zoomit

جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ امکان مشاهده تمام‌صفحه بخش ابزارک‌ها را فراهم می‌کند

جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ امکان مشاهده تمام‌صفحه بخش ابزارک‌ها را فراهم می‌کند

مایکروسافت به‌روزرسانی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ را با شماره‌ی بیلد ۲۵۲۰۱ منتشر کرده که شامل قابلیت جدیدی برای نمایش تمام‌صفحه‌ی ابزارک‌ها است. این ویژگی با آیکون فلش دوگانه در سمت راست بالای صفحه قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد ابزارک‌ها را با ابعاد بزرگ‌تر مشاهده کنید. با کلیک مجدد روی آیکون این قابلیت، صفحه‌ی نمایش ابزارک‌ها به ابعاد قبل باز خواهد گشت.

هر ابعادی که برای ابزارک‌ها انتخاب کنید به‌عنوان اندازه‌ی پیش‌فرض درنظر گرفته خواهد شد و تا زمانی‌که آن را دوباره تغییر ندهید، ثابت باقی خواهد ماند. مایکروسافت اشاره می‌کند که شما می‌توانید از این ویژگی به‌همراه گزینه‌ی افزودن ابزارک استفاده کنید.

نمای تمام صفحه ابزارک های ویندوز ۱۱

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت در حال آزمایش نواروظیفه مخصوص تبلت در ویندوز ۱۱ است
  • مدیر سابق تجربه‌ کاربری ویندوز، از برخی تغییرات منوی استارت ویندوز ۱۱ انتقاد کرد

به گزارش DigitalTrends، قابلیت مشاهده‌ی نمای تمام‌صفحه‌ی ابزارک‌ها درحال‌حاضر فقط برای توسعه‌دهندگان دردسترس است و به‌همین‌دلیل بسیاری از کاربرانی که در برنامه‌ی پیش‌نمایش اینسایدر مایکروسافت ثبت‌نام‌ کرده‌اند، قادر به استفاده از این ویژگی نخواهند بود. ارائه‌ی قابلیت مذکور به نسخه‌های بتا به بازخورد توسعه‌دهندگان بستگی دارد. غول فناوری مستقر در ردموند، توسعه‌دهنگان را تشویق می‌کند تا نظرات خود را در مورد این ویژگی ازطریق بخش مرکز بازخوردها و دربخش Desktop Environment > Widgets ثبت کنند.

مایکرسافت معمولاً از سطح توسعه‌دهندگان برنامه‌ی اینسایدر خود برای آزمایش بسیاری از قابلیت‌های جذاب ویندوز استفاده می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها سرانجام راه خود را به نسخه‌های عمومی باز می‌کنند که ازجمله می‌توان به افزونه‌ی اخیر برای اتصال گوشی‌های هوشمند به ویندوز ۱۱ اشاره کرد. به‌هرحال، بسیاری از این قابلیت‌ها هرگز در نسخه‌های بتا نیز ارائه نمی‌شوند.

مایکروسافت در ماه جولای، نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اینسایدر ویندوز ۱۱ را با شناسه‌ی ساخت ۲۵۱۶۳ معرفی کرد که در آن ویژگی‌هایی شبیه به macOS به نوار وظیفه‌ی سیستم‌عامل دسکتاپ خود اضافه کرد. یکی از این قابلیت‌ها موسوم به Overflow Taskbar، هنگام زیاد شدن تعداد برنامه‌های باز در نوار وظیفه، مدیریت آن‌ها را آسان‌تر می‌کند، به‌طوری‌که کاربر می‌تواند به‌راحتی به تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌های درحال اجرا دسترسی داشته باشد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا