موبايل

کاهش تولید آیفون ۱۳

سه ماهه چهارم یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها برای این شرکت است زیرا بسیاری از مصرف کنندگان دستگاه‌های اپل را هفته‌ها پیش از کریسمس برای هدیه دادن خریداری می کنند. با این حال پس از عرضه مدلهای جدید آیفون ۱۳ و آیپد جدید در سپتامبر، اپل با تهدید کمبود جهانی تراشه و اختلالات زنجیره تامین روبرو شد.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، تیم کوک، مدیرعامل اپل در اکتبر به رویترز گفته بود که تبعات مشکلات زنجیره تامین در سه ماهه فروش ایام تعطیلات وخیم‌تر از سه ماهه قبلی خواهد بود.

روزنامه نیک‌کی به نقل از منابع آگاه گزارش کرد در اکتبر برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته، تولید آیفون و آیپد به دلیل محدودیتهای زنجیره تامین و محدودیت استفاده از برق در چین، به مدت چند روز متوقف شد.

تغییرات صورت گرفته در سهم اختصاص یافته از قطعات برای آیپد، باعث شد تولید آیپد محدودتر شده و حجم تولید این دستگاه حدود ۵۰ درصد کمتر از میزان برنامه ریزی شده شد. همزمان پیش بینی تولید برای مدلهای قدیمی‌تر آیفون هم حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بلومبرگ نیوز هفته گذشته گزارش کرده بود اپل به تامین کنندگان قطعات این شرکت اعلام کرده که تقاضا برای آیفون ۱۳ آهسته شده است.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا