zoomit

کارت گرافیک AMD Radeon RX 6750 GRE در مدل‌های ۱۰ و ۱۲ گیگابایتی رونمایی شد

کارت گرافیک AMD Radeon RX 6750 GRE در مدل‌های ۱۰ و ۱۲ گیگابایتی رونمایی شد

نسخه‌ی ویژه‌ای از کارت گرافیک ای ام دی Radeon RX 6750 GRE، عضو خانواده‌ی Golden Rabbit Edition، اخیراً در بازار چین عرضه شده که از تراشه‌ی Navi 22 استفاده می‌کند و بازار میان‌رده‌ی زیر ۳۰۰ دلار را هدف گرفته است.

به‌نظر می‌رسد شایعاتی که قبلاً مطرح بود درست از آب درآمده؛ زیرا AMD تصمیم گرفته است که دو کارت گرافیک متمایز را با یک نام معرفی کند. این کار باعث سردرگمی بسیاری از کاربران می‌شود.

به نقل از ویدیوکاردز، کارت گرافیک Radeon RX 6750 GRE با دو نوع رم ۱۲ و ۱۰ گیگابایتی، هرکدام با تعداد پردازنده‌ جریانی (Stream Processor) متفاوت ارائه می‌شود.

هر دو کارت در اصل برای بازی در وضوح ۱۴۴۰p طراحی شده‌اند و عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با قیمت خود ارائه می‌دهند. حتی ممکن است برای کارت‌ گرافیکی انویدیا مدل RTX 4060 و حتی کارت‌ گرافیک رادئون RX 7600 هشت گیگابایتی AMD که در ابتدای سال جاری عرضه شدند، به‌عنوان رقیب ظاهر شوند.

نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی، دارای پردازنده‌ی گرافیکی Navi 22 XT با ۲٬۵۶۰ پردازنده جریانی است. این مدل در محدوده‌ی فرکانس‌ ۲٫۵ گیگاهرتز عمل می‌کند که کمی کمتر از RX 6750 XT با ۲٫۶ گیگاهرتز است. همچنین به پهنای باس حافظه‌ی ۱۹۲ بیتی و ۱۲ گیگابایت رم با سرعت ۱۶ گیگابیت‌برثانیه مجهز شده است که منجر به پهنای باند ۳۸۴ گیگابایت‌برثانیه می‌شود.

مصرف توان کلی برد (TBP) کارت گرافیک ۱۲ گیگابایتی RX 6750 GRE در حد ۲۳۰ وات تنظیم شده است که ۲۰ وات کمتر از RX 6750 XT است و با RX 6700 XT مطابقت دارد.

از سوی دیگر، RX 6750 GRE 10GB دارای پردازنده‌ی گرافیکی Navi 22 با ۲٬۳۴۰ پردازنده جریانی و رم ۱۰ گیگابایتی با پهنای باس ۱۶۰ بیتی است که با سرعت ۱۶ گیگابیت‌برثانیه عمل می‌کند. در نتیجه، پهنای باند آن کمی کمتر و برابر با ۳۲۰ گیگابایت‌برثانیه است. این مدل در رنج ۲٫۲ تا ۲٫۵ گیگاهرتز پردازش می‌کند.

هر دو نسخه‌ی کارت گرفیک رادئون RX 6750 GRE مشخصات کاملا متفاوتی دارند. بنابراین جای تعجب است که AMD تصمیم گرفته از نام یکسانی برای آن‌ها استفاده کند. تعداد هسته‌ها، فرکانس پردازنده، مصرف توان و ویژگی‌های حافظه در هر دو مدل متفاوت هستند و هیچ دلیل آشکاری برای تکرار نام وجود ندارد.

مهم است توجه داشته باشیم که بررسی‌های حال حاضر از رسانه‌های چینی هستند و مدل‌های مختلفی توسط تولیدکنندگانی مانند XFX ،PowerColor ،Sapphire و دیگران معرفی شده‌اند. به‌نظر نمی‌رسد AMD طراحی مرجعی برای رادئون RX 6750 GRE داشته باشد؛ بنابراین مدل‌هایی که در تبلیغات نشان‌داده می‌شوند، صرفاً جنبه‌ی بازاریابی دارند.

قیمت کارت گرافیک AMD مدل ۱۲ گیگابایتی ۲۸۰ دلار و مدل ۱۰ گیگابایتی ۲۶۹ دلار برای بازارهای ایالات‌ متحده و چین تعیین شده است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا