مديريت ICT

توییتر به زودی ایلان ماسک را به دادگاه می‌کشاند

توییتر به زودی ایلان ماسک را به دادگاه می‌کشاند

سرنوشت قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید شرکت توییتر، در دادگاه رقم خواهد خورد. شرکت توییتر از ایلان ماسک به دلیل فسخ قرار داد خرید این شرکت شکایت کرده و از دادگاهی در ایالت دلاور خواسته که نسبت به تداوم این قرار داد و قطعی شدن این معامله اطمینان حاصل کند.

به گزارش نیوزلن از  همشهری آنلاین، توییتر که مقر آن در شهر سان فرانسیسکو قرار دارد، به دنبال پیدا کردن راه‌حلی برای خاتمه دادن به ماه‌ها عدم اطمینان از مالکیت قطعی این شرکت است. بر اساس این خبر، شرکت توییتر از قاضی کاتالین مک کورمیک خواسته است که درباره نقض قرار داد ادغام این شرکت توسط ایلان ماسک تحقیق کند و از او بخواهد قرارداد ادغام را به قیمت توافق شده  ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم شرکت توییتر تکمیل کند. ارزش هر سهم این شرکت در بازار بورس پس از فسخ قرارداد توسط ایلان ماسک در هفته گذشته، از ۵۰ دلار به ۳۲.۵۵ دلار کاهش یافته است.

توییتر با مطرح کردن ادعایی مبنی بر اینکه ایلان ماسک با مخالفت در تصویب ابتکارات اقتصادی این شرکت، به عملیات و ارزش آن به شدت لطمه زده، خواستار تسریع در روند رسیدگی به شکایت خود دادگاه شده است. علاوه بر این توییتر مدعی شده که ایلان ماسک از اجرای طرح «توقف استخدامی» این شرکت سر باز زده است. بر اساس درخواست شرکت، جلسات دادگاه شکایت از ایلان ماسک در ماه سپتامبر سال جاری برگزار می‌شود.
 
ایلان ماسک چندی پیش مدعی شد دلیل فسخ قرار دادش با توییتر این بوده که این شرکت اطلاعات حساب‌های جعلی یا هرزنامه‌ها (spam) را در اختیارش نگذاشته بود. ایلان ماسک همچنین مدعی شده که شرکت توییتر در نظر دارد با تسریع در روند برگزاری دادگاه او را دوباره وادار به خرید این کمپانی کند. او که از آغاز خرید این شبکه اجتماعی در ماه آوریل سال جاری، این شرکت را متهم به ارائه اطلاعات گمراه‌کننده درباره حساب‌های جعلی به رگولاتورها کرده بود، پیش‌تر خواستار آن شده بود که به منظور تکمیل تحقیقات خود در این باره، دادگاه در تاریخی دیرتر و در ماه فوریه ۲۰۲۳ برگزار شود.

مینور مایرز یکی از اساتید حقوق در دانشکده حقوق یو کان، در این باره به رویترز گفته است که انتظار می‌رود کاتالین مک کورمیک، قاضی دادگاه دلاور، با تاریخی که توییتر برای برگزاری دادگاه پیشنهاد کرده موافقت کند. چرا که هر قدر این قضیه کش پیدا کند، مشکلات بیشتری ممکن است، گریبانگیر این شرکت شود. 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا