zoomit

سازندگان مرورگر از «صفحه انتخاب» اپل در آیفون انتقاد کردند

سازندگان مرورگر از «صفحه انتخاب» اپل در آیفون انتقاد کردند

چندین شرکت سازنده‌ی مرورگر پس از اعمال تغییرات عمده‌ در iOS به‌دلیل اجرایی شدن قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، از اپل و نحوه‌ی اجرای صفحه‌ی انتخاب مرورگر پیش‌فرض انتقاد کردند.

برخی از سازندگان مرورگرهای جایگزین نگران هستند که طراحی صفحه‌ی انتخابی مطلوب نباشد. جان استفنسن، مدیرعامل ویوالدی، اشاره می‌کند که صفحه‌ی انتخابی اپل تنها زمانی ظاهر می‌شود که کاربران آیفون سافاری را باز می‌کنند و لیست مرورگرها اطلاعات اضافه‌ای ارائه نمی‌دهد.

یکی از سخنگویان ویوالدی در گفت‌وگو با سایت تک‌کرانچ اعلام کرد: «لیست مرورگرها به کاربران کمکی نمی‌کند تا انتخاب معناداری داشته باشند. اگر کاربر قبلاً مرورگری را انتخاب کرده باشد، صفحه‌ی انتخابی می‌تواند فعالانه سعی کند که او را از انتخابش منصرف کند و حتی ممکن است مرورگر مورد نظر را در لیست ارائه‌شده نمایش ندهد.»

کاربران iOS 17.4 در اروپا زمانی‌ که برای اولین‌بار مرورگر سافاری را باز می‌کنند، با یک صفحه‌ی انتخابی مواجه می‌شوند که به آن‌ها اجازه می‌دهد مرورگر پیش‌فرض خود را از بین گزینه‌های محبوب در کشورشان انتخاب کنند. این تغییر به افزایش شدید استفاده از مرورگرهای متفرقه در بین کاربران گوشی آیفون در اروپا منجر شده است.

شرکت‌ها برای ورود به فهرست مرورگرهای جایگزین در اتحادیه‌ی اروپا باید «حق مرورگر پیش‌فرض» را که در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد، داشته باشند. این مرورگرها باید حداقل ۵٬۰۰۰ نصب سالانه در تمام ۲۷ کشور عضو اتحادیه‌ی اروپا به دست بیاورند.

اپل افزون‌بر سافاری حداکثر ۱۱ مرورگر دیگر را در صفحه‌ی انتخاب مرورگر نمایش می‌دهد و فهرست را هر سال به‌روزرسانی می‌کند.

از سوی دیگر، سیستم‌عامل گوشی گوگل برای نمایش مرورگرهای جایگزین به‌روزرسانی شده است. گوگل می‌گوید دستگاه‌های اندرویدی جدید که توسط شرکت‌های دیگر ساخته شده‌اند، صفحه‌ی انتخابی را در ماه‌های آینده نمایش خواهند داد.

کمیسیون اروپا درحال بررسی طراحی صفحه‌ی انتخاب مرورگر پیش‌فرض در اکوسیستم آیفون است تا اطمینان حاصل کند که با قوانین اروپا تطبیق دارد. این بررسی با همکاری شرکت‌های سازنده‌ی مرورگر انجام می‌شود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا