سخت‌افزار

رانندگان ماشین‌های خودران می‌توانند پشت فرمان فیلم و تلویزیون ببینند

رانندگان ماشین‌های خودران می‌توانند پشت فرمان فیلم و تلویزیون ببینند

استفاده از گوشی همراه پشت فرمان همچنان ممنوع خواهد بود، اما رانندگان مجازند در نمایشگرهای اتومبیل فیلم و تلویزیون ببینند.
به گزارش نیوزلن و به نقل از ایندیپندنت، در این قانون جدید بزرگراه‌ها بر این نکته تاکید می‌شود که رانندگان باید در صورت نیاز دوباره مهار خودرو را به دست بگیرند.

هم‌چنین طبق این اصلاحیه، راننده در صورت وقوع تصادف مقصر نیست. وزارت ترابری (دی‌اف‌تی) اعلام کرد اگر تصادفی پیش بیاید شرکت‌ بیمه مسئول پاسخگویی به شاکیان است نه افراد.

این قانون جدید پیشنهادی پس از رایزنی با عموم مردم تصویب شد و دولت آن را اقدامی موقت در حمایت از به بازار آمدن زودهنگام وسایل نقلیه خودران توصیف کرد.

هیچ ماشین خودرانی مجوز تردد در جاده‌های بریتانیا را نگرفته است، اما ممکن است امسال این خودروها مجوز بگیرند. در حال حاضر، فناوری‌های مشابه مانند کنترل حرکت و ایست/حرکت خودکار را جزو فناوری‌های «کمکی» طبقه‌بندی کرده‌اند یعنی کاربران باید همچنان بر رانندگی نظارت کامل داشته باشند.

وزارت ترابری در آوریل ۲۰۲۱ اعلام کرد رانندگی دست‌آزاد وسایل نقلیه‌ای که فناوری ماندن بین خطوط را دارند در بزرگراه‌های شلوغ مجاز است.

خانم ترودی هریسون، وزیر ترابری به‌روزرسانی قانون بزرگراه را «نقطه عطف مهمی در به‌کارگیری ایمن وسایل نقلیه خودران» خواند. او مدعی است به‌کارگیری وسایل نقلیه خودران «انقلابی در شیوه‌های سفر به پا می‌کند و باعث می‌شود سفرهای آینده سبزتر، ایمن‌تر و قابل‌اطمینان‌تر شود.»

او افزود: «این فناوری جالب هم‌اکنون در بریتانیا با سرعت رو به رشد است و اطمینان می‌دهیم وقتی وارد جاده‌های ما می‌شود شالوده‌های استواری برای رانندگان داشته باشیم.»

«با این کار هم می‌توانیم وضعیت سفر را برای همگان بهتر کنیم و هم رشد اقتصادی کل کشور را بهبود بخشیم و جایگاه ابرقدرتی جهانی بریتانیا در علم را حفظ کنیم.»

طبق گزارش وزارت ترابری بریتانیا توسعه وسایل نقلیه خودران باید حدود ۳۸ هزار شغل جدید در بریتانیا ایجاد کند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵ برای اقتصاد بریتانیا ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پوند ارزش ایجاد کند.

به گفته استیو گودینگ، مدیر بنیاد خیریه پژوهشی آر.ای.سی که در حوزه رانندگی فعالیت می‌کند خودروهای بی‌راننده «نویدبخش کاهش چشمگیر آمار کشته‌ها و مجروحان جاده‌ها در آینده است.» اما همچنین خاطرنشان کرد احتمال دارد «دوره گذار طولانی باشد» و «قسمت اعظم مسئولیت رویدادها» همچنان به عهده رانندگان باشد.

او تاکید کرد چگونگی ابلاغ تغییر مقررات به رانندگان خیلی مهم است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا