zoomit

اپراتورها به دریافت تأییدیه مشترکان پیش از دریافت پیامک انبوه ملزم شدند

اپراتورها به دریافت تأییدیه مشترکان پیش از دریافت پیامک انبوه ملزم شدند

معاون رگولاتوری اعلام کرد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه را ملزم کرده است به منظور دریافت پیامک (در دسته‌بندی‌های مختلف) رضایت و درخواست مشترکان را دریافت کند.

مجید حقی- معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی-با اشاره به اینکه در برخی موارد اطلاعات مشترکان توسط برخی افراد سودجو برای ارسال پیامک انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: برای حل این موضوع، اپراتورهای همراه ملزم شده‌اند تا در صورت ارسال پیامک بدون درخواست و رضایت مشترک، بلافاصله با متخلفان برخورد کرده و برای توقف ارسال پیامک، سرشماره مورد نظر را به رگولاتوری اعلام کنند.

وی افزود: مشترکانی که بدون رضایت، برایشان پیامک‌های انبوه ارسال می‌شود نیز می‌توانند به آدرس اینترنتی ۱۹۵.cra.ir مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند. رگولاتوری شکایات را بررسی و حداکثر ظرف مدت ٢۴ ساعت نتیجه را اعلام می‌کند و در صورت تکرار تخلف، موارد به کمیته تخلفات رگولاتوری ارجاع و برابر مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیش از این مصوبه ۲۷۰ را درباره مقررات حاکم بر ارایه خدمات محتوایی پیامکی مصوب و به اپراتورها ابلاغ کرده بود. علاوه بر این، اپراتورها ملزم شده بودند که برای اطمینان از درستی انجام فرآیند احراز هویت، علاوه بر انجام فرآیند حضوری احراز هویت مشترکان با استفاده از کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار، برای فروش سیم‌کارت‌های دوم و بیشتر، از رمز یکبار مصرف (OTP) استفاده کنند.

براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همچنین ارسال کنندگان پیامک‌های اطلاع‌رسانی از سرشماره‌های خدماتی ملزم شده‌ بودند که عبارت “لغو ۱۱” را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشماره‌ای که از آن پیامک دریافت کرده‌اند، ادامه دریافت پیامک را لغو و برای عضویت مجدد و دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی خدماتی، عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال کنند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا