مديريت ICT

جریمه هنگفت گوگل و متا در کره جنوبی به دلیل نقض حریم خصوصی

جریمه هنگفت گوگل و متا در کره جنوبی به دلیل نقض حریم خصوصی

کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی کره جنوبی اعلام کرد گوگل را ۶۹.۲ میلیارد وون (۵۰ میلیون دلار) و مِتا را ۳۰.۸ میلیارد وون (۲۲ میلیون دلار) جریمه کرده است.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، سخنگوی شرکت مِتا اظهار کرد: در حالی که ما به تصمیم کمیسیون احترام می‌گذاریم، مطمئن هستیم با مشتریانمان به شکل قانون مدار همکاری می‌کنیم که الزامات مشخص شده در مقررات کره جنوبی را برآورده می‌کند. به این ترتیب، ما با تصمیم کمیسیون موافق نیستیم و گزینه‌های خودمان از جمله درخواست تجدیدنظر را دنبال خواهیم کرد.

کمیسیون کره جنوبی اعلام کرد این شرکت به شکل واضح، کاربران سرویس را مطلع نکرده و از پیش، توافق آنها را برای جمع آوری اطلاعات رفتاری و تحلیل آنها دریافت می‌کند تا علایق آنها را شناسایی کرده یا از آنها برای تبلیغات سفارشی شده، استفاده کنند.

در این بین، دادگاه عمومی اروپا قرار است درباره این که آیا گوگل باید با جریمه ضد انحصارطلبی ۴.۳۴ میلیارد یورویی (۴.۴ میلیارد دلار) به دلیل استفاده از سیستم عامل موبایل اندروید برای شکست دادن رقیبانش روبرو شود، حکم دهد.

گوگل که سال میلادی گذشته در تجدیدنظر جریمه ۲.۴۲ میلیارد یورویی شکست خورد، اکنون بار دیگر بخت خود را آزمایش می‌کند. از سوی دیگر، مارگارت وستاگر، رئیس ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا پس از شکست‌هایی که امسال در پرونده‌های مربوط به غولهای فناوری دیگر مانند اینتل و کوالکام داشته است، به یک پیروزی نیاز دارد.

بر اساس گزارش رویترز، وستاگر همچنین در حال حاضر درباره کسب و کار تبلیغات دیجیتال گوگل، توافق تبلیغات جِدی بلو با مِتا، مقررات فروشگاه اپ استور اپل، بازار و استفاده از دیتا توسط مِتا و فروش آنلاین و شیوه‌های بازاریابی آمازون تحقیق می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا