شبكه اجتماعی

هک کردن اینستاگرام غیرممکن نیست

لازم است کاربران برای افزایش ضریب ایمنی صفحات اینستاگرامی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی و جبران‌ناپذیر، از انتخاب رمز عبور ساده که زمینه‌ساز هک صفحات اینستاگرامی است، پرهیز کنند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، هکرها برای دستیابی به رایانه‌ها و حساب‌های آنلاین از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اگر برای بخش پسورد از یک عبارت استفاده شود احتمال موفقیت کاهش می‌یابد. در عوض استفاده از کلمات و نمادهای خاص، حروف بزرگ و عبارت‌های طولانی می‌تواند مناسب باشد. فعال کردن تأیید هویت دومرحله‌ای یکی از روش‌های جلوگیری از حمله سایبری است که می‌تواند یک لایه اضافی برای محافظت از حساب را اضافه کند.

یک مورد دسترسی اضافی مانند رمز عبور یکبار مصرف (OTP) که به یک حساب ایمیل یا تلفن همراه ارسال می‌شود می‌تواند از دسترسی هکرها به آن جلوگیری کند. جلوگیری از استفاده مجدد از گواهی‌نامه‌ها نیز می‌تواند مفید باشد. کاربرانی که از یک رمز عبور برای حساب‌های شخصی و حرفه‌ای خود استفاده می‌کنند، هم شرکت و هم خود را در معرض خطر قرار می‌دهند. برای ایجاد رمزهای قوی و منحصربه‌فرد می‌توانید از مدیر پسورد استفاده کنید.

این در حالی است که دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه صفحات اینستاگرامی، یک اقدام فنی و دارای پیچیدگی‌های خاصی بوده و در اکثر موارد عدم رعایت حداقلی تمهیدات امنیتی توسط ادمین صفحه اینستاگرامی، زمینه‌ساز دسترسی غیرمجاز افراد غیر شده است. بعد از دسترسی غیرمجاز  به اکانت اینستاگرامی، مجرمین سایبری در قالب هویت مجازی ادمین صفحه، از کاربرانی که در ارتباط با ادمین بوده‌اند به شیوه‌های مختلف همچون درخواست واریز وجه یا ارسال تصاویر شخصی، سوءاستفاده می‌کنند.

از این رو پلیس فتا هشدار می‌دهد برای افزایش ضریب ایمنی صفحات اینستاگرامی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی بعضا جبران‌ناپذیر در این حوزه، لازم است کاربران از رمزهای عبور قوی و پیچیده که حداقل شامل هشت کاراکتر از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و حتی علائم خاص باشد استفاده کنند و گذرواژهای قابل حدس را تغییر دهند.

همچنین کاربران باید قابلیت تایید دومرحله‌ای صفحه اینستاگرامی را فعال و دنبال‌کننده‌های ناشناس را مسدود کرده و حتی‌الامکان حساب کاربری خود را از حالت عمومی به خصوصی تبدیل کنند، مراقب لینک‌های جعلی صفحه لاگین اینستاگرام باشند و به هویت مورد ادعای مخاطب درخواست‌کننده ارسال تصاویر، مشخصات خصوصی یا اقدام اقتصادی بانکی در فضای مجازی صرفا اکتفا نکرده و حتماٌ قبل از هر اقدام، تماس تلفنی با درخواست‌کننده برقرار، تا از هویت واقعی وی اطمینان حاصل شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ امنیت، فعال کردن قابلیت تایید هویت دومرحله‌ای در برنامه‌هایی مثل اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، واتس‌اپ، تلگرام است. و یکی از راه‌ها برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای استفاده از برنامه‌های Authenticator است. روش دیگر برای تایید هویت دو مرحله ای از طریق پیامک است که خیلی از کاربران از این روش استفاده می‌کنند. با انتخاب رمز قوی و فعال‌سازی تایید دومرحله‌ای، امکان دسترسی افراد غیر را به حساب کاربری دشوار و سخت می‌شود.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا