zoomit

درخشش شیائومی؛ غول چینی درآمد هنگفتی به جیب زد

درخشش شیائومی؛ غول چینی درآمد هنگفتی به جیب زد

شیائومی به‌صورت رسمی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۵ را منتشر کرد و دوباره عملکرد درخشانی از خود به‌نمایش گذاشت. درآمد این شرکت برای چهارمین فصل مالی متوالی از ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۳٫۸ میلیارد دلار) فراتر رفته است.

به‌گفته‌ی شیائومی، کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند این شرکت اکنون جایگاه مستحکمی در بازار دارد و به عملکرد قدرتمند خود ادامه می‌دهد. غول فناوری چینی در سطح جهانی ۴۳٫۳ میلیون گوشی به‌بازار عرضه کرده و شاهد نهمین فصل متوالی رشد است. شیائومی در بازار موبایل جهانی و چین به‌ترتیب در رتبه‌ی سوم و دوم قرار دارد.

درآمد بخش گوشی شیائومی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۵ به ۴۶ میلیارد یوان (۶٫۳۵ میلیارد دلار) رسید و این شرکت شاهد افزایش تقاضا برای گوشی‌های ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یوانی (۵۶۰ تا ۸۴۵ دلاری) بود.

محصولات سری شیائومی ۱۷ آمار فروش سری شیائومی ۱۵ را حدود ۳۰ درصد بهبود داده‌اند. شیائومی ۱۷ پرو و شیائومی ۱۷ پرو مکس سهم فروش ۸۰ درصدی داشتند و نسخه‌ی استاندارد شیائومی ۱۷ کمتر از ۲۰ درصد سهم داشت.

هندزفری‌های بی‌سیم شیائومی در بازار‌های جهانی و چین به‌ترتیب به رتبه‌های دوم و اول تکیه زده‌اند و تبلت‌های این شرکت هم در میان ۵ برند جهان و ۳ برند برتر چین قرار دارند.

بخش خانه‌ی هوشمند شیائومی هم رشد چشمگیری را تجربه می‌کند و اکنون بیش‌از یک میلیارد دستگاه IoT (متصل به اینترنت اشیا) روی این پلتفرم وجود دارد. محصولات IoT و سبک زندگی، درآمد ۲۷٫۶ میلیارد یوانی (۳٫۸۱ میلیارد دلاری) برای شیائومی به‌ارمغان آورده‌اند.

شیائومی می‌گوید درآمد حاصل از «خودروهای برقی هوشمند، هوش مصنوعی و سایر ابتکارات» به ۲۹ میلیارد یوان (۴ میلیارد دلار) رسیده. کسب‌وکار خودرو برقی شیائومی برای اولین بار به سوددهی فصلی دست یافته است.

مقاله‌های مرتبط

شیائومی در سه فصل اول سال ۲۰۲۵ حدود ۲۳٫۵ میلیارد یوان روی بخش تحقیق و توسعه (R&D) سرمایه‌گذاری کرده است که ۹٫۱ میلیارد یوان آن مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم (رشد ۵۲٫۱ درصدی نسبت‌به سال گذشته) می‌شود.

کارمندان واحد R&D حالا به ۲۴٫۸۷۱ نفر رسیده‌اند که رکورد جدیدی به‌شمار می‌رود. فوربز شیائومی را در لیست بهترین کارفرمایان جهان در سال ۲۰۲۵ قرار داده است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا