zoomit

روش ایجاد میانبر برای یک فایل یا فلدر در مک

Alias در macOS نوع خاصی از فایل است که به یک فایل یا فلدر اشاره می‌کند. Aliasها شبیه میانبر در ویندوز و پیوندهای نمادین در لینوکس هستند. آن‌ها همچنین پویا هستند، به این معنی که حتی اگر مکان فایل یا فلدر اصلی را تغییر دهید، آن‌ها همچنان به آن فایل یا فلدر پیوند دارند. Alias می‌تواند به یک هدف در مک شما یا یک ماشین شبکه اشاره کند.

می‌توانید از Aliasها برای باز کردن سریع فایل یا فلدری که اغلب استفاده می‌کنید، بدون نیاز به روت کردن پوشه‌ها برای یافتن آن فایل یا فلدر استفاده کنید. وقتی با کلیک کردن روی یک Alias آن را باز می‌کنید، درست همان‌طور که انتظار می‌رود فایل یا فلدر اصلی باز می‌شود.

نحوه ایجاد نام میانبر فایل یا فلدر در مک

ساختن میانبر در macOS آسان است. ابتدا روی نماد Finder در Dock خود کلیک کنید تا آن را در پیش‌زمینه قرار دهید.

یک پنجره Finder جدید باز کنید و به مکان فایل یا پوشه‌ای که می‌خواهید برایش میانبر بسازید، بروید. هنگامی که آن را پیدا کردید، سه راه برای ایجاد میانبر وجود دارد:

  • نوار منو: فایل یا پوشه را انتخاب کنید و File > Make Alias را از نوار منو در بالای صفحه انتخاب کنید.
  • صفحه‌کلید: فایل یا پوشه را انتخاب کنید و دکمه‌های Ctrl + Command + A را از روی صفحه‌کلید خود فشار دهید.
  • راست کلیک: با ماوس یا ترک‌پد روی یک مورد در Finder یا Desktop کلیک راست کرده و گزینه Make Alias را از لیست انتخاب کنید.

هر یک از این سه گزینه نتیجه یکسانی را در پی خواهد داشت. همه آن‌ها را امتحان کنید و گزینه‌ای که احساس راحتی بیشتری با آن دارید را انتخاب کنید. در ادامه با روش راست‌کلیک به ایجاد میانبر می‌پردازیم.

هنگامی که یک میانبر ایجاد می‌کنید، آن میانبر درست در کنار آیتم اصلی ظاهر خواهد شد. سپس نام آن برجسته می‌شود که یعنی می‌توانید به‌سرعت نام آن را به هر چیزی که دوست دارید تغییر نام دهید. اکنون می‎‌توانید یک نام جدید تایپ کنید یا فقط روی Return کلیک کنید.

سپس می‌توانید میانبر را با کشیدن یا کپی/پیست کردن تقریبا به هر مکانی که فایل یا فلدری را در آن قرار می‌دهید، ازجمله دسکتاپ یا ناحیه ویژه راه‌اندازی سریع Dock در کنار سطل زباله، منتقل کنید.

میانبر فایل در مک

هنگامی که می‌خواهید از میانبر استفاده کنید، آن را درست مانند یک فایل یا فلدر معمولی باز کنید. این کاردر داک تنها به یک کلیک نیاز دارد؛ اما در Finder و روی دسکتاپ باید دو مرتبه روی میانبر کلیک کنید تا فایل یا فلدر موردنظر باز شود.

اگر دیگر میانبر دیگر برایتان کارایی نداشت، آن را داخل سطل زباله بکشید. خیالتان راحت باشد که در صورت حذف میانبرمک فایل یا فلدراصلی که میانبر به آن اشاره داشت، به هیچ وجه حذف یا تغییر نخواهد کرد.

***

امیدواریم این آموزش برایتان کاربردی بوده باشد. اگر در این زمینه تجربه یا سوالی دارید، آن را با ما و کاربران نیوزلن در میان بگذارید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا