مديريت ICT

سیستان و بلوچستان از ضعیف‌ترین استان‌ها در حوزه تلفن و اینترنت است

سیستان و بلوچستان از ضعیف‌ترین استان‌ها در حوزه تلفن و اینترنت است

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، قصرقند و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۸۴ روستای بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار و حتی بیش از هزار نفر جمعیت در ۶ شهرستان جنوب بلوچستان فاقد اینترنت و بیش از ۹۶ روستا هیچگونه ارتباط تلفنی ندارند، بعضا برای یک ارتباط تلفنی مردم به بالای کوه‌ها می‌روند که این امر با همه خدماتی که نظام در نقاط مختلف دارد زیبنده نیست.
 
به گزارش نیوزلن از ایسنا، معین الدین سعیدی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ سایت تلفن همراه در جنوب سیستان و بلوچستان و نقاط ساحلی گواتر و پسابندر تا درک زرآباد نیازمند اتصال به اینترنت پرسرعت هستند و سال‌ها قشرهای مختلف مردم و به ویژه جوانان چشم انتظار رفع مشکلات ارتباطی هستند و حتی برخی از دکل های تلفن چندین ماه نصب شده اند و خبری از راه‌اندازی و افتتاح آن نیست.
وی گفت: برخی سایت‌های تلفن همراه در ۶ شهرستان جنوب استان شامل چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، قصرقند و زرآباد نصب شده‌اند و فقط ارتباط تلفنی دارند و نیازمند اتصال به اینترنت پرسرعت هستند تا بخشی از مشکلات قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان، دانشجویان و دانش آموزان در مناطق مختلف روستایی مرتفع شود.
وی افزود: طبق آمار اداره مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فقط در بخش مرکزی نیکشهر در مجموع ۶۱ سایت تلفن در نقاط شهری و روستایی و بین جاده‌ای فعال است که فقط ۱۴ سایت دارای اینترنت پرسرعت ۴G و چهار سایت دارای اینترنت ۳G هستند که نیاز است ۴۷ سایت فاقد اینترنت پرسرعت هر چه سریع‌تر تامین اعتبار و دارای اینترنت ۴G شوند.
 
نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس با اشاره به اینکه در مجموع ۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در بخش مرکزی نیکشهر فاقد اینترنت و ۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار هیچ‌گونه ارتباط تلفنی ندارند، خاطرنشان کرد: اگر تمام روستاها بالای ۲۰ خانوار و هم زیر ۲۰

مسئولان همیشه قول می دهند مشکلات تلفن و اینترنت را برطرف می‌کنند ولی…

خانوار بخش مرکزی را بررسی کنیم از مجموع ۱۳۸ روستا، ۷۲ روستا فاقد اینترنت هستند.
وی بر تکمیل فیبر نوری محورهای نیکشهر تاکید کرد و گفت: بسیاری از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سیستان و بلوچستان حتی تلفن هم ندارند و در روستاهایی بالغ بر هزار نفر جمعیت هیچ ارتباط مناسبی وجود ندارد.
وی ادامه داد: تلفن و اینترنت نیاز اصلی مردم است و سیستان و بلوچستان از ضعیف‌ترین استان‌ها در حوزه تلفن و اینترنت است.
 
این نماینده مجلس همچنین گفت: محدوده اصلی سرمایه‌گذاری در چابهار یعنی پیکره صنعتی منطقه آزادچابهار فاقد تلفن و اینترنت است بقیه روستاهای دور دست بماند این خود گواه برا ضعیف بودن زیرساختهای تلفن و اینترنت در جنوب سیستان و بلوچستان است.
سعیدی با اشاره به اینکه مسئولان همیشه قول می دهند مشکلات تلفن و اینترنت را برطرف می‌کنند ولی صدها روستای بالای هزار نفر جمعیت در رویای استفاده از اینترنت هستند ولی به آن دست پیدا نمی‌کنند، افزود: حتی کارگاه راه آهن نیکشهر در محدوده دهستان مهبان نیکشهر با ۶۰۰ کارگر و مهندس فاقد حتی تلفن برای ارتباط ساده است تا کارگران با خانواده ارتباط داشته باشند اگر این محرومیت نیست پس چی باید نامش را بگذاریم.
 
وی به فقر شدید ارتباط تلفنی و اینترنت در محورهای مواصلاتی و حتی جاده ترانزیتی چابهار- نیکشهر به ایرانشهر و چابهار به نوبندیان و راسک و محور ساحلی گواتر تا زرآباد اشاره و افزود: در این محدوده تلفن و اینترنت وجود ندارد و نوار ساحلی هم فاقد اینترنت و تلفن است.
وی نبود اینترنت و حتی تلفن در مناطق گردشگری، سرمایه گذاری و روستاهای بزرگ و کوچک و مناطقی نظیر گرگان از توابع نیکشهر، منطقه کاجو قصرقند، حوزه روستاهای بخش ساربوک، منطقه پیرسهراب، بخش کهیر، منطقه زرآباد، مناطق باهو و دشتیاری، نوبندیان، پلان و بخش تلنگ را ضعف بزرگی دانست و گفت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک مسائل و مشکلات حوزه تلفن و اینترنت کمتر شود و با ورود اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل شاهد توسعه و حل مشکلات ارتباطی مردم باشیم.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا