zoomit

۴+۱ لپ تاپ پرفروش با ۸ گیگ رم در آی تی هوم

۴+۱ لپ تاپ پرفروش با ۸ گیگ رم در آی تی هوم

معمولاً در زمان خرید لپ‌تاپ فاکتورهای زیادی وجود دارد که افراد آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهند، اما اصلی‌ترین نکته این است که بدانند از لپ تاپ خود برای انجام چه کار و فعالیتی استفاده خواهند کرد و در نهایت متناسب با آن تصمیم نهایی را بگیرند. به‌طور مثال افرادی که قرار است کارهای گرافیکی انجام دهند بیشتر از هرچیزی به حافظه گرافیکی بالا و پردازنده قدرتمند نیاز دارند. البته جدا از نیاز باید دقت کنند که لپ تاپ مورد نظر خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنند که گارانتی اصلی نیز داشته باشد. به‌طور مثال مراجعی مانند newslan، دیجی کالا و فروشگاه اینترنتی ithome از مراجع معتبری در این زمینه هستند، البته اگر قصد خرید اینترنتی دارید!

اما سؤال اینجا است؟ چه کسانی به‌دنبال حافظه رم بالا در انتخاب لپ تاپ می‌روند و مزیت داشتن حافظه رم بالا چیست؟

پس اگر شما نیز جزء افرادی هستد که به‌دنبال خرید لپ تاپ با حافظه رم بالا یا لپ‌تاپ‌هایی با ۸ گیگابایت رم هستید، مطالعه این مقاله می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. چراکه در این مقاله قصد بررسی همین موضوع را داریم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

حافظه RAM چیست؟

خیلی از افراد به‌طور روزانه از واژه حافظه رم استفاده می‌کنند و حتی ممکن است یکی از معیارهای اصلی آن‌ها در انتخاب لپ تاپ باشد. اما هنوز معنی دقیق آن را نمی دانند. اگر بخواهیم خیلی ساده در مورد این که حافظه رم چیست، صحبت کنیم باید بگوییم که حافظه RAM یا Random Access Memory گونه‌ای از حافظه است که برای ذخیره‌سازی داده ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد فایل‌ها در مدت زمانی کوتاه نوشته و خوانده شوند.‌ یکی از ویژگی های حافظه رم این است که به سیستم شما اجازه می‌دهد ‌با سرعت بالا به داده‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشد. با خواندن این جمله احتمالاً متوجه شده‌اید که رم می‌تواند تأثیر زیادی در عملکرد لپ تاپ شما داشته باشد. نکته ی دیگری که در مورد حافظه رم وجود دارد این است که یک حافظه کاملاً موقتی است. یعنی اگر شما سیستم خود را Restart کنید، بعد از روشن شدن تمام اطلاعات شما پاک خواهد شد و به داده‌های قبلی دسترسی نخواهید داشت.

حافظه RAM مهم‌تر است یا سرعت رم؟

معمولاً بیشتر افراد در زمان انتخاب سخت افزار درگیر اعداد و ارقام می‌شوند و تصور می‌کنند هرچه این اعداد بزرگ تر باشند، می‌توانند انتظار عملکرد و کارایی بیشتری از سیستم خود داشته باشند. درست است که این موضوع صادق است اما نیاز است تا در زمان انتخاب به موارد دیگری نیز توجه کنید. به‌طور مثال در انتخاب حافظه رم سعی کنید به جای تمرکز روی میزان حافظه رم به سرعت آن نیز توجه داشته باشید یا در بین انتخاب دو رم با حافظه یکسان به سراغ مدلی بروید که سرعت بیشتری دارد. در اصل می توانیم بگوییم که یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در زمان انتخاب حافظه رم توجه به سرعت آن است.

سرعت حافظه رم در واقع به معنای حجم انتقال داده ها در یک زمان مشخص است و هرچه میزان این عدد بیشتر باشد، رم با سرعت بیشتری می‌تواند اطلاعات را وارد خود کند و انتقال دهد. معمولاً سرعت رم را با DDR نشان می‌دهند که به معنای Duble Data Rate است. شما برای این که بتوانید برنامه‌ها را به‌طور راحت و روان روی لپ تاپ خود اجرا کنید به یک میزان حداقلی از حافظه رم نیاز دارید. هرچه میزان حافظه رم شما افزایش پیدا کند قطعاً سرعت اجرای نرم افزار ها و در کل سرعت سیستم شما بیشتر خواهد شد.

اما یک سؤال!!! این افزایش حافظه رم تا چه زمانی می‌تواند در سرعت سیستم شما اثر گذار باشد؟

در جواب باید گفت از یک جایی به بعد با افزایش میزان حافظه رم دیگر در سرعت سیستم شما تغییری احساس نخواهد شد اینجا است که باید به سراغ استفاده از رم سریع‌تر بروید تا حافظه رم بیشتر!

البته اگر قرار است که شما حافظه رم را براساس سرعت انتخاب کنید باید به دو فاکتور مهم یعنی فرکانس و میزان تأخیر آن توجه کنید.

انتخاب حافظه رم

میزان حافظه رم مورد نیاز سیستم چقدر است؟

در مورد این که سیستم مورد نیاز شما به چه میزان حافظه رم نیاز دارد در ابتدا باید به این نکته دقت کنید که هدف اصلی شما از خرید لپ تاپ چیست و چه کاری قرار است با آن انجام دهید اما در حال حاضر و مطابق با استاندارهایی که وجود دارد، حداقل حافظه رم مورد نیاز سیستم ۴ گیگابایت است و این میزانی است که با استفاده از آن می‌توانید اغلب کارهای پردازشی را انجام دهید. اما توصیه ما به شما این است که به سراغ انتخاب رم های ۸ گیگابایتی بروید تا خیالتان بابت عملکرد و پردازش داده ها راحت باشد. با این میزان از حافظه رم می‌توانید به‌سادگی کارهای ساده و روزمره، نرم افزارهای مهندسی، امور گرافیکی و برخی از بازی ها را اجرا کنید.

معرفی لپ تاپ با ۸ گیگابایت رم

امروزه لپ‌تاپ‌هایی که رم ۸ گیگابایت دارند، در دسته‌بندی لپ‌تاپ‌های پر فروش قرار می‌گیرند و تبدیل به الویت افراد برای خرید لپ تاپ شده‌اند. چراکه این دسته از لپ‌تاپ‌ها هم از نظر قیمتی مناسب هستند و هم این که نیاز کاربران را برطرف می‌کند و اگر روزی نیز قصد داشته باشند می‌توانند به‌سادگی و با مراجعه به مراکز معتبر میزان حافظه رم لپ تاپ خود را افزایش دهند.

در ادامه قرار است به بررسی پر فروش ترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۲۱ با ۸ گیگابایت حافظه رم بپردازیم.

لپ تاپ ایسوس مدل K3500PH

پردازنده

Intel Core i5 11300H

کارت گرافیک

۴ گیگابایت GeForce GTX1650

حافظه رم

۸ گیگابایت

حافظه SSD و HDD

۵۱۲ گیگابایت SSD

نمایشگر

۱۵.۶ اینچ

وزن

۱.۵۶ گیلوگرم

می‌توان گفت لپ تاپ K3500PH یکی از لپ‌تاپ‌های با کیفیت با رم ۸ گیگ است. این لپ تاپ از نظر قیمتی و متناسب با ویژگی ها و سخت‌افزاری که در آن به کار رفته است، در دسته لپ‌تاپ‌های اقتصادی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از این لپ‌تاپ‌ها برای انجام کارهای روزمره، انجام کارهای گرافیکی در حد ساده و همچنین اجرای نرم افزارهای مهندسی استفاده کنید. یکی از نقاط مثبت این لپ تاپ در بین لپ‌تاپ‌های با ۸ گیگابایت رم از برند ایسوس، این است که دارای صفحه‌نمایش باکیفیت OLED است.

لپ تاپ ایسوس مدل K571LI

پردازنده

Intel Core i7 10870H

کارت گرافیک

۴ گیگابایت GeForce GTX 1650TI

حافظه رم

۸ گیگابایت

حافظه SSD و HDD

۱ ترابایت HDD + 256 گیگابایت SSD

نمایشگر

۱۵.۶ اینچ

وزن

۲.۱۴ کیلوگرم

لپ تاپ K571LI توانسته است عنوان پر فروش ترین لپ تاپ ۲۰۲۱ در بازار ایران را کسب کند، این لپ تاپ به لطف داشتن سخت افزار قدرتمند توانسته است کاربران زیادی را به خود جذب کند. جدا از ظاهر و طراحی شیک و جذابی که دارد می‌توان گفت سخت افزار یک لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس در ظاهر یک ویووبوک زیبا قرار گرفته است.

قیمت فوق‌العاده این لپ تاپ یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است. در بین لپ‌تاپ‌های با ۸ گیگابایت رم طبق نظر کاربران این لپ تاپ امتیاز بالایی را کسب کرده است. شما می‌توانید از این لپ تاپ برای انجام کارهای گرافیکی، اجرای بازی ها، اجرای نرم افزارهای مهندسی و همچنین تمام امور روزمره و مالتی مدیا استفاده کنید. ترکیب پردازنده قدرتمند Core i7 10870H و ۴ گیگابایت کارت گرافیک مجزا سبب می‌شود تا بدون این که هیچ نگرانی در مورد نحوه عملکرد یا کندی سیستم داشته باشید، به انجام امور خود بپردازید. بدون شک پس از گذشت مدتی که تجربه کار با این لپ تاپ را کسب کردید، قطعاً یکی از طرفداران و علاقمندان لپ تاپ K571LI خواهید شد یا نسبت به خرید لپ تاپ K571 اقدام خواهید کرد. البته شما می‌توانید برای این که تجربه خرید راحت‌تری در زمینه لپ تاپ داشته باشید و مطمئن باشید لپ تاپی را که انتخاب می‌کنید ازهر جهت برای شما مناسب است به یک مرجع نیاز دارید که به‌طور کامل بتواند شما را راهنمایی کند و پیشنهاد ما خرید لپ تاپ از آی‌تی هوم است.

لپ تاپ ایسوس مدل K513EQ

پردازنده

Intel Core i5 1135G7

کارت گرافیک

۲گیگابایت GeForce MX350

حافظه رم

۸ گیگابایت

حافظه SSD و HDD

۵۱۲ گیگابایت SSD

نمایشگر

۱۵.۶ اینچ

وزن

۱.۸کیلوگرم

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌ها با ۸ گیگابایت رم، لپ تاپ K513EQ است. در مورد نقاط قوت این لپ تاپ می‌توان به داشتن آخرین نسل از پردازنده Core i5 یعنی نسل یازدهم اشاره کرد، همچنین این لپ تاپ به واسطه وزن کمی که دارد برای افرادی که دائما در حال جابجایی هستند انتخاب مناسبی است. از این لپ تاپ برای فعالیت‌های گوناگونی می‌توان استفاده کرد. مواردی نظیر تمامی فعالیت‌های روزانه، دانشجویی و دانش آموزی، پروژه‌های مهندسی، امور گرافیکی و… نکته ای که در مورد این لپ تاپ وجود دارد این است که صفحه‌نمایش براق دارد که برای کار در محیط های پر نور و به جهت انعکاس تصویر خود در نمایشگر ممکن است برای برخی از افراد اذیت کننده باشد.

لپ تاپ ایسوس مدل TM420UA

پردازنده

AMD Ryzen 5 5500U

کارت گرافیک

AMD Radeon™ Graphics

حافظه رم

۸ گیگابایت

حافظه SSD و HDD

۵۱۲ گیگابایت SSD

نمایشگر

۱۴اینچ

وزن

۱.۵ کیلوگرم

اگر به‌دنبال خرید لپ تاپی هستید که ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشد و در کنار آن صفحه‌نمایش لمسی نیز داشته باشد و بتوانید به حالت تبلت ( یعنی با گردش ۳۶۰ درجه ) از آن استفاده کنید، لپ تاپ TM420UA می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. چراکه از نظر قیمتی نیز بسیار مناسب است. همچنین این لپ تاپ از نظر وزنی در دسته لپ‌تاپ‌های سبک قرار می‌گیرد درنتیجه جابجایی آن راحت است. شما می‌توانید از این لپ تاپ به‌عنوان یک لپ تاپ شیک در دفتر کار استفاده کنید.

لپ تاپ ایسوس مدل R565EP

پردازنده

Intel i5 1135G7

کارت گرافیک

۲ گیگابایت Nvidia GeForce MX330

حافظه رم

۸ گیگابایت

حافظه SSD و HDD

۵۱۲ گیگابایت SSD

نمایشگر

۱۵.۶ اینچ

وزن

۲ کیلوگرم

آخرین مدل از لپ‌تاپ‌هایی با ۸ گیگابایت رم که قصد معرفی آن را داریم، لپ تاپ R565EP است. سخت افزار این لپ تاپ نیز به گونه ای است که می‌تواند از پس انجام فعالیت‌هایی گرافیکی، نرم افزارهای مهندسی، فعالیت‌های مالتی مدیا و تسک محور بربیاید.

حافظه رم در لپ تاپ

چطور بفهمیم چه میزان حافظه رم روی لپ‌تاپ ما نصب شده است؟

فهمیدن این موضوع کار ساده‌ای است و تنها کافی است تا روی آیکون This PC راست کلیک کنید و پس از آن گزینه Properties را انتخاب کنید. پس از آن در پنجره‌ای که باز می‌شود می‌توانید تمام اطلاعات سیستم را مشاهده کنید و برای این که در مورد حافظه رم اطلاعاتی به دست آورید، فقط کافی است که به سراغ گزینه ی Installed RAM بروید.

به‌عنوان نتیجه‌گیری و سخن آخر باید گفت که…

در این مقاله سعی کردیم پر فروش ترین لپ‌تاپ‌ها با ۸ گیگابایت رم را به شما معرفی کنیم و نکاتی که لازم است در این زمینه و در زمان خرید لپ تاپ با رم ۸ بدانید را بیان کنیم.همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم بهتر است اگر قصد خرید لپ‌تاپ را دارید به سراغ مراکز معتبری مانند دیجی کالا، newslan و فروشگاه اینترنتی ithome بروید و با خیال راحت و با داشتن گارانتی اصلی محصول موردنظر خوداری را خریداری کنید و حتی در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی می‌توانید از خدمات گارانتی آن‌ها استفاده کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا