zoomit

شیائومی کسب‌و‌کار خدمات مالی خود را در هند تعطیل کرد

شیائومی کسب‌و‌کار خدمات مالی خود را در هند تعطیل کرد

سخنگوی شعبه‌ی هند شیائومی در بیانیه‌ای که دراختیار رویترز قرار داده می‌گوید این شرکت چینی «کسب‌و‌کار خدمات مالی خود را در هند تعطیل کرده است.» آن هم در شرایطی که تنها چهار سال از آغازبه‌کار این واحد تجاری شیائومی در کشور هند می‌گذرد.

سخنگوی شیائومی تعطیلی کسب‌و‌کار خدمات مالی را نتیجه‌ی «ارزیابی استراتژیک سالانه» و پاسخی به «افزایش تمرکز بر خدمات اصلی» می‌داند. شیائومی می‌گوید واحد تجاری Mi Financial Services را در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) تعطیل کرده است.

اپلیکیشن Mi Pay شیائومی که پرداخت صورت‌حساب و انتقال پول را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کرد، دیگر در فهرست رابط‌های پرداخت یکپارچه‌ (UPI) که متعلق‌به شرکت ملی سرویس‌های مالی هند است دیده نمی‌شود. گفته می‌شود شیائومی اپلیکیشن‌های Mi Credit و Mi Pay را در گوگل پلیِ هند و فروشگاه آنلاین اختصاصی خودش از دسترس خارج کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • شیائومی با وجود محدودیت‌های هند، تاکنون ۲۰۰ میلیون گوشی در این کشور فروخته است

دولت هند در ماه‌های اخیر رابطه‌ی پرتنشی با شیائومی داشته و این شرکت را به طفره رفتن از قوانین مالیاتی متهم کرده است؛ اما شیائومی تمامی ادعاها را رد می‌کند. پس از افزایش تنش بین دولت هند و چین در سال ۲۰۲۰، بسیاری از شرکت‌های چینی برای فعالیت تجاری در هند با چالش‌های زیادی مواجه شده‌اند.

هند پس از چین دومین بازار بزرگ شیائومی در دنیا است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا