zoomit

با وجود حکمرانی اپل بر بازار تبلت چین، فروش سالانه آیپد در این کشور ۲۰ درصد کاهش یافته است

با وجود حکمرانی اپل بر بازار تبلت چین، فروش سالانه آیپد در این کشور ۲۰ درصد کاهش یافته است

لوکا ماستری، مدیرمالی اپل در جریان برگزاری آخرین کنفرانس مالی این شرکت گفت: «ما در هر یک از دسته‌بندی‌های محصولات خود غیر از آیپد که عرضه‌ی آن در سه‌ماهه اول به‌میزان درخورتوجهی کاهش یافته است، رشد کرده‌ایم.»

اکنون گزارش تحلیلی جدیدی که درمورد فروش تبلت در چین منتشر شده، نشان می‌دهد این شرکت همچنان برترین فروشنده‌ی تبلت در این کشور محسوب می‌شود، اما میزان فروش آن کاهش درخورتوجهی یافته است.

به گزارش PatentlyApple به نقل از Canalys، اپل و هواوی در رتبه‌بندی برترین فروشندگان تبلت در چین به‌ترتیب جایگاه اول و دوم را به‌خود اختصاص داده‌اند. البته هر دو شرکت یادشده به‌ترتیب با کاهش فروش ۲۹ درصدی و ۱۱ درصدی مواجه شده‌اند. شیائومی با تمرکز بیشتر روی سری می‌پد، با فروش ۶۰۰ هزار دستگاه و رشد ثابت نسبت به سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته، به رتبه‌ی سوم این فهرست صعود کرد. آنر با رشد سالانه‌ی دو درصدی در جایگاه چهارم برترین فروشندگان تبلت در چین قرار گرفت، درحالی‌که لنوو با ۱۷ درصد کاهش سال‌به‌سال در ارسال محموله‌ها، رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص داده است.

میزان ارسال محموله تبلت در چین در سه ماهه اول ۲۰۲۲

مقاله‌ی مرتبط:

  • درآمد ۷۷۰ میلیون دلاری مدیرعامل اپل در سال ۲۰۲۱
  • اپل جایگاه باارزش‌ترین شرکت دنیا را از سعودی آرامکو پس گرفت

اِما زو، تحلیل‌گیر Canalys در توضیحات خود گفت:

افزایش استفاده از تبلت در چین درطول همه‌گیری کرونا، راه را برای ورود فروشندگان جدید به بازار هموار کرده است. محموله‌های تبلت در سال ۲۰۲۰ به بالاترین حد خود رسیده و اپل از این وضعیت بهترین بهره را برد، زیرا گزینه‌های تجاری محدودی مثل هواوی وجود داشت. اگرچه با بازگشت زندگی به حالت عادی، شتاب این بازار کم شده، اما اکنون شاهد ایجاد وضعیت مشابهی هستیم زیرا آخرین قرنطینه‌ها می‌تواند تقاضا را در این بازار افزایش دهد. تفاوت این است که این‌ بار فروشندگان گوشی‌های هوشمند مثل ویوو، اوپو و ریلمی نیز اولین تبلت‌های خود را به‌عنوان بخشی از استراتژی‌هایی برای ایجاد اکوسیستم محصول گسترده‌تر، عرضه کرده‌اند. این شرکت‌ها زمانی وارد بازار شده‌اند که دولت چین سرمایه‌گذاری در آموزش دیجیتال را نه‌تنها در شهرهای بزرگ، بلکه در شهرهای کوچک‌تر و مناطق روستایی نیز تشویق می‌کند. موفقیت این شرکت‌ها کاملاً بر توانایی آن‌ها در ارائه‌ی تجربیات کاربری مناسب و باکیفیت، مطابق نیازهای درحال تحول مصرف‌کننده و همچنین پیمایش یک محیط زنجیره‌ی تأمین دشوار بستگی دارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا