zoomit

گرافیک Intel A380 در آزمون سازگاری با ۵۰ بازی مختلف، فراتر از انتظار ظاهر شد

گرافیک Intel A380 در آزمون سازگاری با ۵۰ بازی مختلف، فراتر از انتظار ظاهر شد

وقتی بحث به کارت گرافیک می‌رسد، سازگاری این محصولات با بازی‌ها به اندازه‌ی عملکرد آن‌ها اهمیت دارد. در زمینه‌ی سازگاری، کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD مشکل خاصی ندارند اما کارت‌های گرافیک جدید سری Intel Arc Alchemist هنوز به‌طور کامل برای تمام بازی‌ها بهینه نشده‌اند. کارشناسان می‌گویند گرافیک‌های اینتل با APIهای قدیمی مشکل دارند.

رسانه‌ی آلمانی PC Games Hardware برخلاف سایر رسانه‌های حوزه‌ی فناوری که روی قدرت پردازشی Intel Arc A380 مانور داده‌اند، سراغ بررسی سازگاری این کارت گرافیک با ۵۰ بازی که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۲ منتشر شده‌اند رفته است. برای انجام آزمون سازگاری از نمونه‌ی سفارشی گرافیک اینتل یعنی Gunnir Arc A380 Photon 6GB OC استفاده شد. در حال حاضر سه مدل سفارشی از گرافیک A380 در بازار موجود است.

بررسی‌ها نشان داد کارت گرافیک Arc A380 سازگاری بسیار خوبی با بازی‌ها دارد. این عملکرد خوب با توجه به وضعیت فعلی درایورهای گرافیکی اینتل، قابل‌توجه است. از بین ۵۰ بازی مورد بررسی، کارت گرافیک اینتل تنها با ۹ مورد از آن‌ها مشکل داشت. به بیانی بهتر، Arc A380 برای اجرای یک بازی از هر پنج بازی به مشکل خورد. اینتل در گذر زمان باید درایورهای گرافیکی‌اش را بهینه‌تر کند.

اینکه کارت گرافیک Arc A380 نتوانست بازی‌های Doom Eternal و Quake 2 RTX و Halo Infinite و Spider-Man Remastered را به خوبی اجرا کند برایمان تعجب‌برانگیز بود، چون این بازی‌ها از APIهای Vulkan یا DirectX 12 استفاده می‌کنند. اینتل گفته است گرافیک‌های آرک در بازی‌هایی که مبتنی‌بر APIهای مدرن هستند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. فراموش نکنید PC Games Hardware سازگاری Arc A380 را بررسی کرده، نه قدرت پردازشی.

تست سازگاری Intel Arc A380 با ۵۰ بازی

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر بالا کلیک کنید

نتایج حاصل از بررسی PC Games Hardware نشان می‌دهد گرافیک Arc A380 اینتل بازی‌های مبتنی‌بر APIهای قدیمی‌تر از DirectX 12 را بدون مشکل اجرا می‌کند. بازی‌های محبوب مثل Counter-Strike: Global Offensive و The Witcher 3 که به ترتیب مبتنی‌بر DirectX 9 و DirectX 11 هستند به‌خوبی روی گرافیک اینتل اجرا شدند. متأسفانه سازگاری گرافیک اینتل با بازی‌های محبوب دیگری مثل Dota 2 و Apex Legends و Lost Ark بررسی نشده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • گرافیک پرچم‌دار Intel Arc A770 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و توان ۱۹۰ وات به نمایش در آمد
  • گرافیک Intel Arc با پردازنده‌های قدیمی‌تر از نسل دهم سازگاری ندارد

براساس گزارش تامز هاردور، اینتل اعتراف کرده است که گرافیک‌های سری Arc به هنگام اجرای بازی‌های مبتنی‌بر DirectX 11 و دیگر APIهای قدیمی عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهند. اینتل در تلاش است این مشکل را رفع کند، بااین‌حال برای عملی کردن هدفش به زمان نیاز دارد.

کارت گرافیک Arc A380 از چند ماه پیش در بازار چین عرضه شده و اکنون در بازار ایالات متحده نیز دردسترس مشتریان است. مدل ASRock Challenger Arc A380 که در آمریکا عرضه شده ۱۳۹٫۹۹ دلار قیمت دارد. گفته می‌شود موجودی این کارت گرافیک در Newegg به پایان رسیده است. کارت‌های گرافیک سری Arc A5 و Arc A7 هنوز معرفی و عرضه نشده‌اند.

مشخصات فنی گرافیک‌های دسکتاپ سری Intel Arc Alchemist
مدل تراشه‌ی گرافیکی تعداد هسته‌های Xe ظرفیت حافظه باس حافظه وضعیت
Arc A770 ACM-G10 ۳۲ ۱۶ یا ۸ گیگابایت GDDR6 ۲۵۶ بیت تأیید عرضه
Arc A750 ACM-G10 ۲۴ ۸ گیگابایت GDDR6 ۲۵۶ بیت تأیید عرضه
Arc A580 ACM-G10 ۱۶ ۸ گیگابایت GDDR6 ۱۲۸ بیت دیده‌شده در یک درایور
Arc A380 ACM-G11 ۸ ۶ گیگابایت GDDR6 ۹۶ بیت عرضه‌شده
Arc A310 ACM-G11 ۴ ۴ گیگابایت GDDR6 ۶۴ بیت دیده‌شده در یک درایور

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا