zoomit

پروژه‌ پد شارژ بی‌سیم ایرپاور اپل احتمالا هنوز کاملا لغو نشده است

شاید بتوان گفت ایرپاور در تاریخچه‌ی شکست‌های اپل، یکی از نمونه‌های عجیب‌ بوده است. اپل ابتدا در سال ۲۰۱۸ این محصول را معرفی و پس از یک سال سکوت اعلام کرد ایرپاور هرگز به بازار عرضه نخواهد شد.

به‌گزارش Mashable، احتمال دارد پروژه‌ی ایرپاور کاملا لغو نشده باشد. مارک گِرمن از بلومبرگ در آخرین خبرنامه‌ی PowerOn خود اعلام کرده است که اپل همچنان مشغول کار روی پد شارژ بی‌سیم خود (AirPower) است. هنوز جزئیات زیادی در‌این‌باره منتشر نشده است؛ اما انتظار می‌رود این محصول امکان شارژ هم‌زمان سه دستگاه را داشته باشد. شایان ذکر است اپل هم‌اکنون مگ‌سیف Duo را به بازار عرضه کرده است؛ محصولی که امکان شارژ بی‌سیم دو دستگاه را به‌طور هم‌زمان ارائه می‌دهد.

با‌‌‌توجه‌به اینکه پدهای شارژر بی‌سیم تولید سایر شرکت‌ها امکان شارژ هم‌زمان سه دستگاه را فراهم کرده‌اند، هیچ دلیل فنی واقعی برای اپل وجود ندارد که توان ساخت چنین محصولی را نداشته باشد. همچنین، تجربه نشان داده است استانداردهای اپل همیشه در سطح بالاتری از استاندارد سایر شرکت‌ها بوده و این شرکت احتمالا به‌دنبال ارائه‌ی تجربه‌ای عالی در ارائه‌ی شارژ بی‌سیم است.

افزون‌براین، گِرمن مدعی شده است که اپل در‌حال‌حاضر مشغول کار روی شارژرهای بی‌سیمی است که امکان شارژ دستگاه‌های دیگر را از فواصل دورتر فراهم می‌کند. شاید سرانجام روزی فرا‌برسد که دستگاه‌های اپل بتوانند یکدیگر را شارژ کنند. البته تا این لحظه، گوشی‌ها و تبلت‌های اپل امکان شارژ بی‌سیم معکوس را ارائه نمی‌دهند؛ درحالی‌که برخی از رقبای اندرویدی کوپرتینویی‌ها از سال‌ها قبل قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس را روی محصولات خود ارائه کرده‌اند.

گِرمن نظرش را درباره‌ی هدست بی‌سیم بعدی اپل نیز به‌اشتراک گذاشته و ادعا کرده است که از زمان معرفی این محصول تا عرضه‌ی آن به بازار، احتمالا باید هفت ماه صبر کنیم. علاوه‌بر‌این، از مدت‌ها قبل انتشار شایعات و گزارش‌هایی دربار‌ه‌ی خودرو خودران اپل را شاهد بوده‌ایم و گفته می‌شود این محصول نیز به سرنوشتی مشابه هدست بعدی اپل دچار خواهد شد. طبق اعلام گِرمن، اپل قصد دارد خودرو خود را در سال ۲۰۲۵ معرفی کند؛ اما این محصول احتمالا تا چند سال پس از معرفی، به بازار عرضه نخواهد شد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا