بدافزار

افزایش ۷۰ درصدی بدافزارها در تابستان ۲۰۲۳

افزایش ۷۰ درصدی بدافزارها در تابستان ۲۰۲۳

در گزارش «اطلاعات تهدید جهانی سه ماهه» بلک‌بری آمده است: این شرکت بیش از ۳.۳ میلیون حمله را در این سه ماه متوقف کرد که معادل روزانه ۲۶ حمله و ۲.۹ نمونه بدافزاری منحصر بوده است.

از همه انواع بدافزارهای جدیدی که بلک‌بری، شناسایی کرده است، منحصرترین نمونه در آمریکا و پس از آن در ژاپن، کره جنوبی، هند و کانادا مشاهده شده است.

محبوب‌ترین اهداف در میان مجرمان سایبری، سازمان‌های فعال در صنایع مالی و مراقبت‌های درمانی بوده اند که بیشتر به دلیل ارزش بالای داده‌ها و فرصت‌هایی است که هکرها برای ایجاد اختلال در خدمات ضروری دارند.  بیشترین حمله در این سه ماه، به بخش مالی انجام شد و پس از آن، موسسات مراقبت‌های درمانی قرار گرفتند.

شاید تعجب آور نباشد که گروه‌های باج افزاری، اکثریت عوامل تهدید تحلیل شده در این گزارش را تشکیل دادند و گروه‌های لاک‌بیت، Cl۰p و ALPHV، همگی از تاکتیک‌های اخاذی برای تضمین موثر بودن حملاتشان استفاده کردند.

اسماعیل والنزوئلا، نائب رئیس اطلاعات و تحقیقات تهدید بلک‌بری گفت: عوامل تهدید از همیشه سخت‌تر تلاش می‌کنند تا محدوده و حجم حملات سایبری خود را گسترش دهند. تشدید تعداد حملات جدیدی که کشورها و صنایع را هدف قرار می‌دهند، تاثیر فضای اقتصاد کلان بر امنیت سایبری را نشان می‌دهد. با این حال، هر چند تعداد و تنوع حملات افزایش پیدا کرده است، توانایی ما برای دفاع در برابر آنها با فناوری‌های پیشرفته است که این حملات را پیش بینی و دفع می‌کنند.

باج افزار، به یک پاندمی تبدیل شده است به طوری که اکثر سازمان‌ها یا با یک حمله باج افزاری در گذشته روبرو شده اند یا منتظر چنین حمله‌ای در آینده نزدیک هستند. با کمک چت‌بات‌های هوش مصنوعی، حتی هکرهای کم مهارت هم می‌توانند ایمیل‌های فیشینگ قابل باوری تهیه کنند که می‌تواند به حملات باج افزاری ویرانگری منتهی شود.

بر اساس گزارش تِک رادار، گردانندگان باج افزار معمولا اطلاعات حساس را هم به سرقت می‌برند و تهدید می‌کنند در صورت عدم پرداخت باج، آنها را در فضای دارک وب، منتشر می‌کنند.

منبع: ایسنا

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا