zoomit

مدل‌های پرو آیفون ۱۴ احتمالاً از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد

مدل‌های پرو آیفون ۱۴ احتمالاً از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد

به‌دنبال شایعات اخیر مبنی بر احتمال مجهز شدن برخی مدل‌های آیفون ۱۴ به تراشه A15، گزارشی منتشر شده که درواقع مهر تأییدی بر این موضوع است و اطلاعات جدیدی را نیز از دو مدل گوشی استاندارد آیفون ۱۴ با نام رمز «D27 و D28» ارائه می‌دهد. از قرار معلوم، یکی از مدل‌های یادشده دارای نمایشگر ۶٫۷ اینچی است و جایگزین آیفون‌های ۵٫۴ اینچی می‌شود.

در این گزارش آمده است که نمایشگر دو گوشی مذکور دارای رزولوشن مشابه مدل‌های پرو آیفون ۱۳ خواهند بود؛ درحالی‌که نمایشگر مدل‌های پرو آیفون ۱۴ با نام رمز «D73 و D74» می‌تواند به‌دلیل حذف ناچ و استفاده از حفره کپسولی‌شکل کمی بلندتر باشند. منابع آگاه به سیاست‌های اپل بار دیگر تأیید می‌کنند که مدل‌های استاندارد ممکن است دارای تراشه A15 Bionic باشند؛ اما مدل‌های پرو از تراشه‌های کاملاً جدید قدرت خواهند گرفت.

البته این احتمال وجود دارد که اپل از نسخه به‌روزشده و قدرتمندتر A15 در مدل‌های پایه استفاده کند. تراشه یادشده حتی می‌تواند داری پسوندهای جدید و هسته‌های پردازشی بیشتر باشد. برای مثال، اپل در سال‌های قبل از تراشه‌های سری AX در آیپدهای پرو استفاده می‌کرد که از لحاظ عملکرد بسیار قدرتمند‌تر از مدل‌های پایه بودند.

در نهایت، منابع می‌گویند که برخی مدل‌های آیفون ۱۴ از ارتباطات ماهواره‌ای در شرایط اضطراری پشتیبانی خواهند کرد. در حقیقت، این نخستین بار نیست که چنین ادعایی مطرح می‌شود؛ چراکه سال گذشته نیز تحیلگرانی همچون مارک گِرمن و مینگ‌چی کو از مجهز شدن خانواده آیفون ۱۳ به این قابلیت خبر داده بودند.

در حال حاضر، ویژگی یادشده به‌منظور ارسال پیام اضطراری ازطریق ارتباطات ماهواره‌ای با کد رمز «Stewie» شناخته می‌شود و به‌گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد در مواقعی که سیگنال‌های ارتباطی دردسترس نیست، از خدمات ماهواره‌ای برای ارسال پیام به مخاطبانشان استفاده کنند. ظاهراً این قابلیت در کنار پیامک و آی‌مسیج، به‌عنوان سومین پروتکل ارتباطی در برنامه مسیج ادغام می‌شود. از قرار معلوم، پیام‌های ماهواره‌ای با حباب‌های خاکستری از پیامک‌ها و پیام‌های آی‌مسیج متمایز خواهند شد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل احتمالاً برای نخستین‌بار از دو تراشه متفاوت در سری آیفون ۱۴ استفاده می‌کند

افزون‌براین، شایعاتی نیز وجود دارد که سرویس یادشده علاوه‌بر ارسال پیامک، ممکن است در آینده بتواند برخی تماس‌های تلفنی را نیز مدیریت کند. البته این قابلیت مشکلاتی نیز دارد. برای مثال، گفته می‌شود مدل‌های آیفون ۱۴ می‌توانند از باند ۲٫۴۸۳۵ تا ۲٫۴۹۵۰ گیگاهرتز استفاده کنند که نیمه بالایی کانال ۱۴ وای‌فای است. اکثر کشورها از این باند برای Wi-Fi استفاده نمی‌کنند و ازآنجاکه این یک کانال downlink است، از ارتباط تلفن هوشمند به ماهواره پشتیبانی نمی‌کند. این طیف همچنین فقط برای استفاده زمینی تأیید شده است که باعث می‌شود شایعات مربوط به ارتباطات ماهواره‌ای کمتر محتمل باشد.

انتظار می‌رود نسل بعدی آیفون در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) رونمایی و پس از مدت کمی روانه بازار شود. همواره ماه سپتامبر یکی از بازه‌های سنتی اپل برای رونمایی از محصولاتش بوده است. غول دنیای فناوری معمولاً در این رویداد از جدیدترین نسل گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمندش رونمایی می‌کند. شنیده‌ها از آن حکایت دارند که سری آیفون ۱۴ تغییرات عمده‌ای را در زبان طراحی تجربه خواهد کرد و پس از سال‌ها، احتمالاً شاهد حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی برای قدرت‌ بخشیدن به دوربین مدل‌های پرو باشیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا