فناوری

ده قابلیت گوگل‌مپس که تجربه ناوبری را بهبود می‌دهد

ده قابلیت گوگل‌مپس که تجربه ناوبری را بهبود می‌دهد

گوگل مپ ده ویژگی را ارائه می‌دهد که به آزادسازی پتانسیل کامل محبوب‌ترین برنامه نقشه جهان کمک می‌کند.

هوش مصنوعی
 Google Maps اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد از طریق برنامه Gemini بهبود یافته است، بنابراین ناوبری به یک مکان خاص اکنون می‌تواند تنها با استفاده از دستورات صوتی آغاز شود.

ادغام عمیق‌تر بین نقشه‌های گوگل و جمینی امکان تعامل یکپارچه بین این دو برنامه را فراهم می‌کند و دسترسی به نقشه‌های گوگل را به ویژه در هنگام دوچرخه سواری آسان‌تر می‌کند.

ماشین الکتریکی
تنظیمات خودروی برقی: اگر کاربر خودروی برقی هستید، مکان یابی ایستگاه شارژ هرگز به این آسانی نبوده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوع شارژر خود را در Google Maps انتخاب کنید و ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی را در نزدیکی خود جستجو کنید.

سفر به عقب
سفر به گذشته: با استفاده از Google Maps می‌توانید به گذشته سفر کنید و با استفاده از ویژگی سفر در زمان نگاهی به چند سال پیش یک مکان یا خیابان بیندازید. اما این ویژگی فقط برای مکان‌های خاص در دسترس است.

موقعیت زنده
اشتراک‌گذاری مکان زنده: با استفاده از نقشه‌های گوگل، می‌توانید موقعیت مکانی زنده خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید، که ویژگی مفیدی به‌ویژه برای زمانی است که به مکان جدیدی سفر می‌کنید.

می‌توانید مکان زنده را برای یک دوره مشخص یا نامحدود به اشتراک بگذارید، به گونه‌ای که باید آن را به صورت دستی خاموش کنید تا اشتراک‌گذاری اطلاعات موقعیت مکانی خود متوقف شود، اما این ویژگی بر عمر باتری تلفن هوشمند شما تأثیر منفی می‌گذارد.

ذخیره مکان 
مکان ماشین خود را ذخیره کنید: در حالی که یافتن جای پارک در اکثر شهر‌های مدرن دشوار است، به خاطر سپردن محل پارک خودروهایمان نیز دشوار است، به خصوص اگر محله شبیه به هم به نظر برسد.

با استفاده از قابلیت Save Parking Location می‌توانید به راحتی و با دقت موقعیت مکانی آن را هنگام بازگشت تعیین کنید.

اطلاعات آب و هوا
برای دریافت اطلاعات آب و هوا اکنون می‌توانید مستقیماً از طریق برنامه Maps، اطلاعات آب و هوای مکان خود را در زمان واقعی دریافت کنید.

Google Maps اکنون پیش‌بینی‌های آب و هوا را ارائه می‌دهد و آمادگی را برای مسافران آسان‌تر می‌کند.

نمایش زنده
Indoor Live View: گم شدن در یک فرودگاه یا مرکز خرید بزرگ این روز‌ها بسیار آسان است، اما با Indoor Live View می‌توانید به راحتی مسیریابی کنید و یک فروشگاه خاص یا مکان سوار شدن به هواپیما را پیدا کنید.

این ویژگی در حال حاضر به بیش از ۱۰۰۰۰ مکان محدود شده است و فرودگاه‌های اصلی، مراکز خرید و مجتمع‌های خرید معروف در چندین کشور را پوشش می‌دهد.

خدمات آفلاین
ناوبری آفلاین: Google Maps همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا نقشه یک شهر خاص را برای ناوبری آسان دانلود کنند. این یک ویژگی بسیار مفید است، به خصوص اگر قصد دارید در یک مکان جدید در خارج از کشور خود گردش کنید که ممکن است آفلاین باشید. با استفاده از نقشه‌های آفلاین، شما می‌توانید در زمان واقعی حرکت کنید.

تنظیم مکان
محل کار و منزل خود را تنظیم کنید: رفت و آمد در ساعات اوج بار سنگین است؛ بنابراین می‌توانید با استفاده از نقشه‌های گوگل سریع‌ترین مسیر‌ها را با ترافیک کمتر تنها با یک کلیک پیدا کنید.

مطمئن شوید که آدرس خانه و محل کار خود را در برنامه Maps تنظیم کرده اید، به گونه‌ای که به طور خودکار بهترین مسیر ممکن را هنگام خروج از خانه یا محل کارتان تعیین می‌کند.

مکان‌های جدید
کشف مکان‌های جدید با استفاده از هوش مصنوعی: این ویژگی در Google Maps در حال حاضر برای کاربران منتخب در دسترس است و به شما امکان می‌دهد مکان‌های جدید را راحت‌تر کشف کنید.

اکنون می‌توانید از Google Maps درباره مکان‌های جدید برای جشن گرفتن، مکان‌های خرید لوازم خانگی یا موارد دیگر سؤال بپرسید و خلاصه‌ای از هوش مصنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به شما کمک کند بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا