zoomit

ورود دادستانی تهران به موضوع سرویس مدرسه؛ تپسی: قادر به ارایه خدمات به همه نیستیم

ورود دادستانی تهران به موضوع سرویس مدرسه؛ تپسی: قادر به ارایه خدمات به همه نیستیم

به دنبال اظهار نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی شهروندان از مشکلات به وجود آمده در ارایه خدمات سرویس مدرسه خودرو اینترنتی تپسی، دادستانی تهران به موضوع واکنش نشان داد.

تپسی که قبل از مهرماه با اعلام طرح جدید سرویس مدارس اقدام به ثبت نام سرویس مدرسه کرده و بررسی‌های اولیه حاکی از این است که پس از آغار سال تحصیلی تعهدات خود را انجام نداده و با ارسال پیامک عذرخواهی اقدام به باز گرداندن اصل پول کرده است.

در همین رابطه؛ دادستانی تهران در راستای پیگیری و صیانت از حقوق عامه و به عنوان مدعی‌العموم موضوع را پیگیری می‌کند.

در این راستا با تشکیل جلسه‌ای در روز دوشنبه با حضور مدیرعامل تپسی و دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش شهر تهران در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

این در حالی است که سرویس مدرسه تپسی و دردسرهایش این روزها گریبانگیر بسیاری از والدین را گرفته و در عین حال پاسخگویی هم از سوی تپسی انجام نمی‌شد، نه به والدین عصبانی و نه به دروزنامه‌نگاران که به دنبال گرفتن توضیحی از مسئولان تپسی بودند.

اما بالاخره یک روز قبل از این که دادستانی به ماجرا ورود کند، تپسی پس از چند روز که اخبار نارضایتی‌ها از نحوه ارایه سرویس مدارس در فضای مجازی منتشر شد در بیانیه‌ای اعلام کرد که قادر نیست به همه دانش‌آموزان ثبت نامی خدمات ارایه کند.

تپسی در اطلاعیه خود آورده است: «به اطلاع می‌رسانیم علیرغم تلاش‌های تیم تپسی تا امروز و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، تنها موفق شدیم سرویس مدرسه را برای بخشی از دانش‌آموزان مهیا کنیم و متاسفانه، قادر به ارائه سرویس برای همه دانش‌آموزان ثبت‌نامی نیستیم. این موضوع طی دو روز گذشته به تمامی والدینی که موفق به ارائه سرویس به آنها نشدیم اطلاع‌رسانی شد.

ما انتظارات و نگرانی‌های والدین را درک می‌کنیم و ضمن قبول مسئولیت این اتفاق، عمیقا از والدینی که موفق به ارائه خدمت به فرزندان‌شان نشده‌ایم پوزش می‌خواهیم. همچنین، خود را موظف می‌دانیم در کنار بازپرداخت تمام هزینه‌ها، تا پایان مهرماه امکان جابجایی دانش‌آموزان با تپسی را به صورت رایگان فراهم کنیم تا فرصتی برای جایگزین کردن سرویس داشته باشند.

ورود تپسی به حوزه سرویس مدرسه، با هدف کمک به والدین برای رفع دغدغه‌های موجود و ایجاد تحول در بخش سنتی سرویس مدارس از طریق حذف واسطه‌ها بود. نیازی که استقبال والدین از آن نشان داد به درستی شناسایی شده اما آنچه به درستی انجام نشده بود، پیش‌بینی ما از پیچیدگی‌های این سرویس و ظرافت‌های عملیاتی مربوط به آن بود. از مهم‌ترین پیچیدگی‌های این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– افزایش تقاضا: تعداد تقاضا بویژه در هفته آخر شهریور افزایش بسیار زیادی پیدا کرد. این اتفاق دو دلیل عمده داشت: ۱)مشخص شدن تعرفه‌ها از سمت شورای شهر در هفته آخر شهریور و فاصله تعرفه سرویس مدارس با سرویس تپسی ۲)تعیین تکلیف سرویس در برخی مدارس و عدم ارائه سرویس به بخشی از دانش‌آموزان

– محدودیت‌ها و چالش‌های ناوگان: ما برای ارائه این سرویس امکان استفاده از کل ناوگان فعال تپسی را نداشتیم چرا که طبق آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان، رانندگان سرویس مدارس باید مدارک اضافه‌تری نسبت به رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی داشته باشند. بدقولی برخی نهادهای مسئول برای کمک به تامین ناوگان هم این پیچیدگی را تشدید کرد.

از سوی دیگر، رانندگانی که در این سرویس ثبت‌نام کرده و فعال شدند نیز در عمل، اقدام به کنسل کردن سرویس یا بی‌نظمی در رفت و آمد می‌کردند که می‌توانست باعث ایجاد مسائلی برای دانش‌آموزان با سنین پایین‌تر شود. برای رفع این مساله، ما تلاش کردیم با آموزش رانندگان، افزایش معنادار درآمد راننده در سرویس مدرسه، معاف کردن رانندگان سرویس مدرسه از کمیسیون سایر سفرهایشان در تپسی و ارائه مشوق‌هایی از این دست، آنها را به انجام سرویس ترغیب کنیم اما این اقدامات کافی نبود.

– عدم امکان آزمون و خطا: در ارائه محصولات نوآورانه، معمولا زمانی برای آزمون و خطا و بهبود تدریجی محصول وجود دارد. اما با توجه به حساسیت این سرویس و دانش‌آموزان، ما فرصتی برای آزمون و خطا کردن نداشتیم و نداریم و می‌بایست در مدت مشخص شده، نسبت به ارائه سرویس اقدام می‌کردیم.

با توجه به پیچیدگی‌های فوق، تصمیم گرفتیم در سال جاری، با تمرکز بر ارائه سرویس به بخشی از دانش‌آموزان و حل چالش‌های موجود، زمینه را برای ارائه سرویس مطمئن‌تر در آینده فراهم کرده و با راه‌حل کامل‌تری در خدمت تمام والدین باشیم.»

همچنین درباره بازگشت پول به ارایه خدمات در بخش دیگر این اطلاعیه آورده که: «ضمن عذرخواهی مجدد از والدین، به اطلاع می‌رسانیم برای تسریع در بازگشت مبلغ پرداختی، والدین عزیز می‌توانند با اعلام شماره کارت از طریق لینکی که برای آنها از طریق پیامک ارسال شده است، وجه پرداختی خود را ظرف ۷۲ ساعت کاری، به صورت کامل از ما دریافت کنند. همچنین، والدین عزیز می‌توانند از طریق کدی که در پیامک برای آنها ارسال شده است، تا پایان مهر از سفر رایگان تپسی برای رساندن فرزندشان به مدرسه استفاده کنند. در این مسیر، تیم پشتیبانی تپسی نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به والدین خواهد بود.»

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا