zoomit

Mojo Vision پیشرفته‌ترین نمونه اولیه لنز تماسی واقعیت افزوده خود را عرضه می‌کند

Mojo Vision پیشرفته‌ترین نمونه اولیه لنز تماسی واقعیت افزوده خود را عرضه می‌کند

موجو ویژن (Mojo Vision) یکی از معدود شرکت‌هایی است که اعتقاد دارد عینک‌های واقعیت افزوده (AR) در نهایت به لنزهای تماسی تبدیل خواهند شد. این شرکت در راستای این هدف، آخرین نسخه از لنز آینده‌نگرانه‌ی خود را به‌نمایش گذاشته است. اگرچه این لنز کاربردی به‌نظر می‌رسد اما هنوز برای قرار گرفتن روی چشم شما مناسب نیست.

به گزارش NoteBookCheck، ایده‌ی موجو ویژن یک لنز تماسی است که فناوری لازم برای ارائه‌ی محتوای دیجیتالی روی چشم کاربر را درخود جای داده است. ساخت این محصول به‌لطف بهبود تکنولوژی‌های کوچک‌سازی هر روز بیشتر و بیشتر امکان‌پذیر می‌شود. استارتاپ‌هایی مثل موجو ویژن، تلاش می‌کنند تا در چند سال آینده، نمونه‌ی اولیه‌ی لنز واقعیت افزوده‌ی خود را پس از دریافت تأییدیه‌های چشم‌شناسی، برای استفاده‌ی عمومی آماده کنند.

Mojo Vision درحال‌حاضر با ارائه‌ی نمونه‌ی اولیه‌ی لنز واقعیت افزوده‌ی خود به برخی از خبرنگاران ازجمله اسکات استین، آخرین پیشرفت‌های خود را در این‌زمینه به‌نمایش درآورده است. سردبیر CNET تأیید کرده که نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی این لنز با ابعادی به‌اندازه‌ی دانه‌های شن می‌تواند متن و تصاویر را به‌طور واضح و البته تک‌رنگ، به وی نشان دهد. این سطح از عملکرد توسط یک ریزپردازنده و باتری ضربان‌ساز که در لنز تعبیه شده است، ارائه می‌شود. البته لنز جدید موجو ویژن نسبت به مدل قبلی آن، از ردیابی سر نیز پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که برای تصحیح میدان دید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تماشا در آپارات

لنزهای واقعیت افزوده‌ی موجو ویژن از ژیروسکوپ‌های کوچک و اجزای دیگری بهره می‌برد که اکنون بخشی از عنبیه‌ی تخته‌ی مدار واقعی موجود در خود لنز را تشکیل می‌دهند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپیک گیمز و لگو متاورسی برای کودکان می‌سازند
  • متا کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 امسال را حذف کرد تا بر ساخت متاورس تمرکز کند

موجو ویژن قصد دارد از قابلیت‌های این لنز در برنامه‌های کاربردی یکپارچه‌ی واقعیت افزوده استفاده کند. به‌عنوان مثال می‌توان به قابلیت‌هایی مثل ناوبری، تناسب اندام یا ارائه‌ی اطلاعات و به‌روزرسانی‌های بلادرنگ در این لنزها اشاره کرد. شایان ذکر است این اطلاعات به‌طور لحظه‌ای دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

لنزهای واقعیت افزوده‌ی Mojo Vision برای متخصصان پزشکی نیز کاربردی خواهند بود زیرا روشی مستقیم برای ارائه‌ی سریع و آسان‌تر داده‌های مربوط به بیماران دراختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

باوجوداین، لنزهای واقعیت افزوده‌ی موجو ویژن در حالت فعلی به‌هیچ‌وجه آماده‌ی قرار گرفتن روی چشم کاربر نیست و بدین منظور باید در یک نگه‌دارنده‌ی مخصوص قرار بگیرد. علاوه‌براین، داده‌ها ازطریق یک تراشه‌ی اصلی بزرگ‌تر که در یک بند گردنی تعبیه شده است، پردازش می‌شوند.

بااین‌حال، موجو ویژن پیش‌بینی می‌کند که با پیشرفت فناوری، نوع کارکرد لنزهای واقعیت افزوده‌ی این شرکت احتمالاً با اتصال بی‌سیم به گوشی هوشمند کاربر جایگزین خواهد شد. پس از آن مدتی طول خواهد کشید تا محصول این شرکت آماده‌ی عرضه به بازار شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا