مديريت ICT

رد درخواست گوگل برای لغو حکم ضدانحصارطلبی در هند

رد درخواست گوگل برای لغو حکم ضدانحصارطلبی در هند

کمیسیون رقابت هند در اکتبر اعلام کرد گوگل از موقعیت برتر خود در بازار مانند جست و جوی آنلاین و فروشگاه برنامه برای اندروید، سوءاستفاده کرده تا موقعیت اپلیکیشنهایش مانند کروم و یوتیوب را در مرورگرهای وب موبایل و میزبانی ویدئوی آنلاین حفظ کند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، این کمیسیون گفته بود بازارها باید اجازه پیدا کنند بر اساس شایستگی رقابت کنند و این مسئولیت بر عهده بازیگران بزرگ بازار (در پرونده فعلی، گوگل است) که رفتارشان مانع رقابت بر اساس شایستگی نشود و گوگل را به دلیل شیوه های ضد انحصارطلبی و به منظور وادار کردن این شرکت آمریکایی برای تغییر رویکردش در قبال پلتفرم اندروید، ۱۳.۳۸ میلیارد روپیه (۱۶۱.۹۵ میلیون دلار)، جریمه کرده بود.

در جلسه دادگاه تجدیدنظر، آبشیک مانو سینگوی، وکیل گوگل تلاش کرد اجرای حکم صادره را متوقف کرده یا تاریخ اجرای آن را به بعد از ۱۹ ژانویه به تعویق بیاندازد. وی مدعی شده بود تصمیم کمیسیون رقابت هند، گوگل را ناچار خواهد کرد مدل کسب و کار خود را تغییر دهد و به ضرر مصرف کنندگان تمام خواهد شد اما دادگاه با این درخواست موافقت نکرد.

گوگل در اظهارنامه خود به دادگاه اعلام کرده بود واحد تحقیقات کمیسیون رقابت هند، بخشهایی از حکم اتحادیه اروپا علیه این شرکت آمریکایی در خصوص سوءاستفاده از موقعیت برتر بازار سیستم عامل اندروید را کپی برداری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل همچنین برای جریمه ۱۱۳ میلیون دلاری، درخواست تجدیدنظر کرده است. کمیسیون رقابت هند، گوگل را به دلیل استفاده از شیوه‌های ضدانحصارطلبی در این کشور، ۱۱۳ میلیون دلار جریمه کرد و به این شرکت دستور داده است طراحان اپلیکیشن را از استفاده از سیستم پرداخت غیرگوگل در این کشور منع نکند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا