بزرگترین خودرو وارداتی به ایران و رقیب لندکروزر؛ این پاترول ۲۰۲۵ است

بزرگترین خودرو وارداتی به ایران و رقیب لندکروزر؛ این پاترول ۲۰۲۵ است
نیسان پاترول در ایران بهعنوان خودرویی جانسخت و آفرودی شناخته میشود. این شاسیبلند ژاپنی که از دههی ۱۳۶۰ توسط پارسخودرو مونتاژ میشد، به دلیل فضای جادار، تواناییهای آفرود و دوام بالا، در میان خانوادهها و علاقهمندان به سفر بسیار محبوب شد. پس از سالها توقف تولید در ایران، این غول ژاپنی آمادهی برگشت به ایران است.
ورود دوباره به ایران؛ قیمت پاترول ۲۰۲۵ چقدر است؟
پاترول در مناطقی مانند خاورمیانه، استرالیا و آفریقا طرفداران زیادی دارد و رقیب جدی تویوتا لندکروزر محسوب میشود. در سالهای اخیر، نیسان با تمرکز بر شاسیبلندهای شهری کوچک، همچنان بخش قابل توجهی از فروش جهانی خود را به پاترول اختصاص میدهد.
هنوز نام واردکنندهی رسمی پاترول جدید به ایران را نمیدانیم؛ اما احتمالاً «نامی خودرو» این شاسیبلند بزرگ را عرضه خواهد کرد. با توجه به قیمت بالای جهانی و عوارض گمرکی سنگین، قیمت پاترول ۲۰۲۵ در ایران احتمالاً بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان خواهد بود. مشخص نیست که دقیقا خرید و فروش خودرو جدید نیسان در ایران چه زمانی شروع میشود.
طراحی بدنه؛ حفظ اصالت با رویکردی مدرن
پاترول ۲۰۲۵ با طراحی خاص خود، از سایر محصولات نیسان متمایز میشود. چراغهای E-شکل، بدنهی مکعبی و جلوپنجرهی ساده، نشاندهندهی وفاداری آن به اصالت گذشته است.
در نمای جلو، جلوپنجرهی کرومی بزرگ با خطوط افقی، قدرت و شکوه را فریاد میزند. چراغهای باریک و زاویهدار LED جلوهای مدرن و تهاجمی به پاترول بخشیدهاند.
طراحی جانبی با خطوط صاف و گلگیرهای عضلانی، حس پایداری را منتقل میکند. رینگهای آلیاژی بزرگ، هماهنگی خوبی با بدنه دارند و ارتفاع زیاد خودرو، شخصیت آفرودی را برجسته میکنند.
در عقب، چراغهای LED افقی با طراحی مدرن، پهنای خودرو را بیشتر بهنمایش میگذارند و سپر عقب حجیم و محافظدار، حس امنیت را تقویت میکند. درِ صندوق عقب با خطوط ساده، کاربری آسان و فضای بار وسیع را فراهم میکند. پاترول ۲۰۲۵ بزرگترین خودرو وارداتی به ایران خواهد بود و احتمالاً تنها مدل بازار با فاصلهی محوری بیش از سه متر باقی میماند.
فضای داخلی: ترکیب فناوری و لوکسگرایی
کابین پاترول ۲۰۲۵ با تمرکز بر ابزارهای مدرن، تفاوت چشمگیری با لندکروزر و لکسوس LX600 دارد. استفادهی گسترده از فناوریهای روز، حذف دستهدندهی سنتی و دکمههای پرشمار و نصب نمایشگرهای بزرگ و پیوسته، این خودرو را برای علاقهمندان به دنیای دیجیتال جذاب میکند.
در مرکز کابین، نمایشگر لمسی بزرگ ۱۲٫۳ اینچی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی قرار دارد که در کنار نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی پشت فرمان، قرار میگیرد.
چرم مرغوب و تزئینات چوبی و فلزی، فضایی لوکس را به وجود آوردهاند. صندلیهای باکیفیت و دوخت دقیق، راحتی بالایی را فراهم میکنند. سیستم صوتی حرفهای بوز با ۱۳ اسپیکر در کابین پاترول جدید وجود دارد.
پاترول با سه ردیف صندلی، ظرفیت حمل ۷ تا ۸ نفر را دارد و فضای پای سرنشینان بهبود یافته است. صندلیهای جلو برقی هستند و گرمکن و سردکن دارند. فضای بار با خواباندن صندلیهای عقب، بسیار وسیع میشود؛ البته در حالت سه ردیفه، فضای صندوق به ۴۶۸ لیتر میرسد که از لکسوس LX600 کمتر است.
مشخصات فنی: دو گزینه قدرتمند
نسخهی پایهی نیسان پاترول ۲۰۲۵ با موتور ۳٫۸ لیتری V6 تنفس طبیعی، ۳۱۶ اسببخار قدرت و ۳۸۶ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این موتور، با وجود مصرف سوخت ۱۴ تا ۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، شتاب صفر تا ۱۰۰ را در حدود ۱۰ ثانیه ثبت میکند و به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتربرساعت میرسد؛ این نمونه، احتمالا گزینهی اصلی برای ورود به ایران خواهد بود.
نسخهی قدرتمندتر به موتور ۳٫۵ لیتری V6 تویین توربو مجهز است که ۴۲۵ اسببخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این موتور، با مصرف سوخت ۱۲ تا ۱۴ لیتر، شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۷٫۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتربرساعت را به ارمغان میآورد. این پیشرانهی قدرتمند، در کنار گیربکس ۹ سرعتهی اتوماتیک و سیستم چهارچرخمحرک هوشمند با حالتهای مختلف آفرود همراهی میشود.
امکانات رفاهی نیسان پاترول در ایران
پاترول ۲۰۲۵ با امکاناتی نظیر صندلیهای چرمی با تنظیم برقی و حافظه، تهویهی مطبوع چهار منطقهای، گرمکن و سردکن صندلیها، سانروف برقی، شارژر بیسیم و سیستم ورود و استارت بدون کلید، رفاه سرنشینان را تأمین میکند.
در بخش آپشنهای ایمنی، ۶ تا ۸ کیسهی هوا، سیستمهای پیشرفتهای نظیر ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، هشدار نقطهی کور و دوربین ۳۶۰ درجه، دیده میشود.
منبع : زومیت


