zoomit

مقایسه مشخصات ردمی نوت ۱۱ پرو با شیائومی سیوی

شیائومی در ماه‌های گذشته، دو گوشی کاملا جدید روانه‌ی بازار کرده است. شیائومی سیوی (CIVI) اولین گوشی از سری سیوی است که با حفظ طراحی عالی، جایگزین سری CC شده است. در همین‌حال، اولین نسخه‌ی پروپلاس سری ردمی نوت موسوم به ردمی نوت ۱۱ پروپلاس در چین عرضه شد. هر دو گوشی در یک بازه‌ی قیمتی به‌فروش می‌رسند، بنابراین شاید از خود بپرسید کدام دستگاه گزینه‌ی بهتری است؟ هیچ پاسخ دقیقی به این سؤال وجود ندارد و رسیدن به یک انتخاب نهایی، بیشتر به نوع نیاز کاربر بستگی دارد. در ادامه مشخصات ردمی نوت ۱۱ پروپلاس را با شیائومی سیوی مقایسه می‌کنیم تا تفاوت‌های این دو محصول را بهتر درک کنید.

طراحی

به اعلام گزیموچاینا، شیائومی سیوی یکی از زیباترین گوشی‌های تاریخ است. بدنه‌ی پشتی این محصول از جنس شیشه بوده که روکشی مات آن را پوشانده است که البته یک جلوه‌ی درخشان مشابه اوپو Glow ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، فریم این دستگاه آلومینیومی بوده و می‌توان آن را یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های نسل گذشته دانست. ضخامت این گوشی فقط هفت میلی‌متر و وزن آن ۱۶۶ گرم است. این محصول از یک نمایشگر خمیده بهره می‌برد که نمای زیبایی به بخش جلویی آن بخشیده است. ردمی نوت ۱۱ پروپلاس نیز از بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد و ابعاد بزرگ‌تری دارد. البته طراحی نوت ۱۱ پروپلاس نسبت به سیوی در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد و به‌همین دلیل برنده‌ی بخش طراحی، شیائومی سیوی است.

صفحه‌نمایش

هر دو مدل از پنل OLED بهره می‌برند، اما نمایشگر شیائومی سیوی در سطح بالاتری قرار دارد. این محصول از یک پنل OLED با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ بهره می‌برد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر سیوی می‌توان به پشتیبانی از HDR10 پلاس و دالبی ویژن اشاره کرد. ردمی نوت ۱۱ پروپلاس نیز به یک صفحه‌نمایش از نوع OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR10 مجهز شده است و بدین ترتیب این محصول از HDR10 پلاس و دالبی ‌ویژن پشتیبانی نمی‌کند و قادر به نمایش یک میلیارد رنگ نیست. افزون‌براین، شیائومی سیوی برخلاف ردمی نوت ۱۱ پروپلاس، از یک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. سیوی همچنین به لطف نمایشگر کوچک‌ترش (۶/۵۵ اینچ در مقابل ۶/۶۷ اینچ) اروگونومی بهتری دارد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

براساس داده‌های به‌دست‌آمده از بنچمارک‌ها، پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۷۷۸G در گوشی شیائومی سیوی، کمی قدرتمندتر از تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۲۰ مدیاتک به‌کاررفته در ردمی نوت ۱۱ پروپلاس است؛ اما ماجرا به همین‌بخش ختم نمی‌شود زیرا بهترین مدل سیوی با ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به بازار عرضه شده است، درحالی‌که بهترین مدل ردمی نوت ۱۱ پروپلاس فقط به هشت گیگابایت رم مجهز شده است. علاوه‌براین، اسنپدراگون ۷۷۸G از یک مودم یک‌پارچه‌ی ۵G بهتر با پشتیبانی از موج‌های میلی‌متری (علاوه‌بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز) بهره می‌برد؛ ازاین‌رو سیوی در بخش سخت‌افزار، قابلیت‌های بهتری را در دسترس کاربران قرار داده است. البته امکانات نرم‌افزاری دو محصول مورد اشاره دقیقا یکسان است. هر دو گوشی به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۱ را با رابط کاربری MIUI 12.5 اجرا می‌کنند.

دوربین

ردمی نوت ۱۱ پروپلاس در بخش گوشی‌های میان‌رده، از نظر دوربین یک گزینه‌ی جذاب است. این محصول از یک لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که قادر است سطح بالایی از جزئیات را ارائه دهد. از سوی دیگر، شیائومی سیوی به‌لطف دوربین جلوی شگفت‌انگیز ۳۲ مگاپیکسلی خود، در بخش سلفی عملکرد بهتری دارد. در بخش پشتی سیوی، شاهد یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی هستیم. سایر لنزهای به‌کار رفته در این دو محصول یکسان بوده که شامل یک لنز هشت مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی است. هیچ‌یک از این دستگاه‌ها از نظر دوربین در سطح گوشی‌های رده‌بالا نبوده و بنابراین نباید در شرایط کم‌نور، انتظار ثبت تصاویر شگفت‌انگیزی داشته باشید. البته کیفیت عکس‌ در هر دو دستگاه خوب ارزیابی می‌شود.

باتری

ظرفیت باتری شیائومی سیوی باوجود طراحی فوق‌العاده باریک این گوشی، در سطح ظرفیت باتری ردمی نوت ۱۱ پروپلاس است. این دو محصول از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند. البته کارایی گوشی فقط به نمایشگر بستگی ندارد و عوامل دیگر نیز در میزان مصرف انرژی تأثیر دارند؛ بنابراین ممکن است سناریوهایی وجود داشته باشد که در آن، ردمی نوت ۱۱ پروپلاس عملکرد بهتری نسبت به سیوی ارائه دهد. ردمی نوت ۱۱ پروپلاس همچنین از فناوری شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ وات بهره می‌برد، درحالی‌که سرعت شارژ سیوی ۵۵ وات است.

قیمت ردمی نوت ۱۱ پروپلاس در چین ۳۰۰ دلار است و شیائومی سیوی نیز با قیمت ۳۹۶ دلار به‌فروش می‌رسد. شما می‌توانید با خرید نوت ۱۱ پروپلاس کمی در هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید، اما سیوی به‌دلیل طراحی و نمایشگر شگفت‌انگیز خود، برنده‌ی این مقایسه اعلام می‌شود.

نظر شما در مورد این دو گوشی هوشمند چیست؟ با توجه به مقایسه‌ی انجام شده، انتخاب شما کدام مدل است؟ سیوی یا نوت ۱۱ پروپلاس؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا