zoomit

اینستاگرام احتمالاً میزبان قابلیتی مشابه BeReal می‌شود

اینستاگرام احتمالاً میزبان قابلیتی مشابه BeReal می‌شود

به‌نظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد باری دیگر یکی از قابلیت‌هایی را که در سایر پلتفرم‌های اجتماعی ارائه می‌شوند کپی کند. این بار شرکت تحت مدیریت آدام موسری سراغ شبکه‌ی اجتماعی BeReal رفته است. BeReal که در ماه‌های اخیر به‌شدت مورد توجه قرار گرفته، شبکه‌ای اجتماعی است که از کاربران می‌خواهد روزی یک‌بار تصویری از خودشان را به اشتراک بگذارند. در صورتی که کاربر پست منتشر نکند، نمی‌تواند پست‌های دوستان خود را ببیند.

یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار که پیش‌تر جزئیاتی درباره‌ی شبکه‌های اجتماعی فاش کرده، اسکرین‌شات‌هایی از اینستاگرام دردسترس قرار داده است که به قابلیت جدید مشابه با BeReal اشاره دارد. در این اسکرین‌شات می‌بینیم که اینستاگرام از کاربر می‌خواهد «به چالش‌های IG Candid ملحق شود.» در توضیحات اضافی آمده است: «هر روز در زمانی متفاوت، نوتیفیکیشنی دریافت کنید و در عرض دو دقیقه عکس بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید.»

اسکرین شات قابلیت IG Candid اینستاگرام مشابه BeReal

آنچه در توضیحات قابلیت IG Candid آمده عملاً همان چیزی است که در شبکه‌ی اجتماعی BeReal ارائه می‌شود. فردی به نمایندگی از اینستاگرام در گفت‌و‌گو با بلومبرگ اعلام کرده IG Candid فعلاً یک «قابلیت آزمایشی داخلی» است که «به‌صورت خارجی آزموده نمی‌شود.»

نماینده‌ی BeReal فعلاً به درخواست بلومبرگ برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • متا مجبور به اعتراف شد: اینستاگرام با تزریق کد به وب‌سایت‌ها فعالیت کاربران را رهگیری می‌کند
  • اینستاگرام با افزایش تمرکز بر سرویس اشتراکی، میزبان قابلیت‌های جدیدی شد

BeReal که در سال ۲۰۲۰ بنیان‌گذاری شد و مقر اصلی آن در پاریس قرار دارد توانسته است در بین افراد نوجوان به محبوبیت چشم‌گیری دست پیدا کند. این شبکه‌ی اجتماعی کاربران را وادار می‌کند که هم‌زمان با هم پست‌هایشان را به اشتراک بگذارند. BeReal همان‌طورکه از نامش می‌توان برداشت کرد به‌دنبال این است که کاربران،‌ خودِ واقعی‌شان را نشان دهند. پست‌های این شبکه‌ی اجتماعی برخلاف اینستاگرام ساده‌تر به نظر می‌رسد.

این اولین باری نیست که متا به فکر کپی کردن قابلیت‌‌های پلتفرم‌های رقیب افتاده است. یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام و فیسبوک یعنی استوری در اصل از اسنپ‌چت کپی شده؛ اینستاگرام همچنین در اقدامی مشابه تیک‌تاک روی محتواهای ویدیویی تمرکز کرده است.

BeReal در ماه‌های اخیر توانسته سرمایه‌ی زیادی جذب کند و پیش‌بینی می‌شود روند رشد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی ادامه‌دار باشد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا