zoomit

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: اصلاح نظام اداری ما باید مبتنی بر داده و بر اساس نظر مردم باشد

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: اصلاح نظام اداری ما باید مبتنی بر داده و بر اساس نظر مردم باشد

فاز اول سامانه فوریت‌های اداری (فواد ۱۲۸) برای استان قزوین، با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت،  ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و ایرانسل افتتاح شد.

کامل داوودی، رئیس مرکز بازرسی سازمان استخدامی کشور، در رویداد بهره برداری رسمی از فاز نخست سامانه فوریت‌های اداری (فواد) ۱۲۸ توسط شایا ایرانسل‌ گفت: «طرح فواد ۱۲۸، از امروز در استان قزوین شروع می‌شود و امیدواریم بتوانیم این طرح را در کل کشور اجرایی کنیم.»

طبق صحبت‌های داوودی، پیگیری و رسیدگی فوری به شکایات از نظام اداری، نظارت دقیق بر دستگاه‌های اجرایی، ایجاد داده‌های ثبتی معتبر و دقیق، طراحی و ترسیم شکایات برخط به تفکیک سطوح ملی، دستگاهی و استانی و شهرستانی، ارائه بازخوردهای کوتاه‌مدت به رؤسای واحدهای مختلف، تدوین گزارش‌ها و ارائه به مقامات ذی‌ربط و صدور کارنامه مدیران بر اساس عملکرد پاسخگویی به شکایات شهروندان در کشور و از جمله تأثیراتی این طرح هستند.

علاءالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور  در ادامه این رویداد گفت:

نظارت همگانی مردم بر نحوه و فرآیند خدمات اداری، حل فوری مسائل مردم در مواجه با نظام اداری، ارزیابی عملکرد کارمندانی که در سطح عملیاتی قرار دارند و اصلاح نظام اداری، چهار هدفی است که سامانه فواد دنبال می‌کند. اصلاح نظام اداری ما باید مبتنی بر داده و بر اساس نظر مردم  صورت انجام شود.

– علاءالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور 

محمدمحسن صدر، رئیس سازمان فناوری‌اطلاعات ایران گفت: «تفاهم سه جانبه سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت ارتباطات و ایرانسل اقدام خوبی بود چراکه ایرانسل از  زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است. ما در راستای حکمرانی داده و  دولت هوشمند مسیر خوبی را شروع کرده‌ایم و امیدواریم در آن به نتایج خوبی هم برسیم.»

طبق صحبت‌های صدر، حکمرانی داده، شفافیت و ارائه خدمات به مردم، موضوعاتی است که بارها درباره آن صحبت شده اما نهایتأ به سرانجام نرسیده است.

او افزود: «امیدواریم حرکت در این مسیر با حضور ایرانسل، نقطه آغاز بسیار خوبی باشد تکلیف مردم با وجود این سامانه مشخص شده است و وقتی می‌خواهند ارتباطی برقرار کنند، از طریق این سامانه می‌توانند اقدام کنند و زمانی که بخواهند خدماتی را دریافت کنند، باز هم به سراغ سازمان استخدامی می‌روند. امیدواریم مجموع این خدمات و آنچه که مدنظر ریاست‌جمهوری است، بتواند به ثمر بنشیند و در ادامه بتوانیم این شفافیت را در تمام مراحل ارائه خدمات به مردم در نظر بگیریم.»

علیرضا رفیعی، مدیرعامل ایرانسل در ادامه این رویداد گفت:

ما سر ریز فناوری‌ها و دانش و تجربه‌ای که در ایرانسل تولید می‌شود را در سطح کشور به انواع مختلف ارائه و عرضه می‌کنیم.  مجموعه ارتباط با مشتریان ایرانسل، روزانه پشتیبان و پاسخگوی نزدیک به ۷۰میلیون مشترک است. این ظرفیت ایجاد شده است و ما آن را در قالب اجرای طرح فواد ۱۲۸ در خدمت دولت قرار داده‌ایم.

– علیرضا رفیعی، مدیرعامل ایرانسل

او افزود: «ما اقدامات مهمی را در حوزه حکمرانی داده و دولت هوشمند شروع کرده‌ایم و تصورمان بر این است که سامانه فواد ۱۲۸، ماژول کنترل کیفیت سامانه دولت هوشمند شود. این سامانه، فرایند کنترل کیفیت شبکه دولت را به خوبی انجام می‌دهد. شرکت ایرانسل آمادگی دارد که پروژه‌های بزرگ را در کشور به دست بگیرد، به نتیجه برساند و بر مبنای دانش و فناوری جهانی، به خوبی به ثمر برساند.»

مهدی تیب، مدیر تحلیل کسب و کار شایا ایرانسل نیز در این مراسم، با اشاره به استراتژی ایرانسل در توسعه زیرساخت ارتباطی و محصولات و خدمات دیجیتال در کشور، توضیحاتی درباره دستاوردهای بخش ارتباط با مشتریان، گواهینامه‌ها، تحول دیجیتال در این بخش، مهمترین اهداف و دستاوردهای شبکه ارتباطی یکپارچه ایرانسل (شایا) و جنبه‎ های مختلف آمادگی شایا برای توسعه سامانه فواد ۱۲۸ را ارائه داد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا