zoomit

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

به‌روزرسانی: ظاهرا اپل پس از واتساپ و تردز، دو پیام‌رسان تلگرام و سیگنال را نیز از اپ استور چین حذف کرده است.

خبر اصلی: اپل می‌گوید که با دستور مستقیم دولت چین، نسخه‌ی آیفون نرم‌افزارهای واتساپ و تردز را از اپ استور این کشور حذف کرده است. ظاهرا دستور چین با محوریت «نگرانی امنیت ملی» مطرح شده.

بر اساس گزارش رویترز، سایر پلتفرم‌های متا نظیر فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر همچنان در اپ استور چین قابل دسترس هستند. بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب شرکت‌های غربی نظیر یوتیوب و ایکس نیز در اپ استور چین وجود دارند.

فعلا به‌طور دقیق مشخص نیست که نرم‌افزارهای واتساپ و تردز چگونه خطری برای امنیت ملی چین بوده‌اند.

اپل در ایمیلی به رویترز اعلام کرد: «اداره‌ی فضای سایبری چین بر اساس نگرانی‌های امنیت ملی، به حذف این اپلیکیشن‌ها از فروشگاه چین دستور داد. ما موظف‌به پیروی از قوانین کشورهایی هستیم که در آنجا فعالیت می‌کنیم، حتی زمانی که با قوانین مخالف باشیم.»

مقاله‌های مرتبط

اپل می‌گوید که واتساپ و تردز در سایر نسخه‌های اپ استور همچنان برای دانلود در دسترس خواهند بود. تحلیلگران چینی می‌گویند که احتمالا حذف واتساپ و تردز به قانون جدیدی در سال گذشته ارتباط دارد که طبق آن تمامی اپلیکیشن‌ها باید مجوز رسمی دولت چین را دریافت کنند.

این نخستین باری نیست که اپل با دستور دولت چین، نرم‌افزارها را از اپ استور حذف می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ نرم‌افزار خبری نیویورک تایمز را به‌دلیل «نقض قوانین محلی» حذف کرد. نرم‌افزار موردبحث همین امروز هم در چین قابل دسترس نیست.

غول آمریکایی صنعت فناوری سال گذشته تعدادی از اپلیکیشن‌های شبیه ChatGPT را نیز از اپ استور حذف کرده بود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا