zoomit

هواوی میت ۶۰ ناجی بازار موبایل چین خواهد بود؟

هواوی میت ۶۰ ناجی بازار موبایل چین خواهد بود؟

با وجود شروع نه‌چندان خوب بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۳، ممکن است تا پایان سال این شرایط تغییر کند. به گفته‌ی South China Morning Post و به نقل از وزارت صنایع و تکنولوژی چین، تولید تلفن همراه در این کشور در هشت ماهه‌ی ابتدای سال جاری میلادی در حدود ۷٫۵ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

علاوه‌براین، براساس تحقیق مؤسسه‌ی Counterpoint، کاهش ۴ درصدی میزان فروش باعث شده است تا در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی شاهد کمترین میزان فروش تلفن همراه از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون باشیم.

با وجود کاهش فروش، تحلیلگران همچنان نسبت به ادامه‌ی سال جاری خوش‌بینند و امیدوار هستند که میزان فروش افزایش یابد. دلیل امیدواری این تحلیلگران به گفته‌ی ایوان لم، مدیر ارشد تحقیقات داده‌ی مؤسسه‌ی Counterpoint، می‌تواند مربوط به عرضه‌ی گوشی‌های سری میت ۶۰ هواوی باشد که باعث افزایش هیجان در بازار چین شده است.

فروش هواوی در هشت ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته در حدود ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد که این شرکت بر مشکلات موجود در زنجیره تأمین پیروز شده و به چرخه‌ی معمول عرضه محصولات خود، مثل پیش‌فروش میت ۶۰ پرو بازگشته است. قیمت گوشی هواوی در نسل جدید چندان بالا نیست.

سری میت ۶۰ می‌تواند برگ برنده‌ی بزرگ برای هواوی در چین باشد تا کاربران چینی‌ که مشتاق به استفاده از سیستم عامل هارمونی او‌اس (Harmony OS) هستند را به خرید این محصول و وارد شدن به اکوسیستم هواوی ترغیب کند. قیمت گوشی های جدید هواوی کمتر از قیمت گوشی آیفون است.

به عقیده‌ی تحلیلگران، سری میت ۶۰ جدید ‌نه‌تنها باعث ترغیب کاربران فعلی به ارتقا خواهد شد بلکه باعث جذب کاربران دیگر برند‌ها نیز می‌شود. Counterpoint پیشبینی می‌کند که فروش سری میت ۶۰ هواوی تا پایان سال به حدود ۵ تا ۶ میلیون واحد برسد.

علاوه بر افزایش فروش هواوی انتظار می‌رود اپل با عرضه‌ی گوشی‌های گران‌قیمت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس در کنار مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به افزایش فروش تلفن همراه کمک کنند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا