شبكه اجتماعی

بی‌تفاوتی کاربران قدیمی توییتر به قوانین جدید ماسک در مورد تیک آبی

بی‌تفاوتی کاربران قدیمی توییتر به قوانین جدید ماسک در مورد تیک آبی

ساعاتی پس از آنکه ایلان ماسک تیک‌ آبی دارندگان «تاییدیه‌های قدیمی» در توییتر را حذف کرد، فقط ۲۸ درصد آن‌ها برای دریافت تیک آبی توییتر ثبت‌نام کردند.

به گزارش نیوزلن و به نقل از ایندیپندنت، هزاران کاربر توییتر که قبل از راه افتادن سیستم جدید تاییدیه ایلان ماسک، تیک آبی غبطه‌برانگیز را داشتند، روز پنجشنبه حذف آن‌ها را به چشم خود دیدند.

اما انگار این محرومیت برای بسیاری اهمیتی نداشت؛ چون برای پیوستن دوباره به دارندگان تیک آبی توییتر هیچ ازدحامی پیش نیامد.

به گزارش برنامه‌نویسی ساکن برلین به نام تراویس براون، از ۴۰۷ هزار کاربر حساب‌های تاییدیه‌دار قدیمی فقط ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر برای دریافت تیک آبی توییتر ثبت‌نام کردند.

این رقم از مجموع ۱۹ هزار و ۴۶۹ حساب دارای تاییدیه قدیم و نشان آبی جدید توییتر که براون اوایل آوریل شناسایی کرده بود، ۲۸ مورد بیشتر است.

براون گفت آمار حساب‌های تاییدیه‌دار قدیمی توییتر را از طریق واسط برنامه‌نویسی کاربردی (ای‌پی‌آی) به دست آورد که در دسترس دارندگان اشتراک‌های پولی قرار دارد.

هزینه ماهانه تیک آبی جدید توییتر هشت دلار است و این تیک تایید کنار نام مشترکان قرار می‌گیرد. ماسک ظاهرا این سیستم جدید صدور تاییدیه را به راه انداخت تا کاربران انگیزه داشته باشند برای برخورداری از این ویژگی ثبت‌نام کنند.

گویا تاییدیه قدیمی برای همیشه از گود خارج شد (فقط تغییری در واسط کاربری نیست) البته من فهرستی جدید و تقریبا کامل از ۴۰۷ هزار و ۵۰۰ حساب دارای تاییدیه قدیمی در اختیار دارم.
 

بی‌تفاوتی کاربران قدیمی توییتر به قوانین جدید ماسک در مورد تیک آبی

ماسک هم گفت که برای یکدست کردن میدان بازی تصمیم گرفت خود را از شر تمام تاییدیه‌های قدیمی خلاص کند.

ماسک ماه مارس در توییتر پیام داد: «بحث بیشتر سر رفتار برابر با همگان است. به نظر من برای افراد مشهور نباید استاندارد جداگانه‌ای وجود داشته باشد.»

اما پس از آنکه سیستم جدید تاییدیه روز پنجشنبه راه افتاد، ماسک افشا کرد هزینه اشتراک آبی توییتر و تیک تاییدیه برای شماری از افراد مشهور از جمله لبرون جیمز و استفن کینگ را از جیب خود می‌پردازد.

براون بعد از آنکه تاییدیه‌های قدیمی حذف شدند، رصد کردن ثبت‌نام تیک آبی توییتر را شروع کرد. تا ۲۲ آوریل، رقم مشترکان تیک آبی جدید حدود ۷۰۰ نفر بود.

زمانی که تاییدیه‌های قدیمی لغو شدند، ۳۱۴ دارنده تاییدیه قدیمی (سابق) برای تیک آبی توییتر ثبت‌نام کردند که در این آمار آمد. بعد ۴۷۴ مورد جدید شامل جوئل اوستین، ان‌اف‌ال لون‌فاکس، ران دسانتیس و پل گراهام (اشتراک اهدایی ایلان) را شناسایی کردم.

 

بی‌تفاوتی کاربران قدیمی توییتر به قوانین جدید ماسک در مورد تیک آبی

البته این رقم ممکن است کاملا دقیق نباشد چون هزینه برخی حساب‌ها را ماسک می‌دهد و برخی دیگر به سازمان‌های رسمی‌ وابسته‌اند.

به یک نکته باید توجه داشت: حدود ۹۰ درصد حساب‌های دارای تیک طلایی یا نقره‌ای در واسط برنامه‌نویسی کاربردی دارای تاییدیه آبی نیستند اما حساب‌هایی که از طریق آن‌ها دارای تاییدیه وابسته‌اند حتی اگر پول هم ندهند، با تاییدیه آبی به نمایش در می‌آیند.
 

بی‌تفاوتی کاربران قدیمی توییتر به قوانین جدید ماسک در مورد تیک آبی

تغییر در سیستم تاییدیه تازه‌ترین تغییر از زمانی است که ماسک سال گذشته مالکیت این پلتفرم رسانه‌ای را در اختیار گرفت.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا