zoomit

بهترین تنظیمات برای حداکثر بازده در کارت گرافیک‌ های انویدیا

بهترین تنظیمات برای حداکثر بازده در کارت گرافیک‌ های انویدیا

قبل از بازی‌کردن با کامپیوتر، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، تغییر تنظیمات در برخی فاکتور‌های پیش‌فرض است که روی کارت گرافیک‌های انویدیا فعال هستند. پس از خرید لپ تاپ مناسب بازی یا جمع‌کردن سیستمی که چنین کارت گرافیک‌هایی دارد، برخی فاکتور‌ها با مانتیور یا ویژگی‌های بازی در حال انجام هماهنگ نیستند و باید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید.

در سیستم‌های مجهز به کارت گرافیک انویدیا، دو برنامه با عنوان Nvidia Control Panel و Nvidia GeForce Experience وجود دارد که بیشترین کاربرد آن‌ها مربوط به دریافت بیشترین بازدهی هنگام بازی‌کردن است. اگر چنین برنامه‌هایی روی سیستم شما نصب نیست، به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه مایکروسافت خود ویندوز یا سایر سایت‌ها دانلود کنید.

آپدیت کارت گرافیک انویدیا

اولین و مهم‌ترین چیز برای اجرای درست و با نرخ فریم مناسب بازی‌ها، آپدیت‌بودن کارت گرافیک است. اگر کارت گرافیک شما آپدیت نباشد، نمی‌تواند با برخی از استانداردهای جدید موجود در بازی‌ها تطابق پیدا کند. همین امر سبب اجرای نامناسب آن‌ها می‌شود؛ حتی اگر تنظیماتی که درادامه خواهیم گفت، به‌درستی تنظیم شده باشند.

حال که از اهمیت فراوان آپدیت‌بودن کارت گرافیک گفتیم، سعی کنید به‌صورت مداوم و دوره‌ای از نصب‌بودن آخرین نسخه‌ی آپدیت روی سیستم خود مطمئن شوید. ما تمام روش‌های موجود برای آپدیت و بررسی نسخه‌ی فعلی را در مقاله‌ی آموزش آپدیت کارت گرافیک انویدیا توضیح داده‌ایم که مطالعه‌ی آن خالی از لطف نیست.

تنظیمات مربوط به Nvidia Control Panel

پس از اینکه از آپدیت‌بودن درایور مطمئن شدید، باید فاکتورهای موجود در نرم‌افزار Nvidia Control Panel را مطابق با نیازها و پشتیبانی‌های نرم‌افزاری مانیتور و سایر قطعات سیستم تنظیم کنید. با کلیک روی بخش‌های مشخص‌شده آن را باز کنید یا اگر در بخش مذکور وجود نداشت، روی دسکتاپ کلیک‌راست و Nvidia Control Panel را انتخاب کنید.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا