zoomit

گوشی‌های اپل و سامسونگ پس از گذشت یک سال کمترین افت قیمت را دارند

گزارش جدید یکی از خرده‌فروشی‌های آنلاین لوازم الکترونیکی باز‌سازی‌شده در بریتانیا به‌ نام musicMagpie داده‌های جالبی درباره چگونگی استهلاک گوشی‌های هوشمند پس از دوازده ماه ارائه می‌دهد. جای تعجب نیست که اپل در این فهرست در صدر و پس‌از‌آن، سامسونگ در جایگاه دوم قرار گرفته است. این یعنی گوشی‌های دو برند یاد‌شده پس از یک سال ارزش بیشتری از گوشی‌های هوشمند سایر برندها دارند.

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، هر کاربر بریتانیایی به‌طور متوسط هر ۱۶ ماه یک‌ بار گوشی‌اش را تعویض می‌کند که باعث شده است گوشی‌ قدیمی خود را با قیمتی در‌حدود ۵۰ درصد ارزش اولیه‌‌اش بفروشد. به‌نظر می‌رسد دستگاه‌های اپل به‌طور متوسط در ۱۲ ماه اول استفاده، حدود ۴۱ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند و این معیار پس از ۲۴ ماه به ۶۰ درصد می‌رسد. درمقابل، گوشی سامسونگ در سال اول استفاده، حدود ۶۴ درصد از ارزشش را از دست می‌دهد و پس از دو سال، قیمتش حدود ۷۷ درصد درمقایسه‌با قیمت اولیه‌‌اش کاهش می‌یابد.

کاهش ارزش گوشی ها

نکته جالب این است که ارزش گوشی‌های وان‌پلاس پس از یک سال، ۶۹ درصد و پس از دو سال، ۷۸ درصد کاهش پیدا می‌کند و بدین‌ترتیب این برند در جایگاه سوم فهرست قرار می‌گیرد. ظاهرا ارزش گوشی‌های گوگل و هواوی پس از دو سال استفاده، کاهش چشمگیری می‌یابد.

درواقع با نگاه دقیق به گوشی‌های هوشمند مختلف بازار، ارزش میت ۳۰ پرو و پی ۲۰ هواوی پس از یک سال استفاده، به‌ترتیب ۸۷ درصد و ۸۴ درصد کاهش می‌یابد. همچنین، انتظار می‌رود آیفون‌های چند سال اخیر با گذشت ۱۲ ماه، بیش از نیمی از قیمت اولیه‌‌شان را حفظ کنند.

کاهش ارزش گوشی ها

musicMagpie داده‌های جالب دیگری را هم منتشر کرده است که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان چگونه گوشی‌هایشان را ارتقا می‌دهند. حدود ۳۳ درصد از دارندگان گوشی‌های قدیمی دستگاه خود را معامله نمی‌کنند و هرچه سن افراد بیشتر شود، احتمال تعویض دستگاه نیز کمتر خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت استدلال کرده است که تعویض گوشی‌های قدیمی با گوشی‌های جدیدتر بهترین روش برای کم‌کردن ضرر خرید گوشی جدید است. نکته مهم دیگر اینکه حدود ۱۰ درصد از کاربران فروش گوشی‌های قدیمی‌شان را به‌تعویق می‌اندازند؛ زیرا اعتقاد دارند ارزششان با گذشت زمان افزایش خواهد یافت؛ دیدگاهی که به‌نظر نمی‌رسد واقعیت داشته باشد.

کاهش ارزش گوشی ها

طبق گزارش اشاره‌شده، پس از ۶ ماه استفاده، ارزش گوشی‌های گران‌قیمت‌تر درمقایسه‌با گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۹۹ دلار بیشتر کاهش یافته است. شاید هواوی با‌‌توجه‌‌به وضعیت فعلی‌اش، در صدر جدول بیشترین استهلاک قرار گیرد؛ زیرا بعید به‌نظر می‌رسد کاربرانی که در خارج از چین زندگی می‌کنند، به استفاده از گوشی‌های بدون خدمات گوگل تمایلی داشته باشند.

اگر این سؤال برای شما پیش آمده است که معرفی خانواده‌ آیفون ۱۳ چه تأثیری بر قیمت آیفون ۱۲ گذاشته است، شاید نمودارهای این مطلب به شما کمک کند. دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره این خبر چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا