بدافزار

جوکر به گوگل‌پلی بازگشت

جوکر به گوگل‌پلی بازگشت

گوگل در امنیت اپلیکیشن‌هایی که در فروشگاه پلی استور عرضه می‌کند، پیشرفت کرده است. اما با وجود تلاشهای این شرکت، محققان امنیت سایبری مرتبا بدافزارهایی را شناسایی می‌کنند که خود را در پوشش اپلیکیشن‌های بی‌ضرر برای دانلود در این پلتفرم، مخفی کرده‌اند. یکی از این تهدیدها، بدافزار جوکر بوده است که یک تروجان جاسوس افزار بوده و امکان بهره برداری از دستگاه قربانیان و نصب بدافزارهای خطرناک‌تر را فراهم می‌کند. اکنون این بدافزار یک بار دیگر برگشته و در بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن نصب شده در فروشگاه پلی استور شناسایی شده است.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، شرکت تحقیقات امنیت سایبری “پرادئو” بدافزار جوکر را در چهار اپلیکیشن شامل پیامهای اس ام اس هوشمند، کنترل فشار خون، مترجم صوتی و کوئیک تکست اس ام اس، شناسایی کرده است. این تیم به گوگل اطلاع داده و از آن زمان این اپلیکیشن‌ها از پلی استور حذف شده‌اند اما بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن آلوده به این بدافزار که نصب شده اند، به معنای آن است که همین حالا هم کاربران زیادی دچار مشکل شده‌اند. این محققان به کاربران توصیه کردند اگر این برنامه‌ها را نصب کرده اند، آنها را فورا حذف کنند زیرا به منزله دریچه‌ای برای نفوذ هکرها به دستگاههای اندرویدی با استفاده از انواع دیگر بدافزار هستند.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، فروشگاه برنامه گوگل با بدافزار جوکر ناآشنا نیست. این بدافزار نخستین بار در سال ۲۰۱۷ شناسایی شد و به شکلی طراحی شده بود تا در هنگام دانلود و نصب اپلیکیشن، قابل شناسایی نباشد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا