zoomit

فناوری جدید قالب‌گیری لنز پاناسونیک هزینه تولید لنز دوربین را به نصف کاهش می‌دهد

فناوری جدید قالب‌گیری لنز پاناسونیک هزینه تولید لنز دوربین را به نصف کاهش می‌دهد

پاناسونیک از طراحی و توسعه‌ی فناوری جدید قالب‌گیری لنز مادون‌قرمز خود خبر داد. این فناوری برای تولید انبوه لنز‌های کروی مادون‌قرمز و به‌منظور بهبود عملکرد دوربین استفاده خواهد شد. لنزهای جدید از شیشه‌ی کالکوژنید (Chalcogenide Glass) ساخته شده‌اند که قابلیت انتقال امواج مادون‌قرمز آن بسیار عالی است.

به‌گزارش گیزموچاینا، روش جدید قالب‌گیری شیشه‌ای به پاناسونیک اجازه می‌دهد تا طیف وسیعی از لنزها ازجمله لنزهای پراش را ارائه دهد. ناگفته نماند پراش اولین لنز یکپارچه با قاب هرمتیک بدون استفاده از چسب در جهان است. این شرکت با استفاده از فناوری جدید خود خواهد توانست عملکرد پیشرفته‌ی ماژول‌های حسگر مادون‌قرمز را بهبود بخشد. این امر با دستیابی به تولید انبوه لنزهای غیرکروی مادون‌قرمز با کیفیت درخورتوجه اما هزینه‌ی ناچیز انجام خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • پاناسونیک تولید انبوه باتری‌های نسل بعدی تسلا را در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد

پاناسونیک با فناوری جدید خود آماده‌ی عرضه‌ی عدسی‌های کالکوژنید و کروی و پراش در ابعاد ۳ تا ۴۰ میلی‌متر است. استفاده‌نکردن از چسب امکان تولید لنزهای یکپارچه با فریم را بدون خطر آلودگی گاز نیز فراهم می‌کند. علاوه‌براین، لبه‌ی لنز محافظت‌شده و دقت نصب نیز بیشتر خواهد شد.

علاوه‌براین، این فناوری توسعه‌ی لنزهای یکپارچه‌ با قاب را امکان‌پذیر خواهد کرد. درحال‌حاضر، پاناسونیک سفارش‌های نمونه‌ی اولیه‌ی این لنزها را می‌پذیرد؛ اما فروش لنزهای کروی مادون‌قرمز با کارایی چشمگیر و قیمت مقرون‌به‌صرفه در آینده گسترش خواهد یافت.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا