zoomit

فعالیت‌های بزرگ‌ترین بازار جرایم سایبری دارک‌وب توسط پلیس آلمان متوقف شد

فعالیت‌های بزرگ‌ترین بازار جرایم سایبری دارک‌وب توسط پلیس آلمان متوقف شد

پلیس فدرال آلمان (Bundeskriminalamt) که با مجریان قانون ایالات متحده همکاری می‌کند، بازار هایدرا (Hydra Market) را که به‌عنوان بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین بازار دارک‌وب شناخته می‌شود، توقیف کرد. گزارش شده است که حدود ۸۰ درصد از کل تراکنش‌های ارزهای دیجیتال مرتبط با دارک‌وب به این بازار اختصاص دارد. شایان‌ ذکر است میزان تراکنش‌های این بازار از سال ۲۰۱۵ حدود ۵٫۲ میلیارد دلار بوده است. هایدرا تقریباً ۱۷ میلیون حساب کاربری و ۱۹ هزار فروشنده داشت.

به گزارش انگجت، توقیف فعالیت‌های هایدرا شامل سرورها و کیف پول‌های رمزارزی با حدود ۲۵ میلیون دلار بیت کوین است. دادگستری ایالات متحده به‌طور هم‌زمان دیمتری پاولوف، ساکن روسیه را به‌دلیل سابقه‌ی عملکرد وی که از سرورهای هایدرا به‌دست آمده، به توزیع مواد مخدر و پولشویی متهم کرده است. این بازار خدمات خود ازجمله قاچاق مواد مخدر، خدمات هک و سرقت داده‌ها را عمدتاً به افرادی که در کشورهای روسی‌زبان زندگی می‌کنند ارائه می‌کرد. پاولوف همچنین در اقداماتی که برای پولشویی ارزهای دیجیتال و سخت‌تر شدن ردیابی این تراکنش‌ها انجام می‌شود، مشارکت داشته است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تنها بخش کوچکی از دارک وب برای فعالیت‌ مخفیانه به کار می‌رود
  • دارک وب چیست ؛ از ورود به آن تا کارهایی که نباید هرگز انجام دهید!

وزارت خزانه‌داری، هایدرا و Garantex (صرافی رمزارز روسی) را با افزودن آن‌ها به بیش از ۱۰۰ آدرس رمزارزی فهرست موسوم به «اتباع ویژه» مجازات کرد. پلیس فدرال آلمان در بیانه‌ای اعلام کرد که فرایند تحقیقات درمورد هایدرا از اوت سال گذشته و با کمک ایالات متحده آغاز شده است.

این اولین‌باری است که مقامات دولتی، بازارهای اصلی دارک‌وب را تعطیل می‌کنند. البته پیش از این نیز شاهد تعطیلی بازارهای دیگری مثل Silk Road، AlphaBay و به‌تازگی دارک‌مارکت بوده‌ایم. بدین ترتیب می‌توان گفت درحال‌حاضر گزینه‌ی دیگری در دارک‌وب وجود ندارد که جایگزین احتمالی هایدرا شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا