تبلیغات

تبلیغات گوگل که به دلار و درهم است! با این نرخ ارز آیا برای کسب و کار ایرانی فایده دارد یا نه؟

گوگل ادز نوعی تبلیغات کلیکی است که هزینه آن به ازای هر کلیک دریافت می‌شود. در این روش، کلمات کلیدی خاصی برای تبلیغات مشخص می‌شوند و سپس موتور گوگل، کاربرانی را که آن کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند، به سمت آن سایت‌ها هدایت می‌کند. گوگل ادز تبلیغاتی است که می‌تواند به‌مرور زمان به موفقیت کسب‌وکارها کمک کند و فروش آن‌ها را بالا ببرد. شما با آموزش رایگان گوگل ادز می‌توانید به این روش تبلیغاتی تسلط پیدا کنید و آن را در کسب‌وکار خود به‌کار ببرید. اما با توجه به این مسئله که هزینه این نوع تبلیغات به دلار است، همواره این سؤال مطرح می‌گردد که با این نرخ ارز آیا برای کسب‌وکار ایرانی فایده دارد یا نه؟ در ادامه تلاش می‌کنیم به این مسئله بپردازیم.

فواید استفاده از تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل که به دلار و درهم است فواید زیادی را برای کسب‌وکارها در پی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • آگاهی برند: خرید گوگل ادز باعث می‌شود برند شما در مقابل تعداد زیادی از مشتریان بالقوه قرار گیرد و در نتیجه آن‌ها با برند شما آشنایی پیدا می‌کنند و این مسئله می‌تواند برند شما را به یک برند موفق تبدیل کند.
  • فروش بیشتر: یکی دیگر از مزیت‌هایی که با خرید گوگل ادز به آن دست پیدا می‌کنید، فروش بیشتر است. زیرا زمانی که تبلیغات گوگل ادز را برای سایت خود خریداری می‌کنید، مشتریان هدفمند بیشتری به سمت سایت شما کشیده می‌شوند و همین امر بر نرخ فروش اثر می‌گذارد.
  • دستیابی به یک استراتژی هدفمند فروش: از دیگر مزیت‌های خرید گوگل ادز می‌توان به انتخاب هدفمند مشتریان و سپس ایجاد کمپین تبلیغاتی هوشمندانه اشاره کرد. این کار باعث می‌شود تعداد گلچین شده‌ای از مشتریان به سمت کسب‌وکار شما کشیده شوند و در نتیجه، شما به نتایج بهتری دست خواهید یافت.

تبلیغات گوگل به دلار، درهم و لیر؟! کدام‌یک مقرون‌به‌صرفه است؟

گوگل ادز متعلق به سرویس تبلیغاتی گوگل است که کمپین‌های تبلیغاتی متفاوتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. قیمت این کمپین‌ها به دلار مشخص می‌گردد و کاربران بر اساس طرحی که برای کمپین‌های خود انتخاب می‌کنند، هزینه را پرداخت می‌کنند. با توجه به این موضوع که گوگل ادز در ایران تحریم است، شما باید برای خرید آن‌ها از طریق شرکت‌های واسطه اقدام کنید و این شرکت‌ها با توجه به محلی که قرار دارند، ممکن است هزینه را به لیر و یا درهم دریافت کنند. به همین دلیل، برخی از شایعه‌ها در این زمینه وجود دارد.

برخی از افراد به این مسئله اشاره می‌کنند که پرداخت هزینه گوگل ادز به درهم و لیر ارزان‌تر از دلار است و برخی از ایرانیان (با توجه به نوساناتی که در قیمت دلار دیده می‌شود) تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرند. بهتر است بدانید این حرف شایعه است و قیمت نهایی از سوی کمپانی گوگل اعلام می‌شود و مهم نیست شما از کدام واحد پولی برای پرداخت هزینه گوگل ادز استفاده می‌کنید؛ اما در پایان دقیقاً به‌اندازه همان قیمت اعلام‌شده باید پرداخت کنید.

شارژ اکانت با ارزی که نوسان ندارد

لیر و درهم ازجمله ارزهایی هستند که نوسانات کمی را در ایران تجربه می‌کنند. به همین دلیل، توصیه می‌شود برای شارژ اکانت گوگل ادز خود از ارزی استفاده کنید که نوسانات ارزی زیادی ندارد، زیرا در این صورت، به‌طور مداوم نباید هزینه‌های کلیک خود را تغییر دهید. به‌طور مثال، تصور کنید کمپین گوگل ادزی را ایجاد کرده‌اید که هزینه هر یک کلیک، سه درهم است. درصورتی‌که ارزش پولی درهم کاهش یابد، باید وقت بگذارید و مجدداً هزینه کلمات کلیدی را تغییر دهید. در غیر این صورت ممکن است دیگر نتوانید با مبلغی که اعلام کرده‌اید، وارد مزایده گوگل شوید.

آیا شرکت در تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارهای ایرانی مفید است؟

همواره این مسئله مطرح می‌گردد که آیا تبلیغات گوگل که به دلار و درهم است، برای کسب‌وکار ایرانی فایده دارد یا نه؟ اگر بخواهیم پاسخی سریع به این سؤال دهیم، باید بگوییم بله؛ تبلیغات گوگل می‌تواند دستاوردهای زیادی را برای کسب‌وکارها به همراه داشته باشد. همان‌طور که در بخش مزیت‌های گوگل ادز اشاره کردیم، هدف این کمپین تبلیغاتی تنها افزایش فروش نیست و این تبلیغات فواید زیادی ازجمله آگاهی برند دارند. زمانی که از تبلیغات گوگل ادز استفاده می‌کنید، ناگهان بخش زیادی از کاربرانی که به خدمات شما نیاز دارند، وارد سایت شما می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود که سایت‌ها با رشد زیادی روبه‌رو شوند.

بااینکه نرخ دلار بالاست، اما این روش می‌تواند در یک بازه زمانی مشخص به افزایش رتبه و بهبود سئو سایت کمک کند. درصورتی‌که از این روش استفاده نکنید، ممکن است برای رسیدن به نتایج موردنظر مجبور شوید روش‌های دیگری را به‌کار ببرید و در پایان تقریباً بودجه زیادی هزینه می‌شود تا شما به هدفتان برسید. با توجه به این موارد، استفاده از یک روش هدفمند و پرقدرت می‌تواند شمارا در نیل به هدفتان یاری کند و این دقیقاً همان چیزی است که حتی با افزایش نرخ دلار و درهم باید به آن توجه داشته باشید.

نکات مهم در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز

در این بخش نگاهی به نکات مهم در برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز خواهیم داشت:

توجه به تقاضای مشتریان

شناسایی نیازهای بازار یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند به موفقیت جنبه‌های مختلف کار شما کمک کند. با توجه به این مسئله، قبل از ایجاد هرگونه کمپین تبلیغاتی در مرحله اول باید به تقاضای مشتریان خود توجه داشته باشید. برای این کار می‌توانید الگوهای رفتاری خرید آن‌ها را بررسی کنید یا می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف این مسئله را دنبال کنید که آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند، کمپین هدفمندی را طراحی کنید و به نتیجه برسید.

ایجاد کمپین هدفمند

برای اینکه بتوانید کمپین‌های هدفمندی را برگزار کنید، باید به انتخاب کلمات کلیدی مناسب توجه داشته باشید. همخوانی گسترده (Broad match)، همخوانی عبارات (Phrase match) و همخوانی دقیق (Exact match) ازجمله مواردی هستند که در زمان ایجاد کمپین‌های خود باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید. این مسئله بسیار مهم است و باعث می‌شود شما در پایان تبلیغات گوگل ادز به نتایج قابل‌قبولی دست پیدا کنید.

تعیین بودجه

یکی از مهم‌ترین مواردی که در تعیین کمپین‌های گوگل ادز اهمیت زیادی دارد، تعیین بودجه است. بهتر است بدانید برای اینکه بتوانید از کمپین‌های گوگل ادز خود به نتیجه برسید، باید اکانت شما شارژ کافی داشته باشد و این تبلیغات برای بازه زمانی مشخصی فعال باشد. در غیر این صورت، ممکن است نتوانید از این کمپین به نتیجه برسید. با توجه به این مسئله که گوگل ادز نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکارها دارد، توصیه می‌شود تمامی افراد برای آموزش رایگان گوگل ادز اقدام کنند.

برای خرید گوگل ادز به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم به این مسئله بپردازیم که گوگل ادز چیست و آیا برای کسب و کار ایرانی فایده دارد یا نه؟ اگر به دنبال شرکت معتبری هستید که کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز خود را آغاز کنید، می‌توانید به شرکت وی‌ دیجیتال مارکتینگ، پارتنر رسمی گوگل و متخصص تبلیغات در اینستاگرام و لینکدین، مراجعه کنید. این شرکت طرح‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، در این مرکز می‌توانید با آموزش رایگان گوگل ادز آشنا شوید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا