شبكه اجتماعی

احتمال پولی شدن کامل توییتر

احتمال پولی شدن کامل توییتر

ایلان ماسک، مدیر اکس(توییتر سابق) در یک رویداد آنلاین در اکس که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در آن حضور داشت گفت که این شرکت از همه کاربران اکس به طور ماهانه هزینه دریافت خواهد کرد. او یکی از دلایل این اقدام را مقابله با «بات»‌ها عنوان کرد.
به گزارش نیوزلن این خبر درحالی اعلام می‌شود که ماسک پیش‌تر گفته بود درآمد اکس از تبلیغات در آمریکا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

با اینکه ماسک توضیحی نداد که هزینه اشتراک ماهانه موردنظرش چقدر خواهد بود یا در چه زمانی سیستم پرداخت و با چه ترتیباتی انجام خواهد گرفت، اما خاطرنشان کرد که این راهی موثر برای مبارزه این پلتفرم با ربات‌ها خواهد بود.
ماسک توضیح داد که دریافت هزینه جزئی ماهانه از کاربران، تنها روشی است که به گمان او به مقابله با ارتش وسیع «بات»‌ها کمک می‌کند.
او همچنین گفت که ثبت‌نام در اکس برای بات‌ها دشوارتر خواهد شد چون هر بات باید مشخصات یک کارت اعتباری را ارائه کند.

این درحالی است که آمار نشان می‌دهد تا ماه آوریل، حدود ۶۴۰ هزار تا ۶۸۰ هزار نفر برای دریافت «تیک آبی» اکس که با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است، اقدام کرده‌اند.
 

مقابله با نفرت‌پراکنی

گفتنی است در این دیدار،‌ طرفین به چالش مقابله با ارتش بات‌ها و وجود گفتمان نفرت‌پراکنانه اشاره کردند.
سی‌ان‌ان خاطرنشان می‌کند که گفت‌وگوها عمدتا متمرکز بر هوش مصنوعی بود، اما همچنین در بحبوحه انتقاداتی از وجود سخنان نفرت‌انگیز در این پلتفرم، نتانیاهو ماسک را به خاطر تعهدش به آزادی بیان تحسین کرد، اما از ماسک خواست که یهودی ستیزی را در این پلتفرم «پس بزند».
ایلان ماسک نیز در این خصوص گفت: «من قطعا با یهودی‌ستیزی مخالفم. من واقعاً مخالف هر آن چیزی هستم که نفرت و درگیری را افزایش می‌دهد، من طرفدار چیزی هستم که به جامعه کمک می‌کند و ما را به آینده بهتری برای بشریت می‌برد.»
 

ادامه تغییرات در توییتر

ماسک از زمان خرید این شرکت به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر ۲۰۲۲، تغییراتی را در این پلتفرم اعمال کرده است.
وی پس از خرید این پلتفرم، شروع به ارائه اشتراک آبی اصلاح شده توییتر کرد که به کاربران اجازه می‌دهد ماهانه ۸ دلار هزینه برای امتیازات برتر، از جمله علامت تیک آبی بپردازند و «کاربر معتبر» شمرده شوند.

همچنین در ماه جولای، ماسک محدودیت‌های موقت را برای حساب‌های توییتر اعلام کرد که شامل محدود کردن تعداد توییت‌هایی بود که حساب‌ها می‌توانند در روز بخوانند. پس از اعلام اینکه حساب‌های تایید شده می‌توانند به ۶۰۰۰ پست در روز دسترسی داشته باشند، حساب‌های تایید نشده می‌توانند به ۶۰۰ پست در روز دسترسی داشته باشند و حساب های تایید نشده “جدید” به ۳۰۰ پست در روز محدود شدند، او بعداً به‌روزرسانی جدیدی را اعلام کرد.
اما در صورت پولی شدن کامل توییتر، این مهم‌ترین و اساسی‌ترین تغییری خواهد بود که ماسک در این شبکه مشهور جهانی اعمال کرده است.
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا