سخت‌افزار

احتمال عرضه ارزان‌ترین لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت با ویندوز ۱۱ SE

گفته‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد تا لپ تاپ ارزان قیمتی را با ویندوز ۱۱ SE   به منظور اهداف آموزشی به بازار عرضه کند. 

به گزارش نیوزلن و به نقل از  bgr، مایکروسافت چند هفته پیش و همزمان با معرفی ویندوز ۱۱ از سری لپ تاپ‌های سرفیس ۲۰۲۱ نیز رونمایی کرد. ارزان‌ترین لپ تاپ این سری سرفیس گو ۳ نام دارد که به قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.
 
 با این حال مایکروسافت به این قیمت نیز راضی نشده و قصد دارد تا از لپ تاپ سرفیس جدیدی که با کروم بوکها قابل رقابت است و احتمالا از نسخه کم حجم‌تر ویندوز ۱۱ برخوردار شده است، رونمایی کند.
 
گفته می‌شود که سرفیس جدید که جامعه هدف آن دانش آموزان خواهند بود در اندازه ۱۱.۶ اینچ به بازار عرضه می‌شود. این دستگاه که با نام کدگذاری شده Tenjin شناخته می‌شود می‌تواند با سایر دستگاه‌های هم رده از قبیل لنوو ۱۰۰W یا اچ پی استریم به رقابت بپردازد.
 
منابع آگاه اظهار داشته اند که بدنه این سرفیس ارزان قیمت از جنس پلاستیک ساخته شده است. صفحه نمایش این لپ تاپ با رزولوشن ۱۳۶۶ x 768 عرضه می‌شود و پردازنده اینتل سلرون N4120 و ۸ گیگابایت رم از سایر ویژگی‌های تعریف شده برای آن هستند. به صورت کلی این مشخصات توجیه کننده قیمت پایین این دستگاه است.
 

 

 
البته سازش‌های سخت افزاری این سرفیس جدید روی تجربه نرم افزاری آن نیز تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال ساخت نسخه‌ای کم حجم از ویندوز ۱۱ به نام ویندوز ۱۱ SE که قرار است برای دستگاه‌های ارزان قیمتی نظیر Tenjin عرضه شود.
 
هنوز مشخص نیست که تغییرات این نسخه نسبت به نسخه اصلی در چه مواردی اعمال شده است اما احتمالا ویندوز ۱۱ SE تمرکز خود را روی بهینه سازی‌های ویژه و ویژگی هایی آموزشی خواهد گذاست. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا این نسخه از ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌های دیگری به غیر از لپ تاپ‌های ارزان قیمت سرفیس عرضه می‌شود یا خیر.
 
گزارشها حاکی از آن هستند که این دستگاه مجهز به ویندوز ۱۱ SE  اکنون آماده شده است و احتمالا مایکروسافت آن را پیش از پایان سال میلادی جاری دونمایی کند.البته هنوز در رابطه با قیمت در نظر گرفته شده برای این سرفیس ارزان قیمت اطلاعاتی افشا نشده است اما در صورتی که این دستگاه بخواهد با کروم بوکها رقابت کند باید حتما با قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار به بازار عرضه شود.
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا