئوها، موارد ثبت‌شده تقویمی، و تماس‌ها (کانتکت‌ها) را از یک آیفون به یک دستگاه اندرویدی از طریق یک اتصال بیسیم (وایرلس) فراهم می‌آورد. اپل پیش از این یک اپ مشابه با عنوان Move to iOS منتشر کرده بود که انتقال داده‌ها به یک آیفون را برای کاربران اندرویدی آسان می‌کند. با این وجود تفاوتی کلیدی بین این دو اپ وجود دارد.
 
این اپ جدید Switch to Android از انتقال پیام‌ها پشتیبانی نمی‌کند، در حالی که اپ اپل از انتقال پیام پشتیبانی می‌کند. در توضیحات این اپ گوگل تنها این ذکر شده است: «iMessage را خاموش کنید تا پیام‌های متنی دوستان و خانواده را از دست ندهید». با این حال، این مرحله فقط انتقال فایل‌های رسانه‌ای ذخیره شده محلی را تسهیل می‌کند. در مراحل بعدی، از کاربران خواسته خواهد شد تا فایل‌های iCloud خود را به گوگل درایو یا اپ Photos انتقال دهند.
 

اپلیکیشن جدید گوگل برای انتقال آسان دیتا از iOS به اندروید

این اپ امیدوارکننده است ولی نیاز به اصلاحاتی دارد

این اپ فعلا فاقد دو عنصر اساسی است: امکان انتقال پیام‌ها و اپ‌ها از یک آیفون به یک تلفن اندرویدی. در مورد انتقال اپ‌ها علاوه بر محدودیت‌های پلتفرمی این ریسک وجود دارد که کاربران در صورتی که ناچار به نصب مجدد اپ‌ها بر روی یک دستگاه اندرویدی باشند تمام دیتای کش‌شده خود را از دست بدهند – و البته کار sign-in کردن برای بسیاری از کاربران طاقت‌فرسا است.
 
در مجموع به نظر می‌رسد گوگل وقتی نقایص مختلف این اپ را رفع کند به طور رسمی از طریق سایت رسمی Switch to Android نیز آن را منتشر خواهد کرد.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا