مديريت ICT

رییسی: دولت قبل عامل مشکلات اینترنت است، خودشان هم قبول دارند!

رییسی: دولت قبل عامل مشکلات اینترنت است، خودشان هم قبول دارند!

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند، گفت: فرق می‌کند که انسان پشت میز بنشیند و نشسته مدیریت کند یا اینکه در میدان حضور پیدا کند، با مردم بودن و مشکلات مردم را از نزدیک احساس کردن یک رویکرد و اصل به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دولت، ابراهیم رییسی در نشست خبری خود، به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف پاسخ داد.

دولت قبل خودش عامل مشکلات اینترنت است
رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره سرعت و کیفیت اینترنت با بیان اینکه وزیر ارتباطات مسئول شده، درباره پیشرفت کار در اینترنت ماهانه دو گزارش ارائه کند، گفت: از ابتدای دولت یک ونیم میلیون محیط خانه و کسب و کار به فیبر نوری دسترسی پیدا کرده‌اند که تا پایان سال پنج میلیون و تا پایان دولت ۲۰ میلیون محیط کاری و خانواده به فیبر نوری دسترسی پیدا می‌کنند که سرعت اینترنت را حداقل ۱۰ برابر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز کسب و کار و مسایل فرهنگی و اجتماعی و زندگی مردم روی فضای سایبر است، گفت: ایجاد این سرعت و دسترسی بسیار مهم است اما نکته مهم‌تر این است که کارهایی باید در سنوات گذشته در حوزه زیرساخت‌ها انجام می‌شد که تامین نشده است و اگر این زیرساخت‌ها کامل شده بود امروز شاهد این مشکلات نبودیم و خود آنها هم قبول دارند که این میزان زیرساخت‌ها باید انجام می‌شد که نشده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید عقب‌ماندگی در این حوزه جبران کنیم. دولت این زیرساخت‌ها را با همکاری بخش خصوصی باید جبران و ایجاد کند. رشد این زیرساخت‌ها به صورت عدد و رقم به صورت روزانه پیگیری می‌شود تا مشخص شود که دولت پیگیر این موضوع است.
وی تصریح کرد: دسترسی رایگان دهک‌های پایین به اینترنت هم به دلیل امکان انجام آن، اجرایی شده و یه دهک پایین به اینترنت دسترسی رایگان یافتند و می‌خواهیم وعده‌ای که داده شده اجرایی شود و مردم هم شاهد آن باشند.

     در این زمینه بخوانید:
     – آیا وعده رییسی در باره سرعت اینترنت دروغ بود؟

تشکیل دولت هوشمند ضرورت و الزام قانون است
رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دولت برای پنجره ملی هوشمند چه اقداماتی را انجام داده است، گفت: دولت الکترونیک باید تاکنون شکل می‌گرفت، اما ما درصدی عقب‌ماندگی داریم. امروز صحبت از دولت هوشمند است که هم ضرورت و هم الزام قانون است. همه دستگاه‌ها باید از این امر بهره‌مند شوند.
وی افزود: این کار یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. ۳۰ دستگاه تاکنون متصل شده‌اند و دستگاه‌های دیگر تا آخر شهریورماه موظفند که متصل شوند که این کار در زمان خود صورت خواهد گرفت. ما موظفیم که بایدهای قانونی در این زمینه رعایت شود و تا پایان مهلت قانونی این امر انجام می‌شود.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا