zoomit

هواوی از رفع مشکلات زنجیره‌ی تأمین تراشه برای این شرکت خبر داد

هواوی از رفع مشکلات زنجیره‌ی تأمین تراشه برای این شرکت خبر داد

در کنفرانس گزارش مالی سال ۲۰۲۱ هواوی، منگ وانژو، مدیر مالی این شرکت با انتشار گزارش سالانه‌ی داده‌های مالی، از رشد سالانه‌ی ۷۵٫۹ درصدی خبر داد و پس از آن، گو پینگ، رئیس دوره‌ای هواوی (پستی چرخشی که با مدیر اجرایی متفاوت است) به سؤالات خبرنگاران درباره‌ی مشکلات تراشه‌ی این شرکت پاسخ داد.

به گزارش Huaweicentral، گو پینگ توضیح داد که چندین دوره تحریم‌های آمریکا مشکلات بزرگی مانند کمبود قطعات در تجارت گوشی‌های هوشمند را برای هواوی ایجاد کرده است.

تولید گوشی‌های هوشمند مستلزم داشتن دسترسی به تراشه‌هایی کوچک با قدرت محاسباتی بالا و مصرف انرژی پایین است. درحال‌حاضر، هواوی برای دریافت چنین تراشه‌هایی در خط تولید گوشی‌های هوشمند خود با مشکلاتی مواجه بوده و پینگ نیز اضافه کرد:

حل مشکل تأمین تراشه، فرآیندی پیچیده و طولانی است که به صبر و زمان نیاز دارد. ممکن است هواوی در آینده برای حل این مشکل و بهبود عملکرد تراشه‌ها از ساختاری چند‌هسته‌ای بهره ببرد.

این شرکت برای تداوم تجارت و پافشاری در این راه، قصد دارد کارخانه‌ی تولید تراشه‌ی خود را راه‌اندازی کند. علاوه‌براین، پینگ اضافه کرد که هواوی در آیند‌هی پیش رو به ترویج و سرمایه‌گذاری استراتژیک در سه بخش تمرکز خواهد کرد:

  • پیشرفت‌ در تئوری: بررسی محاسبات و ارتباطات و کنار گذاشتن توسعه‌ی صنعتی
  • بازسازی معماری: تکیه بر بهینه‌سازی چند‌بعدی برای ارتقای رقابت کلی سیستم
  • بازسازی نرم‌افزاری: بازسازی بنیادی نرم‌افزاری برای ارائه‌ی قابلیت‌های کارآمد‌تر

علاوه‌براین، گو پینگ اعلام کرد که هواوی در حوزه‌های جدیدی مانند عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی و هوشمند‌سازی خانه‌ها نیز وارد خواهد شد.

هواوی درحال‌حاضر به دلیل دسترسی نداشتن به تراشه‌ی فرکانس رادیویی (RF) مورد نیاز برای استفاده از شبکه‌های ۵G از این امکان نیز بی‌بهره است، اما طبق برخی شایعات به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد برای فراهم کردن قابلیت استفاده از فناوری ۵G، با کمک سایر برندها، کارخانه‌ی تراشه‌سازی خود را راه‌اندازی کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا