zoomit

چگونه تاریخ محاسبه حجم مصرفی را همزمان با خرید بسته اینترنت تنظیم کنیم؟

چگونه تاریخ محاسبه حجم مصرفی را همزمان با خرید بسته اینترنت تنظیم کنیم؟

هنگامی که شما یک بسته‌ی اینترنتی را فعال می‌کنید، این بسته‌ها دارای حجم معینی بوده و براساس مدت زمانی که برای آن‌ها تعریف شده در تاریخ مشخصی منقضی می‌شوند. زمانی که شما از اینترنت گوشی خود استفاده می‌کنید، اوپراتورها فقط حجمی که شما از اینترنت مصرف کرده‌اید را نشان می‌دهند و جزییات بیشتری را ارائه نمی‌کنند.

اما در بسیاری از مواقع دیده شده که کاربران با اتمام زودهنگام بسته‌ی اینترنتی مواجه می‌شوند و دلیل این موضوع را نمی‌دانند. از طرفی برای بسیاری از افراد این شبهه ایجاد می‌شود، ازآنجاکه در مواقعی دیده شده حجم محاسبه شده از سوی اوپراتورها بیشتر از میزان مصرف واقعی بوده، آیا حجمی که از اینترنت مصرف می‌کنند با حجمی که از سوی اوپراتور محاسبه می‌شود برابر است یا خیر.

خوشبختانه در این‌گونه مواقع سیستم‌عامل‌های موبایل امکاناتی را برای مشاهده آمار مصرف اینترنت موبایل به تفکیک اجزای سیستم و اپلیکیشن‌ها فراهم می‌کنند و شما می‌توانید متوجه شوید که عمده‌ی مصرف اینترنت به چه اپلیکیشنی تعلق دارد. در مقاله‌ی قبل نیز به این نکته اشاره شد که ممکن است مصارف غیرعادی اینترنت به فعالیت برخی اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه مربوط شود و شما باید در شناسایی فعالیت و حجم مصرفی اپلیکیشن‌هایی که نمی‌شناسید دقت لازم را مبذول کنید تا از اتمام زودهنگام اینترنت جلوگیری کنید.

اما سؤال اصلی آن است که گوشی شما از چه زمانی داده مصرفی را محاسبه می‌کند و آیا می‌توان این زمان را تغییر داد؟ پاسخ «بله» است. در گوشی‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض، روز اول ماه میلادی مبنای محاسبه‌ی حجم اینترنت سنجیده می‌شود و شما می‌توانید این زمان را تغییر داده و هم‌زمان با روزی که بسته‌ی اینترنتی را فعال می‌کنید تنظیم کنید.

تنظیم تاریخ محاسبه حجم اینترنت در گوشی‌های سامسونگ

ازآنجاکه تاریخ گوشی‌های اندرویدی براساس تقویم میلادی است، اولین گام یافتن تاریخ میلادی خرید بسته‌ی اینترنت است. معمولاً پس از خرید بسته، یک پیامک مبنی‌بر فعال‌شدن بسته اینترنت دریافت خواهید کرد. در بالای پیام فعال‌سازی، تاریخ دریافت پیامک به میلادی درج شده است که شما باید روز آن را به‌خاطر بسپارید.

پیامک شروع بسته اینترنت

اگر شما پیامک فعال‌سازی را پاک کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن‌های مدیریت اوپراتورها و ورود به بخش جزئیات بسته اینترنت، تاریخ فعال‌سازی آن را مشاهده کرده و با استفاده از وب‌سایت‌های تبدیل تاریخ، تاریخ شمسی را به میلادی تبدیل کنید.

در گام بعدی تنظیمات گوشی را باز کرده و وارد بخش Connections (اتصالات) شوید و در صفحه بعدی روی Data usage (استفاده از داده) ضربه بزنید. سپس گزینه‌ی Billing cycle and data warning (هشدار اینترنت همراه و صورت حساب) را انتخاب کنید. توجه کنید که برای ورود به این بخش باید اینترنت سیم‌کارت گوشی شما فعال باشد.

تنظیم تاریخ محاسبه مصرف اینترنت در سامسونگ

در صفحه‌ی بعدی گزینه‌ی Start billing cycle on (شروع دوره بدهی در) را لمس کرده و روزی که به خاطر سپرده‌اید را با حرکت دادن لغزاننده روزشمار انتخاب کنید. توجه کنید بسته‌ای که خریداری کرده‌اید حداکثر تا بازه زمانی یک‌ماه گذشته باشد چراکه محاسبه مصرف اینترنت تا آخرین روز ماه آینده نمایش داده می‌شود.

تنظیم تاریخ محاسبه مصرف اینترنت در سامسونگ

تنظیم تاریخ محاسبه حجم اینترنت در گوشی‌های شیائومی

همانند بخش قبل،‌ ابتدا باید تاریخ شروع بسته‌ را براساس تاریخ میلادی پیدا کرده و روز آن را به‌خاطر بسپارید. در ادامه اپلیکیشن Security (امنیت) را باز کرده و در انتهای صفحه گزینه‌ی Data usage (مصرف داده) را انتخاب کنید.

تنظیم تاریخ محاسبه مصرف اینترنت در شیائومی

در صفحه‌ی بعدی آمار مصرف اینترنت هر سیم‌کارت را مشاهده خواهید کرد. برای تنظیم تاریخ محاسبه حجم اینترنت باید سیم‌کارتی که بسته‌ی خود را روی آن فعال کرده‌اید را با حرکت‌دادن صفحه به چپ و راست یافته و در داخل مستطیل آبی‌رنگ روی گزینه‌‌ی Set data usage limit (تنظیم محدودیت مصرف داده) ضربه بزنید.

تنظیم تاریخ محاسبه مصرف اینترنت در شیائومی

در صفحه‌ی بعد Usage reset date را انتخاب و روز فعال‌سازی بسته بر حسب تاریخ میلادی را با حرکت دادن لغزاننده روزشمار انتخاب کنید.

نکات مهم:

  • توجه داشته باشید که در دو شرایط، یکی اگر مدت زمان بسته‌ی اینترنت بیش یا کم‌تر از ۳۰ روز باشد و دوم اگر بسته‌ی اینترنتی زودتر از تاریخ موعد تمام و به‌صورت خودکار تمدید شود،‌ باید پس از خرید بسته بعدی، تاریخ محاسبه را دوباره تنظیم کنید. در غیراین‌صورت مقدار محاسبه‌شده توسط گوشی با مقادیر گزارش‌شده توسط اوپراتور هم‌خوانی نخواهد داشت.
  • حجم محاسبه‌شده برخی خدمات مانند وب‌‌سایت‌های داخلی، VOD‌ها، پیام‌رسان‌ها و… بسته به اوپراتور به‌صورت نیم‌بها، یک‌چهارم بها یا رایگان محاسبه می‌شود. بنابراین در این‌گونه موارد مقدار محاسبه شده توسط گوشی را باید براساس مرورگر یا اپلیکیشن و سیاستی که اوپراتور در خصوص حجم مصرفی سرویس‌ها و وب‌سایت‌ها اتخاذ کرده، کنترل کنید.
  • اگر بسته‌های طولانی مدت مانند سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله خریده‌اید، تا زمانی که بسته‌ی شما زودتر از موعد تمام نشود، می‌توانید سوابق مصرف هرماه را از بخش Connections > Data usage > Mobile data usage و با انتخاب دوره موردنظر (از روز تعیین محاسبه ماه فعلی تا ماه آینده) مشاهده کنید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا