zoomit

گوگل اپلیکیشن‌های ضبط تماس را از ۲۱ اردیبهشت از فروشگاه پلی حذف خواهد کرد

گوگل اپلیکیشن‌های ضبط تماس را از ۲۱ اردیبهشت از فروشگاه پلی حذف خواهد کرد

گوگل با انتشار اندروید ۱۰، قابلیت ضبط تماس را در این سیستم‌عامل غیرفعال کرد و حالا این شرکت قصد دارد از ۱۱ مه و در راستای اجرای سیاست‌های جدید فروشگاه پلی، دسترسی اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث به Accessibility API را برای ضبط جریان‌ تماس‌های صوتی مسدود کند.

به گزارش GSMArena، گوگل اعلام کرده است تغییرات جدید در سیستم‌عامل اندروید در جهت بهبود حریم‌خصوصی و افزایش امنیت کاربران است. بااین‌حال، برنامه‌های از پیش‌نصب‌شده‌ای که از قبل به Accessibility API دسترسی داشته‌اند، تحت تأثیر این تغییر قرار نخواهند گرفت.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اندروید ۱۳ بهتر از گذشته رم را مدیریت می‌کند
  • با وجود تلاش‌های فراوان گوگل، سری پیکسل ۶ فروش پایینی دارد

به‌عنوان مثال، اپلیکیشن‌های شماره‌گیر پیکسل و شیائومی، ازجمله استثنائاتی هستند که تحت تأثیر این تغییرات جدید قرار نخواهند گرفت و بدین‌ترتیب قابلیت ضبط تماس‌های صوتی به‌عنوان یک ویژگی بومی درنظر گرفته خواهد شد. البته گوگل هنوز برنامه‌های خود را برای نظارت بر دسترسی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض به قابلیت ضبط‌ تماس‌های صوتی اعلام نکرده است؛ اما انتظار می‌رود سیاست‌های جدید این شرکت در آینده در سیستم‌عامل اندروید اعمال شوند.

اکنون باید دید توسعه‌دهندگان چه واکنشی به تغییرات خط‌مشی جدید گوگل و ضرب‌الأجل این شرکت برای حذف اپلیکیشن‌های ضبط تماس نشان خواهند داد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا