تبلیغات

حفظ ارزش پول به دلار با خرید آسان تتر

حفظ ارزش پول به دلار با خرید آسان تتر

یکی از واقعیات موجود در بازار اقتصادی، نوسانات قیمت است. ارزهای مختلف کشورهای گوناگون برای سرمایه­گذاران امکان سودآوری را فراهم می­کنند. به عبارتی از نوسانات قیمت این ارزها از جمله دلار، سرمایه­گذاران به سود دست می­یابند.

اما از زمانی که تتر در بازار ارز دیجیتال عرضه شد، این چالش برای آنها شکل گرفت که روی کدام یک از آنها سرمایه­گذاری کنند؟ تتر یا دلار؟

این مقاله را به بحث در مورد چگونگی حفظ ارزش پول به وسیله خرید تتر می­پردازیم تا دریابیم چگونه با استفاده از خرید تتر و بهره­مندی از مزیای آن می­توان ارزش پول به دلار را نگه داشت.

رمز ارز تتر چیست؟

در سال ۲۰۱۴ بازار ارز دیجیتال شاهد عرضه تتر شد. هدف از عرضه آن هم پر کردن شکاف میان بازار کریپتو با ارزهای فیات بود. با استفاده از تتر امکان دسترسی به دلار آمریکا که بر مبنای بلاک چین بود برای کاربران فراهم شد.

این رمز ارز را استیبل کوین می­گویند چرا که دارای پشتوانه و ارزشی ثابت است. یعنی در ازای هر واحد تتر یک دلار آمریکا ذخیره شده است. همچنین از نوساناتی مانند نوسانات بازار بیت کوین یا اتریوم هم به دور است.

تتر را می­توان با بالاترین سرعت و همچنین با کمترین هزینه به سراسر دنیا برای هر فردی ارسال کرد. باید دانست که تتر جفت معاملاتی محبوب در بازار کریپتوکارنسی محسوب می­شود که می­توان از آن برای خرید یا انجام تراکنش در صرافی­ها استفاده کرد.

رمز ارز دیجیتال تتر در حقیقت نوعی دلار دیجیتال محسوب می­شود که این امکان را برای سرمایه­گذاران فراهم کرده است تا بواسطه پروتکل­های غیرمتمرکز به کسب سود برسند. گفتنی است که این ارز دیجیتال باعث شده است تا سرمایه­گذاران بدون پرداخت هیچ گونه مالیاتی، معاملات خود را به انجام برسانند.

گفتنی است که چون تتر دارای ماهیت غیرمتمرکز است، کسی متوجه میزان دارایی فرد سرمایه­گذار نمی­شود.

چگونه با سرمایه گذاری تتر ارزش پول حفظ می­شود؟

خرید تتر و سرمایه­گذاری روی آن باعث می­شود تا ارزش پول به دلار حفظ شود چرا که شبکه غیرمتمرکز دارد و تراکنش­ها در آن به آسانی و در کمترین زمان ممکن انجام می­شوند.

جالب این که امکان انجام معامله با تتر در هر ساعت از شبانه روز وجود دارد و می­توانید تراکنش­های را خود به قیمت روز به انجام برسانید.

نرخ تورم در تتر صفر است چرا که قیمت این توکن همیشه برابر با یک دلار آمریکا است. به این ترتیب اگر به هر دلیل از جمله تورم بازار، قیمت دلار تغییر کند، قیمت تتر هم حفظ می­شود. ضمنا تبدیل تتر به دیگر ارزهای دیجیتال کار بسیار راحتی است و به همین دلیل دارای طرفداران زیادی هم هست.

امنیت بالا و شفافیت زیاد تتر همراه با عدم محرومیت در خرید یا فروش آن را باید یکی از مهمترین مزایای آن دانست.

اما باید به معایب تتر در زمان فکر کردن به حفظ ارزش پول به دلار بواسطه خرید این رمز ارز توجه داشت. بویژه برای کاربران ایرانی که تحت تحریم هستند این محدودیت­ها بیشتر وجود دارند. از جمله فریز شدن آن است. اما منظور از فریز شدن تتر چیست؟

در این خصوص باید بدانید تتر دارای یک سیستم متمرکز است که می­تواند اطلاعات معاملاتی کاربران را ردیابی کند و از آنجایی که ایرانیان در تحریم هستند، چنانچه سیستم متوجه ایرانی بودن کاربر شود، حساب آنها را مسدود می­کند. به این فرایند اصطلاحا فریز شدن تتر گفته می­شود.

بررسی مزایای تتر در برابر دلار

همانطور که در این مقاله اشاره شده است، اغلب کسانی که می­خواهند از بی­ارزش شدن سرمایه خود جلوگیری کنند، اقدام به خرید تتر می­کنند. در ادامه به مزیت­های خرید این ارز محبوب در برابر دلار کاغذی پرداخته­ایم.

سرمایه­گذاران نمی­توانند حجم زیادی از دلار کاغذی را در خانه نگهداری کنند. چرا که احتمال سرقت و حتی احتمال به خطر افتادن جان سرمایه­گذار وجود دارد. در مقابل نگهداری تتر بدون حد و مرز است و احتمال به سرقت رفتن آن به آسانی میسر نیست.

وقتی تتر خریداری شد می­توان آن را در کیف­های پول دیجیتال نگهداری کرد. این کیف­ها هم می­توانند نرم­افزاری و هم سخت­افزاری باشند. اما پیشنهاد می­شود که برای نگهداری حجم زیاد تتر از کیف­های پول سخت­افزاری استفاده شود.

این دسته از کیف­های پول حالت یک فلش را دارند، که مخفی کردن آنها در مقایسه با مخفی کردن دلار، کار راحتی­تری است. پس هم برای امنیت و هم برای حفظ ارزش پول به دلار، خرید تتر بهترین راه ممکن است.

در خصوص خرید ارز کاغذی معمولا محدودیت­هایی وجود دارد. مثلا در ایران تا سقف خاصی بیشتر اجازه خرید دلار وجود ندارد در حالیکه یک چنین قوانینی برای خرید تتر وجود ندارد.

 

پس با خرید تتر که ارزش دلار را دارد می­توان ارزش سرمایه خود را حفظ کرد. نکته مهم در این راستا هم حذف احتمال وجود دلار تقلبی است.

سخن آخر

یکی از مهمترین دغدغه­های سرمایه­گذاران حفظ ارزش سرمایه است. یعنی اگر سرمایه آنها به دلار است، می­خواهند ارزش این سرمایه کم نشود. بهترین راه برای این کار سرمایه­گذاری روی چیزهایی است که از نوسانات بازار در امان هستند و ارزش آنها هم معادل ارزش دلار است.

رمز ارز تتر پیشنهاد ویژه­ای است که می­توانید با این هدف آن را خریداری کرده و در کیف­های پول دیجیتال خود ذخیره کنید. این مقاله را به بررسی چگونگی حفظ ارزش سرمایه بواسطه خرید تتر اختصاص داده­ایم.

سوالات احتمالی

در ادامه به بررسی پاسخ سوالاتی پرداخته­ایم که در زمره سوالات رایج قرار دارند.

سود خرید دلار کاغذی بیشتر است یا تتر؟

طبیعتا در کشوری مانند ایران که دارای نرخ تورم بالای است، سرمایه­گذاران می­بایست دارایی خود را به ارزی مانند دلار تبدیل کنند که دارای ثبات خوبی است. اما از آنجایی که نگهداری دلار با مشکل مواجه می­شود، پس خرید تتر پیشنهاد بهتری است و از آنجایی که هم ارزش دلار است، دارای شرایط سوددهی بهتری هم است.

انجام معامله با تتر راحت­تر است یا با دلار؟

مهمترین فرق تتر با دلار کاغذی در انجام معاملات است. باید دانست که محدودیت­هایی در خرید ارز فیات وجود دارد و بنابراین باید از طریق صرافی­ها اقدام به خرید کرده و ساعتها وقت شما هدر می­رود. گفتنی است که این کار هم صرفا در ایامی میسر است که تعطیل رسمی نباشد.

در حالی که انجام معامله با تتر این محدودیت­ها را نداشته و در ۲۴ ساعت شبانه روز بدون توجه به تعطیلات رسمی، می­توان تراکنش­های خود را به انجام رساند.

 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا