فناوری

خداحافظی با گوشی‌های بلک بری برای همیشه

پایگاه خبری نیوزلن(newslan.ir) :

امروز آخرین روزی است که گوشی‌های بلک بری کار می‌کنند، همانطور که این شرکت در وب سایت خود هشدار داده است، دستگاه‌های هوشمند برند بلک بری،   که از سال ۲۰۱۶ به بعد ساخته نشده است، از امروز به بعد دیگر به طور قابل اعتمادی کار نخواهند کرد، از جمله در بخش تماس‌ها و پیامک ها.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از اسکای نیوز، تا سال ۲۰۱۳، زمانی که دنیای موبایل با iOS و اندروید تغییر کرد، بلک بری ضرر‌هایی میلیارد دلاری داشت.

اخیراً در آغاز سال ۲۰۱۳،  یک رستاخیز برای شرکتی تبلیغ شد که حتی یک جایگاه تبلیغاتی را در طول Super Bowl خریداری کرد.

اما بلک بری تنها ۵.۹ میلیون گوشی در سه ماهه دوم همان سال روانه بازار کرد که بسیار کمتر از ۹ میلیون آیفون جدید اپل در چند روز اول پس از عرضه بود.

بودند.

زمانی که واتس اپ در سال ۲۰۱۶ پشتیبانی خود از تلفن‌های قدیمی‌تر را متوقف کرد، میخ دیگری به تابوت بلک بری کوبید.

این شرکت در یک پست وبلاگی گفت: زمانی که واتس‌اپ را در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی کردیم، استفاده مردم از دستگاه‌های تلفن همراه با امروز بسیار متفاوت بود.

خداحافظی با گوشی‌های بلک بری برای همیشه

فروشگاه App Apple که در آن زمان تنها چند ماه از عمر آن می‌گذشت، ​​حدود ۷۰ درصد از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در آن زمان دارای پشتیبانی می‌کرد که دارای سیستم عامل‌های ارائه شده توسط بلک بری  و نوکیا بودند.

اما اکنون، بلک بری کمتر از ۱ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و اپل و سامسونگ بر فروش گوشی در سراسر جهان تسلط دارند.

شرکت بلک بری، تا سال ۲۰۱۶ انتقال خود به یک تجارت نرم افزار امنیتی را تکمیل کرده بود، یعنی زمانی که تولید گوشی‌های هوشمند خود را متوقف کرد. با این حال، تصمیم گرفت به حفظ نرم افزار “به عنوان ابراز تشکر” از شرکای وفادار و مشتریانی که از صفحه کلید فیزیکی و همچنین ویژگی‌های امنیتی آن قدردانی می‌کنند، ادامه دهد.

این ویژگی‌ها ممکن است دوباره ظاهر شود، اما تلفن‌های قدیمی اکنون کمی بهتر شده اند.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا