zoomit

تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۱ آسان‌تر می‌شود

تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۱ آسان‌تر می‌شود

تغییر مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۱ از زمان انتشار این نسخه از سیستم‌عامل با فرایندی پیچیده همراه بود؛ کاربران برخلاف آنچه در ویندوز ۱۰ انجام می‌شد، برای تغییر مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۱ باید چندین فایل اکستنشن‌ مجزا یا کنترل‌کننده‌های پروتکل را برای HTTP، HTTPS، .HTML و HTM. تغییر می‌دادند یا گزینه‌ای را انتخاب می‌کردند که فقط روی پسوندی خارج از مرورگر ظاهر می‌شد.

مایکروسافت در آن زمان از تصمیم خود برای سخت‌تر کردن فرایند تغییر مرورگر پیش‌فرض دفاع کرد، اما این تغییر با واکنش‌های منفی و انتقادات بسیاری هم از سمت کاربران هم از سمت توسعه‌دهندگان مرورگرهای رقیب مانند موزیلا، Brave و حتی کروم روبه‌رو شد.

windows11changingdefaultbrowser

به گزارش Verge، مایکروسافت سرانجام به این واکنش‌های منفی پاسخ داد. این شرکت اعلام کرد که در به‌روز‌رسانی نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ (KB5011563) که به‌زودی منتشر می‌شود، فرایند تغییر مرورگر پیش‌فرض ساده‌تر شده و کاربران می‌توانند تنها با یک کلیک این تغییر را اعمال کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • چگونه مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۱ را تغییر دهیم

پس از آزمایش تغییرات اضافه‌شده در نسخه‌ی جدید در ماه دسامبر، این قابلیت برای همه کاربران ویندوز ۱۱ دردسترس قرار خواهد گرفت. در آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱، کاربران می‌توانند از قسمت برنامه‌های پیش‌فرض، مرورگر مورد نظر خود را جست‌وجو کنند و سپس در پنجره‌ای که از آن‌ها درباره‌ی انتخاب آن مرورگر به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض سؤال می‌شود، گزینه‌ی Yes را انتخاب کنند. تمام این فرایند فایل تنها با یک کلیک انجام می‌شود که پیشرفت بزرگی نسبت به فرایند پیچیده‌ی قبلی محسوب می‌شود.

اقدام مایکروسافت در پاسخ به انتقادات کاربران نشان می‌دهد که تیم توسعه‌دهنده‌ی این شرکت به بازخوردها پاسخ می‌دهند و برای بهبود ماهانه‌ی ویندوز ۱۱ با انتشار به‌روزرسانی‌‌های مرتبط تلاش می‌کنند. مایکروسافت قصد دارد در رویداد ۱۶ فروردین از تغییرات بزرگ‌تر ویندوز ۱۱ برای کارهای هیبریدی رونمایی کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا